Beste tv til 8000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste tv til 8000

Fattern skal ha seg tv. Har ikke de helt syke kravene, men jeg er jo gira på å se litt på den når jeg er hjemme jeg og, så den må jo være brukandes.
    Har funnet ut at den må være 37 eller 40 tommer, ha god oppløsning og god kontrast. Trenger ikke å ha alskens tilkoblinger utenom de vanlige. Best mulig bilde er altså det viktigste.
    Noen tips?

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OhmRecs
    Finner du noe bedre til kr 8 000, si i fra da Til kr 8 000 har du vel aldri fått så mye og god tv for pengene!

javisst; søk på forumet og les om OhmRecs sitt forslag. Du vil finne mye god ord!

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner tråden litt jeg!
    Er også på utkikk etter ny TV, men primært LCD siden jeg bruker mediacenter/XBMC mye!
    Hvordan er det med innbrenning nå for tiden? Hvis problemet er vannet ut, så kan jeg tøye meg til å kjøpe en Plasma Tenker på panasonicen over her som et eksempel, er akkurat passe pris

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Låner tråden litt jeg!
    Er også på utkikk etter ny TV, men primært LCD siden jeg bruker mediacenter/XBMC mye!
    Hvordan er det med innbrenning nå for tiden? Hvis problemet er vannet ut, så kan jeg tøye meg til å kjøpe en Plasma Tenker på panasonicen over her som et eksempel, er akkurat passe pris
    Snart 2 år med PV60 nå, ikke noe tegn til innbrenning enda. Og her hjemme står gjerne samme bilde på skjermen i 30-45 minutter (pause i tv-sendinga) - ikke noe tegn til innbrenning.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat bestilt plasma selv, landet på PX80 da prisforskjellen med frakt er liten mot PX70. Komplett.no tar nemlig 1051 i frakt for skjermen, men papyrus sender for 400 kroner og da fikke jeg PX80 for 97xx - 700 for en nyere og bedre skjerm? Har selv sett PV70 kalibrert og stilt inn og bildet er meget bra imho.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er du fornøyd med bildet?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OhmRecs
    Det der er jo en lureskjerm. Det står at den er 720p, men den har kun oppløsning på 1024x768. Det er ikke ekte HD-ready. Jeg hadde ikke kjøpt den.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Det der er jo en lureskjerm. Det står at den er 720p, men den har kun oppløsning på 1024x768. Det er ikke ekte HD-ready. Jeg hadde ikke kjøpt den.
    huh? det er da ekte hd på den! bare ikke Full HD-Ready 1080p

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    huh? det er da ekte hd på den! bare ikke Full HD-Ready 1080p
    HD-ready, eller 720p skal ha oppløsning på 1280x720. Denne tv-en er oppgitt med 1024x768. Altså ikke ekte 720p.

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-ready, eller 720p skal ha oppløsning på 1280x720. Denne tv-en er oppgitt med 1024x768. Altså ikke ekte 720p.
    Ikke at man trenger 1280x720 da tv'n har overlegen bildekvalitet overfor mange av de "ekte 720p" tv'ene.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt pv70, greit tv men det har som andre her sier "bare" 1024x768 som egentlig er 4:3 format. Så du vil ikke få så veldig aha opplevelse med 1080 filmer.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er litt ute å kjører her, sant at det ikke er 1280x720p, men hd-ready krever egentlig bare 720 horisontale linjer. Så denne er hd-ready og absolutt det beste kjøptet til denne prisen når det gjelder bildekvalitet. Den er også langt bedre enn de fleste andre hd-ready og fullhd skrjermer i denne størrelsen. Pioneer, nye pana og nye lg er vel kun de som er bedre hva angår bildekvalitet på FILM, til data er riktig nok lcd veldig ofte å fore trekke...

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Du er litt ute å kjører her, sant at det ikke er 1280x720p, men hd-ready krever egentlig bare 720 horisontale linjer. Så denne er hd-ready og absolutt det beste kjøptet til denne prisen når det gjelder bildekvalitet. Den er også langt bedre enn de fleste andre hd-ready og fullhd skrjermer i denne størrelsen. Pioneer, nye pana og nye lg er vel kun de som er bedre hva angår bildekvalitet på FILM, til data er riktig nok lcd veldig ofte å fore trekke...
    Dette er helt rett, Herminator.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde minimumskravet var 720 linjer jeg? ikke at det er på prikken 1280x720? Forøvrig så tror jeg dete r den desisdert beste tv'en dy får kjøpt(ny) til 8000, og en sidekomentar til oppløsningen, så liten forskjell, at pikslene aldri har sett avlange ut i mine øyne.

EDIT:liten trykkleif...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    er du fornøyd med bildet?
    Gøy å se at folk har peil over her Bildet er sinnsykt skarpt og fint, fargene spruter nærmest ut av bildet sammenlignet med LCD og andre skjermer jeg har sett. Jeg kan nærmest garantere at du i praksis ikke ser forskjell på denne og en såkalt full HD skjerm, kameraten min har en Sony som vant best i test i et blad og kostet 15 lapper, og den er mye bleikere i fargene og ikke noe mer skarp.

Jeg er meget godt fornøyd med kjøpet.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    OK, jeg gir meg

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Gøy å se at folk har peil over her Bildet er sinnsykt skarpt og fint, fargene spruter nærmest ut av bildet sammenlignet med LCD og andre skjermer jeg har sett. Jeg kan nærmest garantere at du i praksis ikke ser forskjell på denne og en såkalt full HD skjerm, kameraten min har en Sony som vant best i test i et blad og kostet 15 lapper, og den er mye bleikere i fargene og ikke noe mer skarp.

Jeg er meget godt fornøyd med kjøpet.
    For noe forbanna vås, jeg har hatt pv70 og har Sony w3000 lcd nå. forskjellen på full hd filmer er ganske stor. bildet er mye skarpere og mer detaljert og fargene er også helt topp, sortnivået er vel noenlunde likt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    For noe forbanna vås, jeg har hatt pv70 og har Sony w3000 lcd nå. forskjellen på full hd filmer er ganske stor. bildet er mye skarpere og mer detaljert og fargene er også helt topp, sortnivået er vel noenlunde likt.
    Vel, jeg er uenig i det da, men en kan ikke være enig om alt her i verden, trådstarter får bare se hva han mener.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Vel, jeg er uenig i det da, men en kan ikke være enig om alt her i verden, trådstarter får bare se hva han mener.
    Vel, jeg er enig med deg, cybervision.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •