Xbox og PS2 til prosjektor - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De som skal kjøre x-box til projektor (via H/K) forsterker må ikke vurdere annet enn component fra x-box til forsterker. Deretter standard komponent til vga. Ikke tenkt på s-vhs i det hele..det blir en dårligere løsning.

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe spesielt med H/K forsterere siden de fleste her inne er av oppfatning at s-video holder?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

komponent til ps2

Har noen lenker til butikker som selger komponent kabel til ps2. Tenkte å bare kjøpe en kort en, og skaffe noen overgangsplugger slik at jeg bare kan koble den på den jeg har fra projektoren til dvden slik at jeg klarer meg med en kabelstrekke til projektoren.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det bare er jeg som er dum her, men er det ikke urolig mye rot i Eltek sin nettbutikk?

Hvilke kabler leter jeg etter hvis jeg skal ha Supra komponent>komponent?

Varenummer SU2538 ?? 1340,- (15 meter)
    eller kompoent > VGA (X1)

Og s-video: SU2668 ?? 900,- (15 meter)

Trenger egentlig ikke fullt så lange kabler, men 8 meter blir for lite!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X1 prosjektoren har to forskjellige component innganger. En for progressive kilder og en for kilder som er interlaced. Siden det fins spill for PS2 og Xbox som er progressive og noen som ikke er det trenger du å switche mellom VGA til komponent adapteren (progressiv) og Svideo til komponent adapteren (interlaced).

For en oversikt hvilke spill som støtter progressive format som 480p og 720p sjekk HD Game Database:
    http://144.92.43.200/hdg/

neutronexpress.com har PS2 og Xbox komponent kabler
    Microsoft Xbox HiDef AV Pack 15.62 dollar

Sony PS2 component cable 24.26 dollar

Monster Game Gamelink 400 43.97 dollar (ikke på lager akkurat nå)

pccables.com har 15 meter component kabel
    50 fot (15 m) 3 RCA HDTV component kabel 36 dollar

pcables har også RCA hun til RCA hun adapter og veldig bra VGA breakout kabler (vga til progressiv component).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dårlig ide å måtte switche frem og tilbake mellom tre forskjellige ledninger på X1 prosjektoren. Hvis du kjører vanlig PAL PS2 og Xbox ville jeg kjørt Svideo hele veien.

Jeg har en NTSC Playstation 2 og det er få NTSC spill som støtter progressiv 480p, de jeg har som støtter det er True Crime:Streets of LA, XIII, Jak 2 og Star Wars Bounty Hunter.

Derimot hvis man har NTSC Xbox er stort sett alle spill 480p og noen 720p. Hvis man kjøper
    10 meter Vga breakout kabel $44 , 15 meter svideo kabel $8.75, og en 2 CPU KVM switch $54 fra pccables så kan du switche mellom pc og Xbox på vga inngangen med PCen sitt trådløse tastatur (hvis du har det) og ha PS2 på Svideo inngangen.

Hvis du kjøper

Monster Game Gamelink 300 ps2 svideo $29.29
    og

Xbox High Definition AV Pack
    $15.62
    fra neutronexpress så tror jeg selv med moms og frakt du vil få alt dette for omtrent det samme som det ville kostet å ha kjøpt Monster kabler for de norske prisene.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er PAL PS2-spill som også støtter progscan, blant annet Tekken 4 og Soul Calibur II.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av froand
    joda ps2 sender ut komponent men f.... så dyr kabelen er fra monster http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=117

Dette har jeg lurt på lenge...den kabelen er jo bare 3 meter lang??? De fleste har jo ca 8 meter og mer til sine projektorer? Har enda ikke sett en eneste kabel som skal være til PS2 eller x-Box som er over 3 meter i komponent eller S-video. Må man skjøte? Jeg så også at man kunne kjøre kabelen inn til reciever, men da må man jo kjøre komponent ut igjen fra reciever til projektor? Altså først må man ha den kabelen på 3 meterm så trenger men en kabel til fra projektor til X-box/PS2?
    Correct me If I am wrong?!

ProtoType

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har egentlig kommet frem til det samme, og samtidig en alternativ løsning

- Kjøp heller High Def pack fra en utenlands webshop! Ca. kr. 200,- inkl. frakt og mva.
    - Deretter kjøper du en lang komponentkabel til prosjektoren! Valgfri prisklasse.. Supra virker bra på tester! Ca. kr. 1000,- for 10 meter.

- Dette krever imidlertid modding av Xbox'en, ca. kr. 800,- inkl. arbeid!

Går nok for denne løsningen selv, og selger samtidig PS2 for å dekke kostnadene.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Microsoft hi-def pakke til xbox har tre hunn RCA phono plugger for komponent, dermed kan man sette de tre RCA hann phono pluggene til projektorens komponent kabel rett i den. Når man skal switche til progressiv på PS2 eller Xbox kan man sette den grønne komponent phono pluggen inn i den gule kompositt inngangen på projektoren slik at man får ett sort/hvitt bilde fram til man har gjort byttet mellom oppløsningene. Når man har satt på progressivt bilde, setter man den grønne phono pluggen der den skal være. For en norsk PS2 kan en blaze vga adapter være en løsning for å oppnå progressiv bilde, siden hi-def game database baserer seg på NTSC spill og ikke PAl spill. Utifra det jeg har lest der så er det mange spill som også har progressiv i Pal versjonene, men også mange som ikke har det, og mange som man ikke vet før man prøver selv. En annen grunn til å bruke NTSC spill er at Pal versjonene er ofte satt ned fra 60 hz til 50 hz, uten mulighet til å øke hastigheten igjen med PAL60.

Hvis man har en monster svhs kabel får man et veldig bra bilde iforhold til kompositt kabelen som følger med, problemet med at forsterker og prosjektor er langt unna hverandre kan man løse enten ved skjøte svhs via forsterkeren eller skjøte lyd kablene ved projektoren. Alt man trenger for å skjøte lyden er to RCA hunn til RCA hunn bindeledd og en lang lydkabel. Eventuelt kan man bruke en optisk kabel som når forsterkeren, noe som er verre.

Dette er alt IMHO selvfølgelig, og må tas med en smule salt.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste nytt er at jeg har kvittet meg med PS2 og satser heller på godt bilde fra Xbox'en!

Har lest innlegget ditt endel ganger nå, og er ikke helt sikker på om jeg skjønner alt du har skrevet, men det kommer seg.. :?

Trenger jeg å tenke noe på i/p hvis jeg kjører mod'et Xbox med high def og komponent til X1? S-video eller Vga-adapter til X1?

Eller kanskje jeg bare kjøper Monster Komponent > H/K receiver og deretter til X1.

Men må jeg bytte fra det ene adapteren til det andre?! :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når din xbox er NTSC, du har Hi-def pack og du har krysset av for 720p og 480p så er nærmest alle Pal spill progressive. For dashboard og spill som ikke støtter progressiv er det laget patcher, les mer her
    the 480p games hex list
    Skulle ikke være behov for å switche til Svideo eller interlaced komponent.

I USA var det ett problem at Dashboard var interlaced, men nylig gjorde Microsoft det mulig å få en progressiv Dashboard oppdatering via Live. Det er dårlig gjort når Pal brukere må kjøpe en mod, åpne xboxen/miste garantien, tukle med bioser, kjøre ftp og patche filer for å oppnå en 480p xbox.

hvis du vil bruke supra kabler fra eltek er det beste en Supra VGA - 3 RCA AV-3, 15m eller 8m, men en breakout VGA kabel fra pccables vil være anbefalt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •