Pris - Pioneer Kuro 9G - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 49 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 964
    Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    KRP-500M havnet på 24 995,- som forventet ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    KRP-500M havnet på 24 995,- som forventet ja.
    Altså 2.000,- mer for KRP vs LX.

Hva får jeg for disse 2000,- bortsett fra at den er ca 3 cm tynnere?? Er det noen andre hensyn å ta?

Jeg skal bruke parabol (har idag) eller fibernett (kommer kanskje) som tv-signal inn.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Altså 2.000,- mer for KRP vs LX.

Hva får jeg for disse 2000,- bortsett fra at den er ca 3 cm tynnere?? Er det noen andre hensyn å ta?

Jeg skal bruke parabol (har idag) eller fibernett (kommer kanskje) som tv-signal inn.
    Se på den tekniske diskusjonen for pio 9gen, så ser du at du får mye bedre bilde på KRP modellen...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært en tur og snakket med noen av gutta som jobber på soundgarden. De hadde fått offisielle bekreftelser fra pioneer på følgende:
    Lx5090 vil ligge på 23k, Krp500M vil ligge på 25k, og KRP500A uansett farge vil ligge på 30k.
    I første omgang er det kun 50" som blir satt ned i pris. Det er den offisielle uttalelsen fra pioneer.

I tillegg kommer ryktene som pioneer nektet å svare i følge de på soundgarden:
    5090 skal ned til 20k, mens 5090H vil ligge på 22-23k.
    6090, KRP600M og KRP600A vil etter nyttår SANSYNLIGVIS falle tilsvarende i pris prosentmessig som det 50" tvene har gjort, men dette nektet som sagt pioneer å svare på. De hverken avkreftet eller bekreftet noe som helst.

Og sist men ikke minst:
    Alle kjeder vil sette ned prisen tilsvarende, da de får tilsvarende reduksjon i innkjøpspris.
    Det betyr at hvis man har litt tolmodighet og treffer den rette selgeren kan man få en KRP500* til ennå lavere pris... Tipper rundt 22K for M modellen og 27K for A modellen.
    Alternativt kan man få 5090 til under 20K...
    Nå begynner det hvertfall å friste MYE med en Pioneer tv

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare for Pioneer å selge tv'er til nedpriset nivå, er nok det beste de kan gjøre for å selge bra med slike luksusvarer i disse kriserammede tider. Jeg betaler ikke 30k for en TV, 25 og nedover snakker jeg om en akseptabelpris. Det hadde ikke skadet om de tok med bordstativ i prisen da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å få bekreftet det jeg har sagt tidligere i tråden, selv om det var enkelte som trodde jeg var julenissen......

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk bekrefte levering av ett stykk KRP 500M i dag. Går fra Sverige i morgen. Pris NOK 24800,- m/svingbar fot og fri levering. Kan ikke for det men bare elsker den foten :-D - den faste ser bare sørgelig ut. Glad Pioneer surra med leveringa slik at jeg ikke fikk den i slutten av november. Da hadde jeg mått betalte 30'.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Da har jeg vært en tur og snakket med noen av gutta som jobber på soundgarden. De hadde fått offisielle bekreftelser fra pioneer på følgende:
    Lx5090 vil ligge på 23k, Krp500M vil ligge på 25k, og KRP500A uansett farge vil ligge på 30k.
    I første omgang er det kun 50" som blir satt ned i pris. Det er den offisielle uttalelsen fra pioneer.

I tillegg kommer ryktene som pioneer nektet å svare i følge de på soundgarden:
    5090 skal ned til 20k, mens 5090H vil ligge på 22-23k.
    6090, KRP600M og KRP600A vil etter nyttår SANSYNLIGVIS falle tilsvarende i pris prosentmessig som det 50" tvene har gjort, men dette nektet som sagt pioneer å svare på. De hverken avkreftet eller bekreftet noe som helst.

Og sist men ikke minst:
    Alle kjeder vil sette ned prisen tilsvarende, da de får tilsvarende reduksjon i innkjøpspris.
    Det betyr at hvis man har litt tolmodighet og treffer den rette selgeren kan man få en KRP500* til ennå lavere pris... Tipper rundt 22K for M modellen og 27K for A modellen.
    Alternativt kan man få 5090 til under 20K...
    Nå begynner det hvertfall å friste MYE med en Pioneer tv
    I følge min pusher er det overtallighet både av personell og lagerbeholdning i Europa på ca 20%. Man ønsker færre lager og færre personer. Derfor går prisene ned for å redusere lagerbeholdningen. Kanskje går prisene opp igjen når den store lagerbeholdningen og overtalligheten er borte ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    I følge min pusher er det overtallighet både av personell og lagerbeholdning i Europa på ca 20%. Man ønsker færre lager og færre personer. Derfor går prisene ned for å redusere lagerbeholdningen. Kanskje går prisene opp igjen når den store lagerbeholdningen og overtalligheten er borte ?
    Folk flest har god hukommelse når det gjelder nedsatte priser (hvis det ikke er "salg" da). Det kan derfor være veldig vrient å sette opp prisene igjen. Dessuten har vi vel nye modeller når lagerbeholdningen er borte :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer hadde sagt til forhandlerene sine at prisene skulle settes ned permanent og ikke kom til å gå opp igjen i løpet av den nærmeste fremtiden.
    Så det er mulig prisene går opp igjen senere, men ytterst tvilsomt da det i så fall vil føre til at folk slutter å kjøpe pioneer igjen.

Sansynligvis vil prisene holde seg, i og med at pioneer har satt ned prisen på alle modeller i 50"
    Tror det er så enkelt som at de ikke solgte nok tver pga høyt prisnivå, og derfor må sette ned prisene. Panasonic solgte langt flere tver enn pioneer. Og det var nok pga pris, ikke bildekvalitet.
    Nå når pioneer kan konkurere med panasonic på pris (nesten) kommer de helt enkelt til å selge mye fler tver, så selv om fortjenesten blir lavere per tv, blir totalfortjenesten høyere til sammen pga betraktelig fler solgte tver.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte 500M på lørdag/og Lefdal skulle bestille den inn i dag jeg var derfor i dag i kontakt med Lefdal igjen pga at prisen skal være satt ned.

Jeg får beskjed om at 5090 5090H og 500A skal settes ned men ikke 500M. Han sier han har fått mail fra Pioneer om dette?

Finnes det noen officiell plass jeg kan få bekreftet disse nye prisene? Eventuelt en mail adresse til pioneer som kan bekrefte det?

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare å avbestille tven og bestille fra noen som kjører nedsatt pris da? Hvis de skal være så vanskelige.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Se på den tekniske diskusjonen for pio 9gen, så ser du at du får mye bedre bilde på KRP modellen...
    Ok, takker. Siden dette er en pristråd så tar jeg det over dit.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer aldri til å skje at prisene går opp igjen. I stedet kommer de til å synke utover i 2009. Men spørsmålet er vel heller folk her på forumet er tålmodige nok til å vente lenger?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    Det er vel bare å avbestille tven og bestille fra noen som kjører nedsatt pris da? Hvis de skal være så vanskelige.
    Jeg kjøpte flere varer hos de, betale alt for å få med meg en del av varene hjem. Det som er problemet. TVen skulle bestilles i dag. Jeg ser ikke problemet siden de får tilsvarende redusert pris fra Pioneer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    henvis til soundgarden. de satte vel ned prisen idag.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SG satte prisen ned fredag kveld...

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    henvis til soundgarden. de satte vel ned prisen idag.
    Skal gjøre det, hadde vært veldig greit om Pioneer gadd og oppdatere sine veiledende priser på nettet da..

Det høres vertfall merkelig ut at Lefdal skal ha fått beskjed om å senke prisen på alle tver men ikke monitor. Da ville jo A og M koste det samme. De mener de har fått en e-post fra Pioneer som sier at det bare er 5090 5090H og 500A som skal reduseres i pris.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Skal gjøre det, hadde vært veldig greit om Pioneer gadd og oppdatere sine veiledende priser på nettet da..

Det høres vertfall merkelig ut at Lefdal skal ha fått beskjed om å senke prisen på alle tver men ikke monitor. Da ville jo A og M koste det samme. De mener de har fått en e-post fra Pioneer som sier at det bare er 5090 5090H og 500A som skal reduseres i pris.
    Det kan jo være selgeren som prøver seg på en spansk en da,sjekk med en annen Lefdal 8)

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry,du er fra Ålesund ja,kun en nyåpnet Lefdal der :-D

Side 17 av 49 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •