Pris - Pioneer Kuro 9G - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 49 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 964
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir nok ikke så attraktivt å sitte med en tv som det ikke er mulig å få reservedeler til. Glad jeg ikke kjøpte 60 tommeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvilken kilde sier de skal slutte? Ble veldig nysgjerrig her, kom frem med det

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1127288

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem skal kanskje kutte ut plasmaen, men det skal jo stoppes pga EU men det er jo LCD tv'er da. Vi får se åssen driften blir fremover rett og slett.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mye udokumentert synsing her nå.

Det blir fint tilgjengelig reservedeler til pioneer tver.

Pioneer slutter ikke å lage TVer, de slutter med panelproduksjon.

neste generasjon er en Pioneer TV som har fått panelet produsert hos Panasonic. resten tar pioneer seg av selv.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager Fenriz men det er nok kroken på døra for Pio tv, quoter Esp1 fra Kuro tråden

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Pioneer har nå kommentert ryktene om at de legger ned all egen tv produksjon:

Japan's Pioneer may withdraw from flat TV business | Industries | Consumer Goods & Retail | Reuters

""There is a whole spectrum of possibilities with withdrawal on one end, in-house development and production on the other and sales of procured TVs somewhere in the middle," a Pioneer spokesman said."

En uttalelse som neppe bidrar til å dementere påstandenen publisert i Nikkei business daily IMO. Beslutningen er nok allerede tatt og lekkasjenen har sluppet nyhetene før den blir offisiell seinere denne uken.

Var akkuart den samme typen lekkasje som kom i forkant av Toshibas offisielle nedleggelse av HD DVD.
    Antagelig vil prisen på Pio holde seg en stund for så å falle. Uansett om det vil være deler og service tilgjengelig vil det være et dårlig argument at produsenten har lagt opp (om det blir det de velger).
    Jeg tror de forrige generasjonene vil stupe, 9. gen holder en stand en stund pga bildekvalitet (spesielt KRP) men, om ikke lenge vil de ligge like lavt som andre gamle skjermer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja beklager så veldig. jeg var nok litt kjapp i avtrekkeren der.

har akkurat lest nyhetene selv, men har fortsatt litt problemer med å tro på det.

og jeg som hadde begynt å nærme meg den nødvendige summen for innkjøp :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter spent å venter på konkursalget med 60-80% rabatt på alle Pioneer flatskjermer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akirk
    Sitter spent å venter på konkursalget med 60-80% rabatt på alle Pioneer flatskjermer.
    Da tror jeg du er litt sent ute. Dette ble avholdt første to ukene i januar.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mange ulike meninger ang Pioneer sine tv'er nå som du muligens slutter å produsere tver.

Jeg er en av dem som har en LX5090 i bestilling hos Elkjøp (til 19990). Etter det jeg kan forstå må det være en relativt god pris på en god tv.

Har et par spørsmål jeg ikke finner svar på.

1. Denne tven har visstnok innebygget tuner. Hvis jeg skal bruke riks-tv signaler på denne tven, vil jeg da trenge en egen ekstern boks (rikstv mottager)?
    2. Har denne tven en usb-inngang slik at jeg kan bruke en usb-penn med *.jpg bilder og vise disse bildene på tven?
    3. Forøvrig skal jeg benytte meg av tven til 80% tv og 20% dvd. Noen som har noen formening om dette er en god tv til dette bruket?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjakan2005
    Ser det er mange ulike meninger ang Pioneer sine tv'er nå som du muligens slutter å produsere tver.

Jeg er en av dem som har en LX5090 i bestilling hos Elkjøp (til 19990). Etter det jeg kan forstå må det være en relativt god pris på en god tv.

Har et par spørsmål jeg ikke finner svar på.

1. Denne tven har visstnok innebygget tuner. Hvis jeg skal bruke riks-tv signaler på denne tven, vil jeg da trenge en egen ekstern boks (rikstv mottager)?
    2. Har denne tven en usb-inngang slik at jeg kan bruke en usb-penn med *.jpg bilder og vise disse bildene på tven?
    3. Forøvrig skal jeg benytte meg av tven til 80% tv og 20% dvd. Noen som har noen formening om dette er en god tv til dette bruket?
    1. Dersom det er 5090H du har bestilt har har vel denne gokjent tuner for rikstv innebygget.
    2. Skal være USB port både på 5090 og 5090H i følge Pioneer.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tuneren har støtte for RiksTV direkte. Men, du må ha en CA-modul med RiksTVs dekoderkort. Uten denne vil du bare få inn NRKs kanaler.

I følge rikstv.no fungerer denne CA-modulen: "Technicrypt CXV" fra Technisat GmbH.

Jepp. Den spiller også av film i diverse formater. I tillegg har den nettverksport, så du kan spille av film og bilder fra en mediaserver, hvis du har det.

Den er knallgod til DVD (og enda bedre til Blu-ray). TV-bruk kommer an på hvor god kilden er. Jeg har digital kabel-TV og det gir ganske godt bilde på de fleste kanaler. NRKs sendinger på bakkenettet var også i veldig fin kvalitet. Enkelte kanaler kjører litt hardt på komprimeringen, og det blir ikke alltid så vellykket. Men, de vil nok ikke se noe bedre ut på andre TVer i samme størrelse.

Jeg har nå hatt 5090H i en ukes tid, og jeg er knallfornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Når det gjelder LX5090, ting blir selvsagt aldri bedre enn kilden. At bildet blir godt med dvd overrasker meg ikke. Kilden for normal tv-titting kommer til å være Riks-tv, så da er det store spørsmålet hvor godt LX5090 takler Riks-tv signaler...noen som har noen formening om dette (eller erfaring med andre typer tv-signaler?) Alt er er jo relativt selvsagt, og spørsmålet er jo hvordan denne tven takler vanlige tv-signaler (ikke hd-signaler, men tv-signaler a la Get, Riks-tv, Canal digital etc)?

Etter det jeg forstå fungerer et slikt "pcmcia" kort, istedenffor en Riks-tv boks, man må uansett regne med en ekstrautgift på noen hundre kroner skjønner jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter det jeg forstå fungerer et slikt "pcmcia" kort, istedenffor en Riks-tv boks, man må uansett regne med en ekstrautgift på noen hundre kroner skjønner jeg.
    Tror det ble spurt om her tidligere, men fant ingen som svarte.

Er det noen som har kabel fra Canal Digital som bruker tuneren i tv'en istedetfor CD-boksen?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1978per
    Tror det ble spurt om her tidligere, men fant ingen som svarte.

Er det noen som har kabel fra Canal Digital som bruker tuneren i tv'en istedetfor CD-boksen?
    Sjekk i den tekniske Pioneer tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor jeg kan få beste tilbud på en KRP-500M, BDP-LX71, sidemonterte høyttalere og bordstativ? (bor i oslo)

Har sett at soundgarden selger dette, er dette et sted å anbefale?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kull
    Noen som vet hvor jeg kan få beste tilbud på en KRP-500M, BDP-LX71, sidemonterte høyttalere og bordstativ? (bor i oslo)

Har sett at soundgarden selger dette, er dette et sted å anbefale?
    Vanskelig å si hvor du får det beste tilbudet.

I tillegg til Soundgarden kan du jo høre med Stereofil, Elkjøp og Expert. Alle disse selger Pioneer produkter.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KRP-500M er bestilling med noen dagers leveringstid, BDPLX71 er veldig vanskelig å få tak i for tiden, samme med sidemonterte høyttalere, men bordstativ skal ikke være noe problem...

dette gjelder elkjøp i oslo området...

Burde gå greit å få en god pakkepris på dette. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok det, min KRP-500A kom en drøy uke etter betilling, SC-LX71 kom også fort, mens BDP-LX71 fortsatt drøyer noen dager før er inne.
    Alt bestilt og kjøpt på Elkjøp.

Hadde først 5090H i bestilling til 19995,-, men avbestilte den og kjøpte 500A i steden, en uke før nedleggelses-nyheten kom. Kan ikke si jeg angrer på det, da kjøpte jeg i hvert fall den beste modellen av den siste Pioneer generasjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk for svar.
    Jeg får sjekke litt rundt.

Btw. Fins det noen tredjepartsleverandør av bordstativ til krp-500.
    Syns det er litt dyrt med 3000,- for et bordstativ ?

Men noe må de vel tjene penger på, siden de ikke tjener penger på tv'ne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes flere som selger bordstativet, men alle har jo det originale Pioneer-festet.
    Prisene er ganske like så det lønner seg nok å deale det med i pakka der du kjøper TV`en, jeg gjorde det.

Side 42 av 49 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •