Pris - Pioneer Kuro 9G - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 964
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fourztar
    kjenner bare en som jobber i butikken.
    Dermed er prisen du betalte uinteressant for alle oss andre.

Hvis noen får en 9G Pio i gave, vær vennlige å ikke post hvor lav pris du betalte i denne tråden.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da 8.gen Pio kom så tok det en god stund før prisene falt nevneverdig. Regner med at det blir det samme nå.

Kanskje det skjer noe når de tynnere skjermene kommer i september/oktober.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Da 8.gen Pio kom så tok det en god stund før prisene falt nevneverdig. Regner med at det blir det samme nå.
    Jeg syns faktisk at 30000 eller 27000, som noen har fått den for, er en fullt akseptabel pris. Det er vel ikke særlig mer enn man må ut med for en butikksolgt, ikke parallellimportert panna 50PZ800.

Uansett, etter å ha tatt skjermen i bruk kan jeg bare si, den er verd hver krone :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Fant min 5090 hos Elkjøp i Bergen, fikk den for 26 995,-
    Ingen dårlig pris vil jeg tro da dette er direkte import fra Pioneer norge så PDP+ garantien er gjeldende, var ca. 10 dager leveringstid.
    Det hadde vært til stor hjelp om du scannet inn kvitteringen, så hadde nok det hjulpet mange her, inkludert meg.
    Prisen på den i en annen elkjøpbutikk (på østlandet) er 28 995,-

På forhånd, en stor takk fra alle potensielle 5090 kjøpere her på avforum.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shift
    Det hadde vært til stor hjelp om du scannet inn kvitteringen, så hadde nok det hjulpet mange her, inkludert meg.
    Prisen på den i en annen elkjøpbutikk (på østlandet) er 28 995,-

På forhånd, en stor takk fra alle potensielle 5090 kjøpere her på avforum.no

Skal se hva jeg får gjort, har nettopp reinstallert windows, så har ikke installert alle drivere/programmer enda. Men vet ikke om det hjelper så mye da jeg tror jeg traff riktig seller på riktig dag, var bare innom for å sjekke om de hadde fått inn de nye Kuroene og forhøre meg om pris, og han sa til meg 27.000,- , da sa jeg bare solgt :P

Men etter en stund mens han sjekke lagerstatus/leveringstid så sa han noe sånt som: Ooops så visst på feil model, den ligger visst egentlig på rundt 30.000 , men siden jeg først sa 27.000 så skal du få den for det.

Så det var ett klart tilfelle av at selger prutet seg selv ned, jeg skulle bare innom for å se litt på den nye Kuroen :P
    Men som sagt så tror jeg nok jeg var litt heldig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det parallell import hos Multicom også? Vet jo at Netshop driver med det, men med den prisen til Multicom så er vel det naturlig og tro at de også gjør det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Skal se hva jeg får gjort, har nettopp reinstallert windows, så har ikke installert alle drivere/programmer enda. Men vet ikke om det hjelper så mye da jeg tror jeg traff riktig seller på riktig dag, var bare innom for å sjekke om de hadde fått inn de nye Kuroene og forhøre meg om pris, og han sa til meg 27.000,- , da sa jeg bare solgt :P

Men etter en stund mens han sjekke lagerstatus/leveringstid så sa han noe sånt som: Ooops så visst på feil model, den ligger visst egentlig på rundt 30.000 , men siden jeg først sa 27.000 så skal du få den for det.

Så det var ett klart tilfelle av at selger prutet seg selv ned, jeg skulle bare innom for å se litt på den nye Kuroen :P
    Men som sagt så tror jeg nok jeg var litt heldig.
    Spiller ingen rolle at du fikk "spesialpris" så lenge vi andre kan vise kvitteringen på det kjøpet kommer elkjøp og de andre kjedene med stor sansynlighet til å matche den prisen Og det er jo det som teller

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gav 30k for lx5090 inkl bordstativ på Expert Storo.

En tanke i pris-spillet er transport. Jeg fikk låne en tralle og trillet hele stasen hjem (jeg bor ikke så langt unna..). Ble ikke ranet, så det gikk bra. Og det var jo gratis.

Senere på kvelden ringte tv-sjef hos elkjøp sandvika (hadde lagt inn requestom å bli oppringt når jeg sjekket pris i butikkene), og sa at hadde jeg gått til dem hadde jeg fått samme pakke for 28.500,-

Greit nok, men jeg måtte jo fremdeles tatt maxi taxi eller leid en stor bil for å få transportert den hjem (tv'en må jo stå oppreist), og da er vi oppe i samme sum.

En autorisert forhandler som matcher pris OG kan besørge transport er nok en god ting. Men når alt kommer til alt, så er ikke 1000 kr eller deromkring en ille differanse når man allerede er oppe i flere titals lapper. Viktigst for meg er PDP service ordningen, som man får når man kjøper fra aut. forhandler (slik jeg forstår det)

Uansett: Dere kan sikkert prute den ned mot 28.500,- på Elkjøp Sandvika. Jeg tror ikke jeg hadde fått samme tilbur hvis jeg kom i butikk og skulle handle, tror det mer var et innfall fra selger for å vise meg, etter at jeg hadde kjøpt hos Expert, at jeg kunne fått det billigere hos Elkjøp (les. salt i såret)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nettopp innom Elkjøp Megarstore, de har ikke pdp5090 på lager, men selgeren greide å vise med kalkylene deres på tven ved en feil. de har en innkjøpspris på 18 481 ink mva, selgeren sa til meg at når de får den inn vil den ligge på 25 k. selgeren jobbet i spillavdelingen, hadde sikkert ikke så peiling. Han tenkte sikker provisjon uten om å vite hva prisen er. men når de har en inkjøpspris på 18 481 bør det være mulig og prute den ned til 22 000 lett.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SonyFanBoy
    Var nettopp innom Elkjøp Megarstore, de har ikke pdp5090 på lager, men selgeren greide å vise med kalkylene deres på tven ved en feil. de har en innkjøpspris på 18 481 ink mva, selgeren sa til meg at når de får den inn vil den ligge på 25 k. selgeren jobbet i spillavdelingen, hadde sikkert ikke så peiling. Han tenkte sikker provisjon uten om å vite hva prisen er. men når de har en inkjøpspris på 18 481 bør det være mulig og prute den ned til 22 000 lett.
    Hm, dersom dette stemmer har de en nettopris (innkjøpspris uten mva) på 14 785 kr. Det synes jeg er mistenkelig lavt, siden den da med vanlig kalkyle (1,6 * nettopris) vil havne på ca. 23995,- ut til kunde. Så billig er den ikke, det vet vi jo, og at de har så vanvittige marginer som det dermed kan se ut som - i og med at den stort sett koster 29-30k - det tror jeg ikke noe på. Sikker på at den prisen du så, 18 481, ikke var uten mva.?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes det var syk billig ja, men ganske siker på at det sto ink mva. på det som var oppe på skjermen. fikk kun se i 2 sek før han fikk det bort.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at scandinavianphoto.no annonserer H modellen til 27.995.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Hm, dersom dette stemmer har de en nettopris (innkjøpspris uten mva) på 14 785 kr. Det synes jeg er mistenkelig lavt, siden den da med vanlig kalkyle (1,6 * nettopris) vil havne på ca. 23995,- ut til kunde. Så billig er den ikke, det vet vi jo, og at de har så vanvittige marginer som det dermed kan se ut som - i og med at den stort sett koster 29-30k - det tror jeg ikke noe på. Sikker på at den prisen du så, 18 481, ikke var uten mva.?
    Hvis innprisen er 18 481 eks. mva. så taper de jo penger hvis de selger til ansatte for 21 000 kr inkl. mva. slik fourztar skriver. Men nå i starten som mange av butikkene er utsolgte tviler jeg på at man kan prute noe særlig mer enn ned til 27000-28000 kr. Kan sikkert prute noe mer utover høsten...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Ser at scandinavianphoto.no annonserer H modellen til 27.995.
    Hvor har du sett denne annonsen? På internett eller i en avis/ett blad?

Når jeg går inn på Scandinavian Photo utruster fotografen- foto, video, optikk og digitalkameraer så ser det ikke ut som de selger Pioneer eller Plasma-skjermer i det hele tatt...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den var ikke så lett å finne ut fra hovedsiden.

Men her er ihvertfall linken:

Pioneer Plasma-Tv 50" PDP-LX5090H hos Scandinavian Photo

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SonyFanBoy
    Lett og lett, fakta er vel at ingen har fått den under 28990 unntatt en som fikk kamerat/ansatt pris og en som fikk lavere pris grunnet klønete selger. Der skjedde vel heller ikke noe særlig med G8 prisene før G9 var rett rundt hjørnet. Modellene som kommer utover høsten er vel dyrere, så de påvirker nok ikke prisen noe særlig heller.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toralux
    Hvis innprisen er 18 481 eks. mva. så taper de jo penger hvis de selger til ansatte for 21 000 kr inkl. mva. slik fourztar skriver. Men nå i starten som mange av butikkene er utsolgte tviler jeg på at man kan prute noe særlig mer enn ned til 27000-28000 kr. Kan sikkert prute noe mer utover høsten...
    Vel, hvis det er korrekt at 18 481 er innkjøspris inkl. mva. (dvs. at nettoprisen er 14 785) så har de en helt vanvittig grov fortjeneste når de selger til 29995,- Faktisk er det på grensen til kvalmt, jeg har en ekstrajobb i bransjen og jeg vet hvor lav marginene er på ulike produkter i butikken jeg jobber for. LX5090 burde kostet 24995,- hos Elkjøp med "normal" kalkyle. Jeg mener, de hadde likevel tjent over 6500 kr pr solgte TV, noe som fortsatt er godt over gjennomsnittet i denne bransjen. Slik det er nå tjener de 8-9000 pr solgte TV, noe som er helt grotesk mye! Derfor kan jeg ikke fatte at at den prisen er riktig, tror ikke på det. Må da være noen her inne som jobber på Elkjøp som kan avkrefte (evt. bekrefte, men det tviler jeg på) dette.

Når det gjelder ansattpriser er det svært ofte at de får kjøpe direkte fra produsenten, altså Pioneer i dette tilfellet, til en lavere nettopris enn hva butikken får - det kan være årsaken til at ansatte får kjøpe LX5090 for under 21k. Kan høres merkelig ut, men slik er det faktisk på en del varer ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lett og lett, fakta er vel at ingen har fått den under 28990 unntatt en som fikk kamerat/ansatt pris og en som fikk lavere pris grunnet klønete selger. Der skjedde vel heller ikke noe særlig med G8 prisene før G9 var rett rundt hjørnet. Modellene som kommer utover høsten er vel dyrere, så de påvirker nok ikke prisen noe særlig heller.
    Nå har jeg overvåket prisutviklingen på Hifi så lenge internett har eksistert, og fra det øyeblikk Kelkoo.no og diverse debattforum ble etablert, har prispresset blitt mye større. Det går neppe mange måneder før prisen på 5090 ligger rundt 25 000, og i januar går den under 20 000. Dette fordi innkjøpsprisen på de enkelte modeller også senkes etterhvert som tiden går. Og venter du til 10G kommer, så er prisen for G9 enda lavere. Sånn er syklusen hvert eneste år, og sånn vil det nok fortsette. Tålmodighet er ikke bare en dyd, det er økonomisk også!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nå har jeg overvåket prisutviklingen på Hifi så lenge internett har eksistert, og fra det øyeblikk Kelkoo.no og diverse debattforum ble etablert, har prispresset blitt mye større. Det går neppe mange måneder før prisen på 5090 ligger rundt 25 000, og i januar går den under 20 000. Dette fordi innkjøpsprisen på de enkelte modeller også senkes etterhvert som tiden går. Og venter du til 10G kommer, så er prisen for G9 enda lavere. Sånn er syklusen hvert eneste år, og sånn vil det nok fortsette. Tålmodighet er ikke bare en dyd, det er økonomisk også!
    nåh.. 8g kuro fulgte jo ikke akkurat dette mønsteret. på meg virker det som om pioneer fortsetter der de slapp ifjor, og dvs at 9g koster 25k i januar og kansje synker under 20k når en evt 10g blir lansert i begynnelsen av neste sommer.

Side 4 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •