Sony W4000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 77

Tråd: Sony W4000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony W4000

Ser nå at Amentio er billigst (som vanlig) på denne tv'en for tiden, og jeg må jo si at det er billig med en hyperny Sony 46" til under 15 lapper. Når man blar nedover listen over de billigste så kommer Papyrus og andre diverse "merkelige" nettbutikker. Den første kjente butikken for meg, Netshop, går tv'en for like under 20 lapper.

Er det noen som kan forklare dette for meg: Hvorfor er det så mye billigere hos Amentio kontra Netshop, MPX og Komplett? Er det noe humbug?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amentio er en røverbutikk som kutter kostnader ved å ha alt for få ansatte og som bare ønsker å pushe salg salg salg. Så lenge alt er ok med produktet er de forsåvidt greie å handle hos, men så snart man får problemer er det null hjelp å få. Jeg måtte klage jævlene inn til forbrukerrådet, som i sin tur måtte purre mange ganger bare for å få dem til å svare. Jeg fikk til slutt pengene de hadde svindlet fra meg, men da var det rett før saken skulle til konfliktrådet og jeg var i ferd med å politianmelde dem for kredittkortsvindel. Amentio skyr ingen midler og utviser en hårreisende forretningsmoral - jeg anbefaler alle å holde seg unna alt som har med denne butikken å gjøre, spesielt når det gjelder dyre produkter som TV'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn...er det så ille altså!? Da vet vi det!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare positive erfaringer med amentio, jeg har handlet mye der, rask levering og god service er mine erfaringer..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De solgte meg et produkt hvor det i tittel og beskrivelse sto at det fulgte strømadapter med. De leverte produktet _uten_. Da jeg klaget endret de beskrivelsen på nett og skrev en sur mail tilbake om at jeg måtte lese beskrivelsen på nett hvor det klart fremkom at adapter ikke følger med. Samtidig la de ut adapteret som eget produkt med blodpris 500 kroner, og sa at jeg fikk kjøpe det om jeg ville ha det. Etter det lot de være å svare på alle mine e-poster. Jeg hadde utskrift av kjøpsbekreftelse, pakkseddel osv. så det var ikke noe problem å klage dem inn for forbrukerrådet. Forbrukerrådet hadde store problemer med å få Amentio i tale, og måtte forelegge saken for dem mange ganger før jeg en dag plutselig fikk overført det det kostet å kjøpe adapteret hos en konkurrent. Sånt pakk handler man ikke hos flere ganger.

Til deg som er glad og fornøyd: Har du noengang hatt problemer med produkter fra Amentio etter at du har fått dem? De bare videreformidler ordrer til et annet firma som står for lagerhold, leveranse osv. Det å faktisk få produkter levert raskt er dermed sjelden et problem, det er når man har en klage at man blir ignorert og behandlet som dritt.

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo nevne at om du handler et nytt Sony TV i disse dager så har du et TV som holder! Tar imot service på tv her jeg jobber og har aldri sett et Sony tv av nyere dato på rep enda Går mest i philips og LG

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjotrik
    De solgte meg et produkt hvor det i tittel og beskrivelse sto at det fulgte strømadapter med. De leverte produktet _uten_. Da jeg klaget endret de beskrivelsen på nett og skrev en sur mail tilbake om at jeg måtte lese beskrivelsen på nett hvor det klart fremkom at adapter ikke følger med. Samtidig la de ut adapteret som eget produkt med blodpris 500 kroner, og sa at jeg fikk kjøpe det om jeg ville ha det. Etter det lot de være å svare på alle mine e-poster. Jeg hadde utskrift av kjøpsbekreftelse, pakkseddel osv. så det var ikke noe problem å klage dem inn for forbrukerrådet. Forbrukerrådet hadde store problemer med å få Amentio i tale, og måtte forelegge saken for dem mange ganger før jeg en dag plutselig fikk overført det det kostet å kjøpe adapteret hos en konkurrent. Sånt pakk handler man ikke hos flere ganger.

Til deg som er glad og fornøyd: Har du noengang hatt problemer med produkter fra Amentio etter at du har fått dem? De bare videreformidler ordrer til et annet firma som står for lagerhold, leveranse osv. Det å faktisk få produkter levert raskt er dermed sjelden et problem, det er når man har en klage at man blir ignorert og behandlet som dritt.
    Bare dårlige erfaringer her også. Svarer ikke på mail og man kan sitte leeenge i telefonen før kontakt "oppnåes" om man har behov for kundeservice.
    Ordet kundeservice er ikke oppfunnet av Amentio/Stretto.

Newcomer trondbie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det vel TVen og ikke nettbutikken Amentio dette emnet handlet om? Uansett, skal ha min første flat-TV til sommern og denne TVen er jo definitivt interessant.

Har satt et makstak på 15 000 kroner.

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondbie
    Nå var det vel TVen og ikke nettbutikken Amentio dette emnet handlet om? Uansett, skal ha min første flat-TV til sommern og denne TVen er jo definitivt interessant.

Har satt et makstak på 15 000 kroner.

Var vel nettbutikkene trådstarter stilte spørsmål om, seriøsitet opp mot pris.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vedkomfyr
    Var vel nettbutikkene trådstarter stilte spørsmål om, seriøsitet opp mot pris.

Aggh beklager. Så bare på topic-overskrift :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i bunn og grunn interessert i å finne ut noe mer om Amentio med denne tråden ja, så litt dårlig forklart i topic. Bkelager det!

Takk for svar! Det er godt å vite at det finnes både gode og dårlige erfaringer med Amentio. Jeg har merket meg at når det gjelder pris så er det jo helt vanvittig av og til - som nå med denne Sony tv'en. Det er jo 25 % billigere enn de "store" konkurrentene, og jeg lurer sånn på hvordan Amentio har mulighet til å holde på sånn. Er nettoprisen inn i butikk så lav at de kan selge den med fortjeneste? Jeg vet at de ikke har noen slags form for lager og at de "speiler" lager mot andre, men likevel...

Vi får se. Har litt tro på denne tv'en og den jeg har begynner å bli liten så den går nok til videre til et eldre familiemedlem.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske utrolig at de klarer det, men det er vel det som må til for å trenge inn i denne bransjen.

På den annen side finner jeg det enda mer utrolig at veil. pris hos Sony er 22 000, mens den selges for 15 000 og oppover. DET skjønner jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra at dere sier ifra

...
    Eg kommer ikkje til å handle der mer.
    Kjøpte W3000 der i Januar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjedde med deg når du kjøpte W3000?

Jeg tok sjansen og bestilte W4000....

Newcomer Tor med hammeren sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen nettbutikk man også skal holde seg langt unna, er pixmania. Dem også kjører noen av de laveste prisene, men det er når man trenger service og retur at de suger. Ikke bedre er transportøren som dem bruker. Dachser.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 46" bestilt fra Amentio. 15 800,- inkl frakt tror jeg det var. Må hentes på Posten den da?

Newcomer ASCIWhite sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    52" hadde vært digg her også, men den hadde ikke fått plass på veggen min En 46 går akkurat Siden Amentio har fått den på lager nå regner jeg med jeg har den i hende på tirsdag eller onsdag Yaaaay...

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere bestilt hos amentio i dag?
    De har hatt 4 på lager siden i dag morges, burde vises på lagerstatus at folk bestiller..?!
    Tenkte å slå til selv.. Har ikke fått sett den selv, men etter all omtale så virker den jo bra (nok).

Newcomer Steve Vice sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Dårlig hjemmearbeid av meg der. Det innlegget der har jeg jo faktisk lest også kommer jeg på. Har sendt amentio mail angående når 52" kommer på lager. Spurte også litt rundt forsikring på tv'n. Går ut fra at det er snakk om en paralellimportert tv.
    Parallell importert tv? Nå begynner det å grense science fiction for min del...hva betyr det for noe?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe annet enn en nykommer selv jeg, men har plukket opp noen begreper. At den er paralellimportert betyr at den ikke tas inn via norske Sony. Du får derfor heller ikke tv'n med norsk manual og norske menyer. Det er ikke så farlig. Det som er litt mer dumt er at du ikke får like god garanti om jeg har forstått det rett. Tv som kommer gjennom norsk sony får du vel 5 års pixelgaranti på. Ved paralellimporterte tv'er (altså importert via andre land) får du ikke denne garantien. Noen må bare si fra om jeg har misforstått noe her

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •