Avshop og pæregaranti - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 111
    Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har vel misforstått litt. Hvis du skal bruke ord som bevisbyrde her, så er det nok AVShop som må stå for den.

Hvis du drikker en liter med sur melk og blir dårlig av det så er det selgeren av melken som må ta støyten for det problemet og eventuelt motbevise at melken var sur eller at den var årsaken til at du ble dårlig.

Men er ellers enig i at det er mange kjeltringer der ute og i dette tilfellet er det AVShop som tydeligvis balanserer på kanten av å få en slik beskrivelse.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du sliter litt med å forstå realiteten bak garantier.
    Det er du selv som må bevise at pæra ikke holdt mål.

Det finnes en rekke måter å gjøre dette på, men å tro at rene ord skal være nok - lykke til!

Her var det faktisk ganske såre enkelt.

Som sagt; selv ville jeg ikke hatt noen som helst problemer med å følge AVshops tanker om hvorledes dette skulle gjøres. Det eneste jeg synes de kunne gjort bedre er å be deg ta et bilde av lerretet med projektorens pæretimeantall, advarselen og evt. deg selv med "dagens avis".

MEN - de fortjener definitivt kritikken ifht. det å la lampen gå videre etter den advarselen PJ gir.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du betalt noe ekstra for den 2 års pæregarantien eddie?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kr. 499,- koster det dersom du kjøper følgende 2-årsavtale (2000 timer) (1 år / 1000 timer koster kroner 299):

AVshop understreker at oppgitt levetid på pæren er den maksimale, og denne kan variere etter bruksmønster og andre faktorer fra 300 timer og opp. Opp til 300 timers levetid eller 6 mnd'ers bruk (det som kommer først) garanteres fra produsent. Imidlertid er det mest normalt at dagens lamper lever godt opp mot og også over oppgitt maksimal levetid.

På eget initiativ, tilbyr AVshop en unik utvidet garanti, som for et mindre beløp gir deg 1 år/1000 timer (det som kommer først) eller 2 år/2000 timer (det som kommer først) garanti fremfor produsentens egen. Garantien er ment som et tilleggsytelse fra AVshop, og skulle produsentens egne garantiordninger forbedres i løpet av perioden og overstige denne, tilbakebetales selvsagt innskuddet.

Altså DET SOM KOMMER FØRST.
    Dersom projektoren er eldre enn 2 år, er denne avtalen utgått. Dersom projektoren er under 2 år gammel, men pæra har levd lengre enn 2000 brukstimer, er avtalen også utgått.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da burde det vel være penger i kassa for å dekke en pære. Det er nok fåtallet som må byttes før denne garantiperioden. Denne "UNIKE" serviceavtalen har vel også som hensikt å TJENE penger.

Hvis "AVshop" hadde vært lure (og lært av tidligere saker ) hadde de ordnet opp i denne saken umiddelbart. Det er ikke veldig smart med for mye møk i eget rede.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, Konrad.
    Likevel ligger det fortsatt et visst ansvar på kunde i det å faktisk legge mer bevis i en sak enn rene ord.

Hadde AVshop hatt butikk, kunne de kalt inn kunde for sjekk av projektor.
    All den tid de opererer lokalt i Oslo (nettbasert) med lager der, passer dette de færreste.

Som sagt; etter mitt syn ville det aller beste vært å be om det omtalte bildet allerede MENS pæra var "falleferdig". Da ville det ikke hersket mye tvil om realiteten.

Et bilde med en ny pære i en gammel projektor viser intet annet enn timeantall og en avis... ;-)
    DET er et bilde hvem som helst kan ta.

Nest beste utvei, med andre ord, og noe AVshop kunne klart seg uten i dette tilfellet - i og med at det beste bevisvalget forelå allerede ved kundens første klagehenvendelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor vanskelig kan det være å "Photoshoppe" antall timer på PJ'en?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Kr. 499,- koster det dersom du kjøper følgende 2-årsavtale (2000 timer) (1 år / 1000 timer koster kroner 299):

AVshop understreker at oppgitt levetid på pæren er den maksimale, og denne kan variere etter bruksmønster og andre faktorer fra 300 timer og opp. Opp til 300 timers levetid eller 6 mnd'ers bruk (det som kommer først) garanteres fra produsent. Imidlertid er det mest normalt at dagens lamper lever godt opp mot og også over oppgitt maksimal levetid.

På eget initiativ, tilbyr AVshop en unik utvidet garanti, som for et mindre beløp gir deg 1 år/1000 timer (det som kommer først) eller 2 år/2000 timer (det som kommer først) garanti fremfor produsentens egen. Garantien er ment som et tilleggsytelse fra AVshop, og skulle produsentens egne garantiordninger forbedres i løpet av perioden og overstige denne, tilbakebetales selvsagt innskuddet.

Altså DET SOM KOMMER FØRST.
    Dersom projektoren er eldre enn 2 år, er denne avtalen utgått. Dersom projektoren er under 2 år gammel, men pæra har levd lengre enn 2000 brukstimer, er avtalen også utgått.
    pj er under 2 år!!! pæren har ikke rundet 2000 timer!!! nå så får jeg plutselig ikke slått på pj!!! den jobber(hører på lyden) men stopper opp og pære lyser rødt!!! ta bilde??? av hva??? skal prøve igjen i morgen nå er det siste rest på whiskeyen

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe hørtes litt film aktig at du skal ta bilder av dagens avis for å dokumentere sakene, hehe litt sånn type vi har kidnappet ungen din og han er fremdeles i live for se hvilken avis han holder oppe....

Du kan gjøre det såre enkelt da, send pj inn til de, så får de sjekke dette selv etter å ha montert ny pære.
    Slipper du å tenke på utlegg for pære, montering av ny osv.

edit. siden det er "garanti" regner jeg med at du eventuelt får dekt frakt begge veier. da dette i hovedsak er en netthandel?
    vær så vennlig å rett meg noen om de vet bedre, jeg er ikke noe forbruker advokat...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hviken avis forresten? Det må vel bli dagbladet eller vg da. Tror ikke en lokalavis vil være til mye hjelp.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hviken avis forresten? Det må vel bli dagbladet eller vg da. Tror ikke en lokalavis vil være til mye hjelp.
    Du jobber i avshop,synes du skal holde kjeft makan!!! skal du fortsette og slenge dritt så ta det på PM

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Du jobber i avshop,synes du skal holde kjeft makan!!! skal du fortsette og slenge dritt så ta det på PM
    sikter du til rett person nå?

hehe om han jobber der tror jeg det hadde blitt en kjip mandag for ham om sjefen hadde lest hva han skriver i posten...=P

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pj er under 2 år!!! pæren har ikke rundet 2000 timer!!! nå så får jeg plutselig ikke slått på pj!!! den jobber(hører på lyden) men stopper opp og pære lyser rødt!!! ta bilde??? av hva??? skal prøve igjen i morgen nå er det siste rest på whiskeyen
    Altså; Garantien er på 2 år eller 2k timer (det som inntreffer først)? Og nå er'n død før noen av disse har inntruffet? Og garantien gjelder pæren? Og det er den som har avgått med døden? Da er vel saken klar. For sikkerhets skyld; Ta et av avis-bevis-bilde og legg inn som bevis i ditt neste innlegg her i tråden. Så har du noen "vitner". Kanskje..

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å blande meg inn i en diskusjon som jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt; men eddie - du skulle ikke ha vurdert å ta det du skriver selv på PM da? Du bidrar jo ikke akkurat til god stemning her....:-|

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld Konrad mente ROKO

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett..

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm..mye fram og tilbake her...

min korte mening:

Jeg hadde godtatt å ta bilde av det vil ha, men ikke å måtte legge ut for pæra først. Hva er poenget med det? no er kl 0240 og jeg trøtt, så kan hende jeg overså viktige detaljer derops:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    sikter du til rett person nå?

hehe om han jobber der tror jeg det hadde blitt en kjip mandag for ham om sjefen hadde lest hva han skriver i posten...=P
    Hadde jeg jobbet der hadde du fått ny pære på flekken. NQA! Selger man et produkt må man jo holde det man lover.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at man må ta med seg melkekartongen i butikken dersom melken er sur, men man må da slippe å betale for den nye melken når "beviset" er fremlagt. Her er det ikke snakk om en tier, men tusenvis av kroner, derfor bør kunden ihvertfall slippe å først betale.
    En enkel både for deg og AVShop er at du tar bildet av pæren, lampetid og den berømte avisen, evt. sender pæren inn, og får en ny i retur. Hvis ikke det godtas bør du kontakte forbrukerrådet...

Mvh Nordbø

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare et lite problem når det gjelder å få tatt de bildene...
    MAN MÅ HA NY PÆRE FOR Å SE LAMPETIDEN PÅ LÆRRETET!!!
    Og da er jo ikke AVshop serlig villig til å gi bort pæren gratis for å få bevis!
    Tar jo max 14 dager og ordneopp i dette...
    Betal for en ny pære, vente på posten, sette inn ny pære, ta bilder, send bilden og vent på tilbakebetaling...
    ikke serlig vannskelig dette...
    (har du ikke råd til å legge ut 2,5k i 14dager må du få orden på økonomien)

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •