Pris - Pioneer Kuro 9G - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 49 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 964
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilbud

Jeg har fått tilbud fra Expert på følgende pakke:

Pioneer KRP-500A med veggfeste
    Pioneer DV-LX50 dvd spiller
    Pioneer VSX-LX51 surroundreceiver
    Playstation 3 80 giga, med ekstra håndkontroll
    2 stk monster cable 750hd-1m hdmi kabel
    2 stk monster cable 550hd-1m hdmi kabel

Kr 53000,-

Noen som har peiling på om dette er ett godt tilbud?

Mvh Robert

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rvd75
    Jeg har fått tilbud fra Expert på følgende pakke:

Pioneer KRP-500A med veggfeste
    Pioneer DV-LX50 dvd spiller
    Pioneer VSX-LX51 surroundreceiver
    Playstation 3 80 giga, med ekstra håndkontroll
    2 stk monster cable 750hd-1m hdmi kabel
    2 stk monster cable 550hd-1m hdmi kabel

Kr 53000,-

Noen som har peiling på om dette er ett godt tilbud?

Mvh Robert
    KRP-500A bør du klare å få for 32000. LX51 for 8000, LX50 3500 og PS3 3500. Alt dette er 'pruta' priser, og da er du oppe i 47000. Ville prøvd å prute ned den pakka til 50000 minst, om det ikke går så drit i HDMI-kablene og se om du får det uten dem. Ville jeg egentlig gjort uansett, bare tull å kjøpe noe annet enn så billige kabler som mulig når de ikke er lenger enn 1M. (Biltema el. Clas Ohlson funker lenge).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner man KRP-500A til 32 lapper...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endte opp med..

Da fikk jeg endelig bestillt, endte opp med å endre litt.

Endte opp med:

Pioneer KRP-500A 37999,-
    forsikring privat 3 år 3574,-
    Pioneer DV-LX61 dvd hdd spiller 5499,-
    Pioneer VSX-LX51 surroundreceiver 9999,-
    1 stk monster cable 750hd-1m hdmi kabel 799,-
    1 stk monster cable 550hd-1m hdmi kabel 699,-
    1 stk monster cable 750hd-2m hdmi kabel 999,-
    1 stk monster cable 550hd-2m hdmi kabel 899,-
    1 stk monster scart cable 399,-
    VFW 065 4065" wall support 1099,-

Totalt 62114,-

Pris kr 50500,- inkl.hjemkjøring.

RvD

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Hvor finner man KRP-500A til 32 lapper...?
    Som jeg skrev, så snakket jeg om 'pruta' priser. Man bør klare å prute 500A ned mot 32k (kanskje tilogmed lavere). Fikk min 500M for 27k, og folk har fått LX5090 ned i 24k - alt dette uten spesielle omstendigheter (kjente ikke selger nei, eller noe annet 'insider'-triks).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Pokker da...
    Blir ikke rare "fra Julenissen" presang hvis jeg skal vente til etter jul i håp om prisnedgang..
    Hvis du kontakter Fyndbörsen.se kan du nok få et godt tilbud.:wink:

Jeg har akkurat bestilt derfra og siden jeg også skulle ha meg en XTC 99 W12 en gang så sendte jeg en forespørsel om en pakkepris. Jeg ville helst ha H-modellen siden denne har ny GUI (Graphical user interface), Home Media Gallery, ny forbedret Optimum-mode og ISF-auto. Den er i tillegg godkjent for Riks-tv og har satelitt tuner, men det har jeg ikke bruk for. Jeg fikk da to pakkepriser en med 6090 og en med 6090H:

Pioneer PDP-LX6090, Pris: 54.990 SEK
    XTZ 99 W12 Matt Svart, Pris: 3.395 SEK

Pakkepris: 49.750 SEK (43.282 NOK, 14,8 % rabatt!)

Pioneer PDP-LX6090H Pris: 57.970 SEK
    XTZ 99 W12 Matt Svart Pris: 3.395 SEK

Pakkepris: 52.300 SEK (45.501 NOK, 14,8 % rabatt!)

Frakten koster 1400 SEK.

Differansen mellom H-modellen og den vanlige var bare 2300 NOK så da ble valget heldigvis enkelt for mitt vedkommende!

Når jeg trakk fra 3395 SEK for subben som jeg uansett hadde tenkt til å kjøpe meg, endte jeg opp med å betale 48.905 SEK + ca. 1000 SEK i frakt, for en Pioneer PDP-LX6090H. Det tilsvarer 42500 NOK!

Jeg sendte også en forespørsel til netshop.no og fikk denne:

Sitat Opprinnelig postet av salg@netshop.no
    Hei. Med dagens høye Euro og Dollarkurser er det dessverre ikke noe å gå på på nettprisene, så 6090 koster kr. 49.995,-. H-utgaven koster 59.995,
    :roll: Nei, det er klart for dere betaler jo selfølgelig mye mer for varene deres enn hva de gjør i Sverige.

Jeg spurt Fyndbörsen om hvordan det stiller seg med garanti og eventuell reperasjon og fikk da til svar: "Du kan självklart reparera den i Norge utan problem."

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kommer vel moms i tillegg? Du får helt sikkert reparert den i Norge, men ikke på garanti. Pioneer er ganske vrange etter det jeg har hørt.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Så kommer vel moms i tillegg? Du får helt sikkert reparert den i Norge, men ikke på garanti. Pioneer er ganske vrange etter det jeg har hørt.
    Jeg skjønner godt at du tror det. Jeg trodde heller ikke mine egne øyne når jeg fikk se prisen.

Totalt overfører jeg til Fyndbörsen:
    41.840 SEK (uten moms) + 1400 SEK (Frakt, med moms)
    = 43.240 SEK (37600 NOK)

Så kommer jo selvfølgelig norsk 25 % moms oppå dette: 9.100 NOK
    Totalt betaler jeg da 46.700 NOK for en stk. Pioneer PDP-LX6090H og en stk. XTC 99 W12

For tven alene betaler jeg egentlig:
    41.840 SEK - 3.395 SEK = 38.450 SEK (33.450 NOK)

+ 870 NOK (1000 SEK, frakt for bare tven)
    + 8.350 NOK (MVA)
    = 42.700 NOK for en stk. Pioneer PDP-LX6090H

Det blir faktisk enda billigere enn dette også. Jeg har brukt 0,87 som kurs mellom den norske og svenske kronen. I virkeligheten er den ca 0,865.

Jeg vil tørre å påstå at dette er en MEGET god pris! :-D

Garantien:
    Sitat Opprinnelig postet av baya til Fyndbörsen
    Dersom jeg kjøper denne tven fra dere, hvordan stiller det seg da med en eventuell garantisak? Må tven da sendes til Sverige eller kan den utbedres hos Pioneer Norge?
    Sitat Opprinnelig postet av Fyndbörsen til baya
    Du kan självklart reparera den i Norge utan problem.
    Dette svaret tolker jeg dit hen at om noe skulle oppstå så dekker Pioneer det, og at jeg kan utbedre den hos Pioneer Norge. Pioneer Sverige må sikkert dekke Pioneer Norges kostnader, men det er isåfall ikke mitt problem.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyndbørsens uttalelse er ikke mye verdt dersom du trenger garanti, så det kan bli ditt problem. Send en mail til Pioneer Norge så er du sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Fyndbørsens uttalelse er ikke mye verdt dersom du trenger garanti, så det kan bli ditt problem. Send en mail til Pioneer Norge så er du sikker.
    Så lenge jeg handler fra en svensk nettbutikk som annonserer spesifikt mot Norge og som opererer med egne priser i NOK på sin side, gjelder norsk kjøpslov ved handel. Jeg kan dermed rette alle krav direkte mot butikken jeg har handlet fra og jeg har de samme rettighetene som jeg ville hatt dersom jeg hadde kjøpt varen i Norge.

Får heller ta tak i det om det skulle bli noe problemer. Lite feil på disse modellene uansett så lenge en får en som er hel.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Min erfaring med norsk nettbutikk på plasma kjøpt i Norge (ikke Pioneer) tilsier at parallellimport medfører problemer uansett om kjøpslov gjelder. Jeg ville spurt Pioneer Norge om Fyndbørsens produkt for å være sikker på en investering på nærmere 50K. Men, det er meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Min erfaring med norsk nettbutikk på plasma kjøpt i Norge (ikke Pioneer) tilsier at parallellimport medfører problemer uansett om kjøpslov gjelder. Jeg ville spurt Pioneer Norge om Fyndbørsens produkt for å være sikker på en investering på nærmere 50K. Men, det er meg.
    Sikker på investeringen? Hva mener du egentlig? Sier du at kjøpet kanskje ikke vil bli dekt av norsk kjøpslov selv om loven sier at den vil det?

Om det skulle være sånn at jeg ikke får gjort en eventuell utbedring av tven hos Pioneer Norge så vil jo det bare si at Fyndbörsen må dekke transporten fram og tilbake til et serviceverksted et eller annet sted. Det vil sikkert kunne ta noe lengre tid å få den tilbake, men investering er jo like sikker for det.

Antakeligvis vil det bli billigere for dem og frakte tven opp og ned til Sinsen fra Grünerløkka, enn å transportere den til Kina og tilbake for å utføre en reperasjon. (For å sette det litt på spissen!)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ta det ille opp. Med å sikre investeringen mener jeg at du verifiserer at du har den garanti på produktet du tror du har. Mye kan skje. Fyndbørsen kan f. eks. gå konkurs, og de dekker da ikke reparasjon av flatskjermen du nå har kjøpt til nærmere 50.000 kroner. Dersom det skulle oppstå et behov for å reparere skjermen, og Fyndbørsen ikke er konkurs, så kan det jo være mulighet for at det kan oppstå diskusjoner om hvem som skal dekke kostnadene ifbm. en reparasjon. I mellomtiden så sitter du uten plasma, og slike diskusjoner kan ta måneder.

Men, glem gjerne mitt råd. Du tar ditt valg og har spart noen kroner. Innlegget mitt er mer ment som en informasjon til andre som muligens ikke vet hva et slikt kjøp du nå har foretatt innebærer av risiko.

Dekker Fyndbørsen pixelfeil også?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ta det ille opp. Med å sikre investeringen mener jeg at du verifiserer at du har den garanti på produktet du tror du har. Mye kan skje. Fyndbørsen kan f. eks. gå konkurs, og de dekker da ikke reparasjon av flatskjermen du nå har kjøpt til nærmere 50.000 kroner. Dersom det skulle oppstå et behov for å reparere skjermen, og Fyndbørsen ikke er konkurs, så kan det jo være mulighet for at det kan oppstå diskusjoner om hvem som skal dekke kostnadene ifbm. en reparasjon. I mellomtiden så sitter du uten plasma, og slike diskusjoner kan ta måneder.

Men, glem gjerne mitt råd. Du tar ditt valg og har spart noen kroner. Innlegget mitt er mer ment som en informasjon til andre som muligens ikke vet hva et slikt kjøp du nå har foretatt innebærer av risiko.

Dekker Fyndbørsen pixelfeil også?
    Du maler jo "worts case scenario" her, men du har sikkert rett i at jeg kan få et problem, dersom tven går i filler i løpet av de to først årene og Fyndbörsen har gått konkurs. Det er i såfall en risiko alle som handler fra Fyndbörsen løper. Kanskje du har rett, med de prisene de leverer så minner det jo mest om et opphørssalg!

Bortsett fra det har jeg ingen "risiko" slik jeg ser det. Men jeg kan godt gjøre litt mer research på emnet og komme tilbake til det.

PS. Ikke 50.000,- men 42.500,- for tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya til Fyndbörsen
    Er tven jeg har bestilt fra Pioneer Scandinavia AB eller er den parallellimportert? Har den Pioneers PDP+ garanti?
    Sitat Opprinnelig postet av Fyndbörsen til baya
    Hej.

Vi köper bara från Pioneer i Sverige med deras garantier. ( PDP+ )
    Tiger,

hvordan er risikovurderingen din nå? Greit å kunne spare 18 laken på å handle i Sverige istedenfor i Norge synes du ikke?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det synes jeg. Men, du har fortsatt ikke spurt Pioneer Norge. Det er de som har fasiten, ikke Fyndbørsen. Dersom du / Fyndbørsen er så sikker, så hvorfor ikke spørre Pioneer Norge. For å si det slik (desverre): Jeg tror ikke PDP+ gjelder i Norge for en skjerm importert utenom Pioneer Norge. Men, jeg håper jeg tar feil.

Edit: Jeg sendte nå følgende spørsmål til Pioneer Norge selv

Hei. Dersom jeg kjøper en Kuro plasma 5090 eller 6090 hos forhandler i Sverige (Fynborsen AB), har jeg da full PDP+ garanti i Norge? Dvs. må jeg returnere skjermen til Sverige for reparasjon, eller kan jeg benytte et av Pioneers serviceverksteder i Norge uten å betale reparasjonen selv (ref. garanti). På forhånd takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler sterkt på at Pioneer norge gidder å røre tv'er kjøpt i utlandet (fyndborsen) da de a) ikke er forpliktet til dette og b) sparker beina under seg selv siden dette er det eneste argumentet de har for å ta latterlig høye priser her.

Kjøper er også forpliktet til å betale for transport av tv om ikke annet er avtalt men for de pengene man sparer kan tv sendes et par ganger rundt jorden så det ville ikka ha beskymret meg. Når det kommer til kjøpsloven vil den norske i praksis fungere noe som da gir 5 års reklamasjonsrett (ikke det samme som garanti).

Hadde vi alle kjøpt i utlandet ville det blitt umulig for pioneer norge å oppretthold det idiotiske pris-systemet sitt.

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prisene er ikke idiotiske. De er satt utifra kjøpekraften til nordmenn generelt. En 6090 kjøpt i sverige av en svenske er så og si like dyrt som for en nordmann å kjøpe en 6090 i norge, sett i forhold til gjennomsnittsintekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det synes jeg. Men, du har fortsatt ikke spurt Pioneer Norge. Det er de som har fasiten, ikke Fyndbørsen. Dersom du / Fyndbørsen er så sikker, så hvorfor ikke spørre Pioneer Norge. For å si det slik (desverre): Jeg tror ikke PDP+ gjelder i Norge for en skjerm importert utenom Pioneer Norge. Men, jeg håper jeg tar feil.

Edit: Jeg sendte nå følgende spørsmål til Pioneer Norge selv
    Jeg tror du tror feil. Pioneer Norge er ikke et eget selskap, men en del av Pioneer Scandinavia AB. Både Pioneer Norge og Pioneer Sverige ligger under Pioneer Scandinavia AB, datterselskap av Pioneer Europa. På Pioneer Norges egen hjemmeside står det "1 januar 2001 ble Pioneer i Norge, Sverige og Danmark samlet til et felles datterselskap av Pioneer Europa. Hovedkontoret til Pioneer Skandinavia ligger på Länna rett utenfor Stockholm."

Jeg kan godt skjønne at Pioneer Norge ikke vil reparere parallellimporterte tver fra Europa eller andre steder for egen regning. Men at de skal kunne avvise produkter importert av sitt eget selskap tviler jeg på.

Det er ikke noe problem å få en tv fra f.eks. USA, reparert av Pioneer Norge. Men det blir ikke gratis nei. Når fyndbörsen sier at jeg kan reparere tven hos Pioneer Norge betyr det jo at jeg kan gjøre det. Hvem som betaler regningen er ikke mitt problem.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resonnementet ditt høres plausibelt ut. La oss se hva Pioneer svarer.

Side 12 av 49 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •