Starte med projektor - Hitachi PJ-TX300?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Starte med projektor - Hitachi PJ-TX300?

Hei!

Har fått mange gode tips i en tidligere tråd hvor jeg lurte på levetid for projektorer, og spør her i en ny trød om det generelle kjøpet av projektor. Har sett på AVtorget, og fant dette her:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=31620&cat=5

Tror dere dette er et godt sett som jeg vil kunne ha de neste 4-5 årene av min studietid, eller vil den gå fort ut på bildekvalitet? Er ikke så veldig kresen på å ha det nyeste av all teknologi, og pengene vil nok ikke trille inn heller.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SkyFly
    Hei!

Har fått mange gode tips i en tidligere tråd hvor jeg lurte på levetid for projektorer, og spør her i en ny trød om det generelle kjøpet av projektor. Har sett på AVtorget, og fant dette her:

Tror dere dette er et godt sett som jeg vil kunne ha de neste 4-5 årene av min studietid, eller vil den gå fort ut på bildekvalitet? Er ikke så veldig kresen på å ha det nyeste av all teknologi, og pengene vil nok ikke trille inn heller.
    Den er grei nok den men om den holder i 4-5 år kan vel ikke noen svare sikkert på.
    Mvh bigtor

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SkyFly
    Hei!

Syns prisen var i meste laget, mtp pæretid og disse flekkene. Du får jo Epson TW700 og lerret nytt fra 9900,- hos AVshop.

Ellers gir den nok iofs et greit nok bilde, men du hadde jo langt perspektiv da... Har selv Epson TW600 som er i samme klasse og er godt fornøyd med den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også synes den er dyr. En kompis betalte nettop 3000 for en PE7700 som jeg synes er en mye bedre projector. Skulle jeg hatt 720p skulle jeg uansett hatt DLP. Jeg ville uansett tatt steget opp til PE8720. For film synes jeg den er helt vannvittig bra, og står ikke noe tilbake for W10000 som jeg har nå på 106 tommer, og du bør lett få den brukt for 7-8000

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Jeg også synes den er dyr. En kompis betalte nettop 3000 for en PE7700 som jeg synes er en mye bedre projector. Skulle jeg hatt 720p skulle jeg uansett hatt DLP. Jeg ville uansett tatt steget opp til PE8720. For film synes jeg den er helt vannvittig bra, og står ikke noe tilbake for W10000 som jeg har nå på 106 tommer, og du bør lett få den brukt for 7-8000
    Dlp er sikkert et greit valg det for de som ikke sliter med regnbuer;-)
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hakk i plata eller?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss ikke starte en nys diskusjon om RGB flimmer / Regnbuer. Det er allerede diskutert ganske grundig.

Når det gjelder bildekvalitet så er 8720 overlegen TX300 med GOD margin. Dersom trådstarter ikke sliter med RGB flimmer er det med andre ord et godt steg i riktig retning dersom man kun ser på bildekvalitet.

Hva er budsjettet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

BenQ PE8720 virker veldig bra, og den har vel fått en vanvittig prisreduksjon. Men jeg finner ikke denne brukt, verken på AVTorget eller på Finn.no.

Er det noen som har tips til hvor jeg kan finne denne på et bruktmarked?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •