Pris - Pioneer Kuro 9G - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 49 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 964
    Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Et lite tips til de som har\skal ha KRP modellen og tenker på dette veggstativet fra biltema:
    Skruehullene på KRP 500 M er ikke helt på linje med hverandre, noe som gjør at biltema veggfestet hvertfall blir litt skjevt. Det er ikke snakk om mye, ca 15 mm høydeforskjell mellom endene av tven når veggfestet er nøyaktig i vater.

Men det er det et supert veggfeste Tven sin skyld at den ikke passer veggfestet
    (og tipper dette gjelder flere universale veggfester enn bare biltema sitt)
    Det er vel bare å justere det inn i øverkant på festene på TV'n, eller er ingen av de 4 innfestingene i vinkel med hverandre?
    Hvis det er forskjell på alle, har ikke sett noen andre som har nevnt det?

24-709 MÅ være samme produsent som det festet jeg ga 800,- for hos Euronics. Mitt har en låsestang i underkant i tillegg (Ser egentlig ut som Biltema sin også har det (Edit: Den har låseskinne), i tillegg til 2 høyder). (Angrer ikke, hadde fått slag hvis jeg måtte ventet mer enn 8 timer med å henge opp TV'n )

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Golyd
    Du bruker ikke et Biltema feste til en så fet TV som Pioneer... Den ser ikke så bra ut hengene på veggen som den gjør med Pioneer feste!
    Hvordan ser den annerledes ut med orginalfestet? Med mindre du henger kvitteringa på.....

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Hvordan ser den annerledes ut med orginalfestet? Med mindre du henger kviteringa på.....
    Riktig, du ser jo ikke festet allikevel.
    Blir som dustekameraten min, som kjøpte en original gull Rolex til gud vet hvor mange 10 tusinger, alle trudde det hva Thailand klokke, men han skulle ikke ha noe av det, så han hadde alltid kvitteringen fra Askeland i lomma, og viste frem til alle damene :-D

PS. Ingen ble imponert, tvert imot

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fet tv eller ikke ... hvorfor skal man betale i dyre dommer for ett feste som har en enste misjon her i livet og det er at tv`n elller monitoren henger fast i veggen?

Det er mulig jeg har en piratprodusert KRP for når jeg hengte min monitor opp på veggen etter å ha brukt ett uorginalt veggfeste så hang dette helt i vater og dette uten å ha målt opp festepunktene opp med micometer .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Fet tv eller ikke ... hvorfor skal man betale i dyre dommer for ett feste som har en enste misjon her i livet og det er at tv`n elller monitoren henger fast i veggen?

Det er mulig jeg har en piratprodusert KRP for når jeg hengte min monitor opp på veggen etter å ha brukt ett uorginalt veggfeste så hang dette helt i vater og dette uten å ha målt opp festepunktene opp med micometer .
    Akkurat ”Konge” ganske absurd at betale i dyre dommer for et Pioneer feste, så må man måle, justere og ”niggerrigge” får og få det i vater

PS. Niggerrigging er en term vi bruker i "oljå" når vi må fikse ting som ikke passer :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker ikke et Biltema feste til en så fet TV som Pioneer... Den ser ikke så bra ut hengene på veggen som den gjør med Pioneer feste!
    Dette er noe av det tåpeligste jeg har hørt.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DAGENS mest idiotiske inlegg.JESUS mann

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    DAGENS mest idiotiske inlegg.JESUS mann
    Kan jo være at det er et snev av ironi i uttalelsen...:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge

Jeg fikk ikke tven i vater, fordi som du ser på bildet av biltema festet, er den nederste delen av festeskinnene kun hull, hvor man ikke får justert høyden.

Mulig tven min var "feilprodusert" eller liknende, men tven ble ennå mer skjev når jeg prøvde å bruke de samme hullene i veggskinnene på begge sider, men når jeg flyttet den ene veggskinnen et hakk opp ble det nesten riktig, men da fortsatt med et lite avvik.
    Personlig tror jeg nok at det er med vilje at pioneer har laget tven slik, da man må ha orginalt veggfeste for å få den i vater...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke tven i vater, fordi som du ser på bildet av biltema festet, er den nederste delen av festeskinnene kun hull, hvor man ikke får justert høyden.

Mulig tven min var "feilprodusert" eller liknende, men tven ble ennå mer skjev når jeg prøvde å bruke de samme hullene i veggskinnene på begge sider, men når jeg flyttet den ene veggskinnen et hakk opp ble det nesten riktig, men da fortsatt med et lite avvik.
    Personlig tror jeg nok at det er med vilje at pioneer har laget tven slik, da man må ha orginalt veggfeste for å få den i vater...
    Har du også KRP-modell eller har du en PDP ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krp 500 M...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krp 500 M...
    Mulig du har en pirat da :-D - mine hull er i vater for å si det slik. Har ikke hengt den på veggen, men målt da jeg leste det du skrev for en tid siden.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KJøpte den på elkjøp og alt annet stemmer, så piratkopi er det nok ikke...

Men skal ikke se bort i fra at det kan være en feilproduksjon...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skryt til Biltema for et perfekt veggfeste til en billig penge.. Monterte det idag, fungerer helt supert på 5090H

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor i all verden bruke over 20000 på en tv, for så å spare noen hundre på et veggfeste??
    Nei kjøp Pioneer sitt originale og vær sikker på å bli fornøyd... (iallefall min mening om saken...)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgund
    Hvorfor i all verden bruke over 20000 på en tv, for så å spare noen hundre på et veggfeste??
    Nei kjøp Pioneer sitt originale og vær sikker på å bli fornøyd... (iallefall min mening om saken...)
    Det er vel mer snakk om femtenhundre.......
    Høres ut som argumentasjon for en dyr HDMI kabel også, er jo ikke noen grunn til å spare på "noen hundre" der heller

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er vel mer snakk om femtenhundre.......
    Høres ut som argumentasjon for en dyr HDMI kabel også, er jo ikke noen grunn til å spare på "noen hundre" der heller
    Ja Pioneer festet koster i undekant av 1500, men du får jo ikke et uorginalt feste gratis heller... Så differansen originalt/uorginalt er ikke så stor at jeg engang hadde vurdert muligheten... Originalt gir flatest mulig montering på vegg, samt at der er enkelt å få helt i vater.

Ang HDMI så får du en billig og vannvittig bra kabel hos netonet.no Disse er (ifølge produsent) dei eneste som er sertifisert for 1080p på alle lengder: Supra HDMI-kabel 1 meter

Men alle tester viser uansett at det ikke er noen forskjell på bilde på noen kabler så lenge vi ikke snakker om store lengder.
    Men hallo... 349 for en meter kabel er jo ikke mye... og da får du garantert kvalitet. (du kjøper jo ikke en slik kabel hver dag...)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mnja, jeg er delvis enig. TVen er dyr, og siden primærfunksjonen til et veggfeste er å hindre at TVen faller i gulvet, så jeg synes ikke dette er riktig sted å prøve å spare penger.

Men, jeg synes ikke det er så fryktelig viktig om festet er originalt eller ikke. Det er mange andre enn Pioneer som lager gode veggfester.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er mange andre enn Pioneer som lager gode veggfester.
    Det her du rett i.. men om du får tv'en like nær veggen er et annet spørsmål... Det som er dårlig med Pioners WM-02 feste er at der ikke går over 2 stendere, her får du kun support av en stender, men det holder.. iallefall om du har sponplater. Har du gipsvegger ville nok også jeg ha vurdert et uoriginalt feste slik at det ble forankret i to stendere...

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her du rett i.. men om du får tv'en like nær veggen er et annet spørsmål... Det som er dårlig med Pioners WM-02 feste er at der ikke går over 2 stendere, her får du kun support av en stender, men det holder.. iallefall om du har sponplater. Har du gipsvegger ville nok også jeg ha vurdert et uoriginalt feste slik at det ble forankret i to stendere...
    KRP WM-02 festet (til KRP-500) går akkurat i 2 stendere hvis du bruker de ytterste hullene.

Side 34 av 49 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •