Verdi på Panasonic TH-42PV60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Verdi på Panasonic TH-42PV60

Lurer på å oppgradere til større plasma, noen som har formening om hva jeg kan få for min under 2 år gamle Panasonic TH-42PV60?

Link til specs:
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Panasonic TH-42PV60

Link til test:
    http://www.crtv.dk/test/PDP42PV60_dvd_o_hjk.pdf

/C

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 lapper bør vel ikke være umulig. Men jeg synes ikke at en oppgradering til 50" er verdt f.eks. 10.000 i mellomlegg. Om du sliter en stund til på PV60`en som sannsynligvis er i fin stand tipper jeg at det er muligheter for å komme rimeligere unna oppgraderingen siden prisene på nytt går ned, eller ha mulighet til å anskaffe en enda større skjerm. For min egen del kan jeg kanskje la meg friste til å oppgradere når 60" blir innen rekkevidde til overkommelig pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på dagens nypris på PX70 og PX80 så tror jeg Casle har rett: 5000, kanskje 6000 er maks for disse skjermene.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5000 er det første som slo meg, hverken for lite eller for mye...

Men PV60 er jo en skjerm som fortsatt er ganske god, så spørs hvor mye du er villig til å betale for en oppgradering.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takker.
    Er innmari i tvil om det har noen hensikt å oppgradere. Spesielt siden jeg bruker projektor til all film og HD tv sendinger er et stykke unna her hos meg.
    Men så er det jo snart fotball vm, og en enda større tv til da hadde vært OK ;-).

/C

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er galt med fotball på lerretet...?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Nå er ikke jeg så ivrig på fotball, men om jeg skulle sett det så tror jeg også at PJ hadde vært foretrukket. Da har du jo en knall TV å se værmelding osv. på.

Kunne jeg sagt ja takk, begge deler tror jeg en 42" hadde vært et OK valg, og den du har er jo en god TV.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er heller ikke ivrig på fotball, men de fotballtilhengerene jeg kjenner foretrekker heller 100" bilde på lerret foran tv-apparatet. Tror faktisk jeg ville satt meg en meter nærmere tv`en før jeg brente 10.000 spenn på å oppgradere fra 42" til 50"...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier noe... har vel med at det helst burde være mørkere i rommet for at bildet skal bli bra, også er 2m litt vel stort :-).

Lurer på om dere har rett, kan være en ide å vente til neste generasjon 1080p plasmaer, siden jeg ikke har HD tv-sendinger hjemme allikevel og ikke bruker tv'en til filmer på Blu-ray.

Ikke dårlig at man faktisk kan spare penger på å poste på forumet også, vanligvis går det andre veien

/C

Sitat Opprinnelig postet av Muffinman

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bruke noen av pengene du tenkte å bruke på ny TV til å kjøpe noen lystette gardiner?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å få det mørkt er ikke noe prob. har gardiner, var mer det at det føles litt klaustrobisk å sitte i mørket å se fotball :-)
    Det er jo strengt tatt litt drøyt se to timer fotball hver dag i hele juni men det føles ihvertfall litt mindre mongo om vinduene er åpne og det er lyst :-).

Men avventer litt med tv, får se om suget etter noe større vokser. Hadde uansett ikke tenkt å gå større enn 46" (merket stor forskjell når jeg gikk fra 37" til 42" så jeg er redd 50" blir drøyt fra min sitteavstand (3,5m), selv i HD).
    Er egentlig fornøyd med tven så det er spørs om den ikke får klare seg til neste sommer når neste generasjon kommer.

/C

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Men avventer litt med tv, får se om suget etter noe større vokser. Hadde uansett ikke tenkt å gå større enn 46" (merket stor forskjell når jeg gikk fra 37" til 42" så jeg er redd 50" blir drøyt fra min sitteavstand (3,5m), selv i HD).
    50" er ikke noe problem på den avstanden. Hadde jeg vært deg så ville jeg ventet til 60" faller litt i pris og heller gått for det. Selv om folk er litt forskjellige mht ønsket sitteavstand, så vil jeg påstå at du venner deg veldig fort til et stort/større bilde.

Jeg sitter selv ca. 3,10 meter fra 95" (16:9) og synes dette er akkurat passe stort/lite til HD.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter 3,7m unna 50", kunne fort ha vent meg på en større skjerm/TV om jeg hadde hatt muligheten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •