Utleie BD - priser og utvalg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utleie BD - priser og utvalg

Mange liker å eie filmene sine, andre er mer enn happy med å leie det de vil se av filmer. Denne tråden er mest for de sistnevnte. Utleiestedene er vel såvidt begynt å ta inn blurayformatet i hyllene sine. Selv var jeg innom den nærnmeste "Videotoppen" butikken her i Bergen. (På motsatt side av fisketorget, 7eleven) Utvalget var elendig - tror jeg talte tre titler. Prisen var på kr.59,-

Jeg leide den siste filmen til Jessica Alba. Lucky Chuck tror jeg den het. Det er en film jeg aldri ville vurdert å kjøpe, men unge frøken Alba er vel en av de skuespillerne som det ikke gjør vondt å studere i Full HD... Jeg håper at videosjappene vil gjøre en innsats og utvide utvalget - og det vil de nok om etterspørselen kommer.

Er det noen utleiesteder i Bergen som har et "stort" utvalg og god pris (kr.50,-)? Andre byer og tettsteder kan vel gjerne også legges inn i denne tråden om det skulle være interesse.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Sandefjord, på showtime er prisen for blu-ray 45,-. Både for blu-ray og vanlig dvd. Hadde jeg hatt en butikk med godt utvalg av blu-ray til en lignende pris ville nok jeg også begynt å leie.

Sist jeg leide film var på Askøy utenfor Bergen. Da ble det leie av en vanlig dvd til på MIX på askøysenteret til 60,-! Dette er jo horribelt. Man får jo tilnærmet alle dvd`er idag til ca 100,-. Kan ikke huske å ha sett noen blu-ray der heller.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet i alle fall at BraFilm.no på nett leier ut blue-ray og der er prisen den samme som for dvd-leie. Du kan f.eks ha et abb. som gir deg 4 filmer i måneden til 79kr eller et annet alternativ hvis det passer deg bedre...

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Jeg vet i alle fall at BraFilm.no på nett leier ut blue-ray og der er prisen den samme som for dvd-leie. Du kan f.eks ha et abb. som gir deg 4 filmer i måneden til 79kr eller et annet alternativ hvis det passer deg bedre...
    Bladde igjennom BD utvalget deres nå, og det består nesten uten unntak av de BD filmene man får kjøpt på billigsalg (fra 100kr)! :?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg si at prisene på Blue-Ray har gått drastisk ned hvis man får filmer som Invasion, The Brave One, Blood Diamond, The Departed, Happy Feet, Beowulf, The Shining, Mordet på Jesse James.. m.m. til 100-lappen. Kanskje det er på tide å skifte format for meg også...

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Da må jeg si at prisene på Blue-Ray har gått drastisk ned hvis man får filmer som Invasion, The Brave One, Blood Diamond, The Departed, Happy Feet, Beowulf, The Shining, Mordet på Jesse James.. m.m. til 100-lappen. Kanskje det er på tide å skifte format for meg også...
    Les litt i denne tråden, så finner du filmer helt ned til under 10£, The Brave One, Blood Diamond, The Departed, Happy Feet betalte jeg 140kr pr stk for.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Obs har hatt 5 for 700,- tilbud flere ganger, mao 140kr per BD. Normalpris er 169kr. Så prisene går den rette veien.

7-11 der jeg bor har 3-4 BD titler til utleie. Tror jeg betalte 80kr for en... Vanlig DVD er 50kr. Litt stivt bare å for å leie en film IMO.

Brafilm har jeg vært medlem av. Veldig fint om en leier mye, liker å planlegge litt og har god tolmodighet. Jeg kopierte mine filmer når jeg fikk de, sendte orginalen tilbake og kunne se filmen når jeg ville. Litt værre å gjøre det samme med BD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brafilm.no er en god mulighet til å få sett blurayfilmer jevnlig og uten at det koster skjorta. Selv har jeg ingen erfaringer med dem, og hvordan de takler pågangen etter leie av bluray vet jeg ingenting om. Post gjerne erfaringer.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Brafilm har jeg vært medlem av. Veldig fint om en leier mye, liker å planlegge litt og har god tolmodighet. Jeg kopierte mine filmer når jeg fikk de, sendte orginalen tilbake og kunne se filmen når jeg ville. Litt værre å gjøre det samme med BD.
    Sant nok; men 20kr pr. film er jo rimelig da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    det som er problemet for utleie butikkene er att det nesten ikke kommer nye titler på blu ray for utleie og når nye titler kommer på blu ray så er det mange uker etter dvd.
    det virker som produsentene er mer interessert i og gi ut gamle titler og håpe att dem blir kvitt alle gamle titler først før dem satser på nye titler

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •