"Rabatt" på utstillingsmodeller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Rabatt" på utstillingsmodeller

Fant en DV-868AVi-S i en butikk i Bergen i helgen. Denne var en utstillingsmodell koblet opp mot en plasma, og hadde gått "noen få timer" ifølge selgeren.

Jeg kunne få kjøpe spilleren, men jeg lurer på om jeg burde få en liten rabatt på denne, siden den har vært åpnet og brukt?

Er det i det hele tatt vanlig at utstillingsmodeller går rimeligere enn komponenter i uåpnede esker?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er svært vanlig at demomodeller går billigere. Det skulle bare mangle, de er jo brukt. Men hvis de gir garanti og alt annet som om du kjøpte den ny, så kan du ikke regne med voldsomme avslag. Mulig du ville kunne prute ned en ny like mye, faktisk.

Men det er ikke vanlig at butikken tilbyr å selge demomodellene så lenge de har nye eksemplarer på lager. (Da må de jo pakke ut en ny hvis de skal ha demo på den videre).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rabatt på ustillingsmodeller er normalt, du kjøper jo noe som er brukt. Tror 20% er ganske vanlig

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    868 er omtrent umulig å få tak i, så butikken trenger nok ikke å gi så mye rabatt, da folk er fornøyd bare de får en. jeg har ventet på min i ett par måneder allerede uten å ha sett snurten til den. hm kanskje jeg prutet for mye :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke betalt full pris for en vare som var demo-brukt, med mindre det var en sjelden vare som vanskelig å oppdrive.
    Når man kjøper noe nytt til full pris, skal man i prinsippet få bryte "møydommen" selv. :wink:

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    868 er omtrent umulig å få tak i, så butikken trenger nok ikke å gi så mye rabatt, da folk er fornøyd bare de får en. jeg har ventet på min i ett par måneder allerede uten å ha sett snurten til den. hm kanskje jeg prutet for mye :wink:
    Æsj... har også ventet evigheter på min 668 (virker iallefall slik...)
    Fikk beskjed om at jeg skulle få den innen en uke, så i slutten av måneden. Nå er det utsatt til begynnelsen av neste måned...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •