Beste tv til 8000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke noe vås Cybervision
    Likt sortnivå på Pana og W3000? Vel, tror nok det Roffy, at du er ganske alene i den oppfattelsen. Pana er en fantastisk skjerm på alle signal, etter min mening, og vi skal takke Pana for at de leverer forbruker gnistrende bilder og teknologi i dette prissjiktet, som igjen holder de andre fabrikantene litt tilbake. Panasonic vil jeg betegne som verdens beste Plasma produsent, og når de lager skjermer, så er det gjennomført. Se f.eks Tv2 som har Panasonic skjermer i de fleste studioer. Å i det hele tatt insinuere at det er likhets trekk i en lcd kontra Panasonic's plasma og vinnerskjerm, er drøyt. Nå skal man samtidig huske at det faktisk er noen som tar hensyn til hva vi skriver, og da er fakta viktig, siden de kanskje gjør et kjøp utfra våre uttalelser. Panasonic er en fantastisk god skjerm, bedre enn mange full hd og what ever, hvertfall når man snakker om 8000,-. Det finnes mange rimelige skjermer rundt 10000,- men de er nok ikke noen testvinner, ei heller spekket med prosessering a la' viera II, og ikke produsert av Matsushita Electric Industrial co.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Ikke noe vås Cybervision
    Likt sortnivå på Pana og W3000? Vel, tror nok det Roffy, at du er ganske alene i den oppfattelsen. Pana er en fantastisk skjerm på alle signal, etter min mening, og vi skal takke Pana for at de leverer forbruker gnistrende bilder og teknologi i dette prissjiktet, som igjen holder de andre fabrikantene litt tilbake. Panasonic vil jeg betegne som verdens beste Plasma produsent, og når de lager skjermer, så er det gjennomført. Se f.eks Tv2 som har Panasonic skjermer i de fleste studioer. Å i det hele tatt insinuere at det er likhets trekk i en lcd kontra Panasonic's plasma og vinnerskjerm, er drøyt. Nå skal man samtidig huske at det faktisk er noen som tar hensyn til hva vi skriver, og da er fakta viktig, siden de kanskje gjør et kjøp utfra våre uttalelser. Panasonic er en fantastisk god skjerm, bedre enn mange full hd og what ever, hvertfall når man snakker om 8000,-. Det finnes mange rimelige skjermer rundt 10000,- men de er nok ikke noen testvinner, ei heller spekket med prosessering a la' viera II, og ikke produsert av Matsushita Electric Industrial co.
    Faktisk så er sortnivået ganske likt på pv 70 som på w3000, dere kan si hva **** dere vil men å motsi en som har hatt begge skjermene selv er jo helt fjernt. Sett opp di to tv'ene mot hverandre og sett på king kong (2005) på blue-ray og se om dere ser forskjell på bildet, hvis ikke så bør dere oppsøke nærmeste optiker straks!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Faktisk så er sortnivået ganske likt på pv 70 som på w3000, dere kan si hva **** dere vil men å motsi en som har hatt begge skjermene selv er jo helt fjernt. Sett opp di to tv'ene mot hverandre og sett på king kong (2005) på blue-ray og se om dere ser forskjell på bildet, hvis ikke så bør dere oppsøke nærmeste optiker straks!
    Det er sikkert mulig å holde en noenlunde vennlig tone selv om du er uenig med andre her inne. Det ikke sikkert at du er den eneste som har testet disse TV-ene opp mot hverandre heller. Din oppfattelse er ikke nödvendigvis den absolutte sannhet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt til skjellsord, her på forumet pleier vi å kunne holde en ganske grei tone selv når vi ikke er helt enige i det som diskuteres - ber deg om å bruke en mer saklig tone. Dedikerer en sangtekst til deg under:

Everybody take a breath
    why are all your faces red
    we're missin' all the words you said
    you don't have to yell

draw your lines and choose your side
    'cause many things are worth the fight
    but louder doesn't make you right
    you don't have to yell, oh
    you don't have to yell

Vel, jeg har også sammenlignet toe-to-toe så godt som mulig, og etter å ha kalibrert Panasonicen min og Sonyen (86/87 et eller annet) så kan jeg uten tvil si at fargene er vesentlig skarpere på plasmaen og sortnivået er en god del bedre, men jeg ser jo du er uenig og jeg har min mening og mister ikke nattesøvn om du ikke deler den. Synet mitt er ganske så bra så jeg velger å stole på øynene mine.

Ha en flott dag!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det er sikkert mulig å holde en noenlunde vennlig tone selv om du er uenig med andre her inne. Det ikke sikkert at du er den eneste som har testet disse TV-ene opp mot hverandre heller. Din oppfattelse er ikke nödvendigvis den absolutte sannhet.
    Det er ingen oppfattelse, det er bare ren fakta. Ett fullt hd tv har ca. 1.3 mill mer bildepunkter enn pv 70'en og det er ikke vanskelig å se forskjell på en 1080 film med bra kvalitet. Jeg sier ikke at pv 70 er ett dårlig tv, det er bedre enn min w3000 på vanlig sd signaler fordi pv70 ikke trenger å "jukse" til så mange bildepunkter. Det som gjør meg forbanna er at personen legger in sine konklusjoner uten å ha sett disse produktene engang. Det er det samme som jeg skulle ha sagt at williams bmw er bedre å kjøre enn ferrari sin f1 bil. Og at panasonic er den beste plasma produsenten er jo også helt feil, alle vet jo at pioneer sine tv har bedre bilde enn panna.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen oppfattelse, det er bare ren fakta. Ett fullt hd tv har ca. 1.3 mill mer bildepunkter enn pv 70'en og det er ikke vanskelig å se forskjell på en 1080 film med bra kvalitet. Jeg sier ikke at pv 70 er ett dårlig tv, det er bedre enn min w3000 på vanlig sd signaler fordi pv70 ikke trenger å "jukse" til så mange bildepunkter. Det som gjør meg forbanna er at personen legger in sine konklusjoner uten å ha sett disse produktene engang. Det er det samme som jeg skulle ha sagt at williams bmw er bedre å kjøre enn ferrari sin f1 bil. Og at panasonic er den beste plasma produsenten er jo også helt feil, alle vet jo at pioneer sine tv har bedre bilde enn panna.
    Fakta er det ikke selv om du påstår noe. Det kalles en påstand, oppfatning, mening. Det jeg påstår er at du ikke ser forskjell på oppløsningen mellom TVene i så "liten" størrelse, noe som jeg tror mange andre og en enige i. Ja, det har flere punkter, men jeg mener at jeg ikke ser noen forskjell mellom den da jeg på min avstand fra skjermen ikke ser kornete pixler på min PX80. Jeg har sett produktene i aksjon og har erfaring med begge, så ikke tro automatisk at din mening er den eneste som kan være rett - hva andre mennesker mener har også en betydning selv om du virker arrogant i dine innlegg.

Jeg har aldri sagt at Panasonic er den beste plasmaen, Pioneer er bedre, men også vesentlig dyrere.

Språket du bruker i innleggene og måten du skriver på sier meg jo at du nok er en ung kar med endel modning å gå på, så jeg vil bare tipse deg med å jobbe litt med måten du behandler andre på når du skriver i slike forum og ellers i livet. Da kommer du ofte mye lengre og oppnår mer forståelse. Dette er ment i beste hensikt.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Fakta er det ikke selv om du påstår noe. Det kalles en påstand, oppfatning, mening. Det jeg påstår er at du ikke ser forskjell på oppløsningen mellom TVene i så "liten" størrelse, noe som jeg tror mange andre og en enige i. Ja, det har flere punkter, men jeg mener at jeg ikke ser noen forskjell mellom den da jeg på min avstand fra skjermen ikke ser kornete pixler på min PX80. Jeg har sett produktene i aksjon og har erfaring med begge, så ikke tro automatisk at din mening er den eneste som kan være rett - hva andre mennesker mener har også en betydning selv om du virker arrogant i dine innlegg.

Jeg har aldri sagt at Panasonic er den beste plasmaen, Pioneer er bedre, men også vesentlig dyrere.

Språket du bruker i innleggene og måten du skriver på sier meg jo at du nok er en ung kar med endel modning å gå på, så jeg vil bare tipse deg med å jobbe litt med måten du behandler andre på når du skriver i slike forum og ellers i livet. Da kommer du ofte mye lengre og oppnår mer forståelse. Dette er ment i beste hensikt.
    Fordi jeg er kort å kontant i mine innlegg så betyr det ikke at jeg er en ung kar som du sier. Det er vel heller mer arrogant å kalle meg halv blind å si at jeg tar helt feil i det jeg skriver. Det er nå merkelig at både meg og mine kompiser så markante forskjeller på disse to produktene og det blir sagt her at det ikke er det??? Selv på bare 40" med normal sitteavstand på ca 3,5-4 meter så er bildet på full hd tv'en mer detaljert. Nå gidder jeg ikke legge mer tid i denne tråden, er jo bare ett tv og jeg foretrekker heller å se film på min z2000 enn på tv'en. Så til slutt så skrev jeg heller ikke at det var du cyber som skrev at panna var verdens beste tv produsent

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi jeg er kort å kontant i mine innlegg så betyr det ikke at jeg er en ung kar som du sier. Det er vel heller mer arrogant å kalle meg halv blind å si at jeg tar helt feil i det jeg skriver. Det er nå merkelig at både meg og mine kompiser så markante forskjeller på disse to produktene og det blir sagt her at det ikke er det??? Selv på bare 40" med normal sitteavstand på ca 3,5-4 meter så er bildet på full hd tv'en mer detaljert. Nå gidder jeg ikke legge mer tid i denne tråden, er jo bare ett tv og jeg foretrekker heller å se film på min z2000 enn på tv'en. Så til slutt så var det vel heller ikke du cyber som skrev at panna var verdens beste tv produsent.
    Halvt blind? Jeg har da aldri sagt noe slikt? Det er ikke fordi du er kort og kontant, men mer kunnskapen om bindeord i norsk språk osv... som hinter litt. Voksne mennesker har også normalt sett lært seg en litt mer moden måte å legge sine meninger frem på.

Vel, jeg har heller ikke tid til dette, ble bare litt overrasket over dine bastante påstander og måten du legger dem fram på.

Lykke til med jakten på tv, trådstarter!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå merkelig at både meg og mine kompiser så markante forskjeller på disse to produktene og det blir sagt her at det ikke er det??? Selv på bare 40" med normal sitteavstand på ca 3,5-4 meter så er bildet på full hd tv'en mer detaljert.
    Det trenger simpelthen ikke å bety annet enn at bildebehandlingen på de to TV-ene er forskjellig eller at de er forskjellig kalibrert. Det trenger ikke nødvendigvis ha noe med oppløsning å gjøre. Ellers er det relativt kjent viten at LCD kan være noe skarpere enn plasma.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skal vel endel til for og komme opp i samme skarphet som lcd og plasma når du bruker prosjektor. Men uansett, det som jeg forholder meg til er tester av
    lyd og bilde. og hifi-world. men det er flott og høre hva andre mener om tvene også. gå for denne tven du, finnes ikke noe bedre enn px70 til din pris. og tviler på det er mange som har fått inn disse merkene til 8000kr

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg som har den mening at Panasonic er verdens beste Plasmaskjerm produsent, og det er min mening Det føles også riktig nå, med hensyn til den aggresjonen min mening har skapt, å si at jeg er fullt ut klar over at Panasonic har ekstremt stor konkurranse i bla. Pioneer og Loewe ( lcd) , bare for å nevne noen. Sony måtte vel innse sine begrensninger og trekke seg ut av plasma duellen, og konsentrere seg om lcd. Verdens største plasma skjerm står vel Panasonic for å ha produsert, og jeg undrer meg litt over hvilken skjerm Panasonic kunne satt sammen for meg skulle jeg lagt 50 000- 60 000 på bordet. At Px70/PV70 ikke kan sammenlignes med Pioneers mye dyrere skjermer er selvsagt og heller ikke riktig, men skulle Pioneer laget en Plasma skjerm som skulle selges for 8000, hvor mye mer skjerm tror man en hadde fått da enn det man får i Panasonic PV70/PX70? Og.. ( rett meg for all del, da gjerne på en saklig måte, hvis jeg tar feil) har ikke Pioneer betrodd oppgaven om å produsere panelene sine i fremtiden til nettopp Panasonic? Når til og med Pioneer mener Panasonic er den beste til oppgaven, så er det vel ikke lenger en så bastant uttalelse fra min side, synes jeg. Får avslutte med denne... Smaken er som baken.. Den er delt Ha en ellers fin dag, Roffy, og ikke la meg kave deg opp

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt til skjellsord, her på forumet pleier vi å kunne holde en ganske grei tone selv når vi ikke er helt enige i det som diskuteres - ber deg om å bruke en mer saklig tone. Dedikerer en sangtekst til deg under:

Everybody take a breath
    why are all your faces red
    we're missin' all the words you said
    you don't have to yell

draw your lines and choose your side
    'cause many things are worth the fight
    but louder doesn't make you right
    you don't have to yell, oh
    you don't have to yell

Vel, jeg har også sammenlignet toe-to-toe så godt som mulig, og etter å ha kalibrert Panasonicen min og Sonyen (86/87 et eller annet) så kan jeg uten tvil si at fargene er vesentlig skarpere på plasmaen og sortnivået er en god del bedre, men jeg ser jo du er uenig og jeg har min mening og mister ikke nattesøvn om du ikke deler den. Synet mitt er ganske så bra så jeg velger å stole på øynene mine.

Ha en flott dag!

He he he

Konge:twisted:

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har akkurat kjøpt deg Px80? Er du fornøyd med den?
    Akkurat bestillt den selv,så jeg regner med å bli fornøyd.

Valget sto mellom px70 og px80.
    Fra før så har jeg pa50 så det bli nok merkant forskjell tenker jeg:-D

Gleder meg

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    emoll76: riktig det at pioneer skal slutte å lage plasmapaneler selv og skal la panasonic gjøre den jobben. Panasonic har jo også alltid vært ganske ledende når det gjelder plasma. Pioneer er bedre nå ja, men koster også det dobbelte.

Panasonic lager utrolig god tv til prisen og slår alt av konkurrenter i det nedre prisleiet.

Men, nå ser det også ut til at lg er en verdig konkurrent til både panasonic og pioneer. Dette blir en spennende plasma-vår/sommer...

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS! Litt om hva Panasonic jobber med i dag:

But its progression continues while Panasonic is looking far into the future of Plasma TVs and its technology. To show the next big step of Panasonic's Plasma technology, Sakamoto unveiled several new Plasma breakthroughs which will be available soon after Panasonic completes construction of its fifth PDP manufacturing facility.

1) Plasma display with double efficiency technology
    Panasonic unveiled its development of a Plasma panel that has twice the brightness of previous panels.

2) Super-thin 24.7mm* Plasma display
    Less than one inch in profile, Panasonic's newly developed super-thin Plasma display offers much greater setup flexibility in the living room.
    * The thickness from the glass surface is only 23.7mm thin.

3) 150-inch advanced High-Definition Plasma display
    Panasonic's 103-inch television has held he title as the world's largest plasma TV to date. At his keynote address, Sakamoto revealed Panasonic's new world's largest - a 150-inch Plasma HDTV. This huge screen offers breathtaking, dynamic and crystal-clear image quality that is equivalent to nine 50-inch displays, with its high 2160 X 4096-pixel resolution - 4 times the resolution of the 1080p Full HD specification.

Sakamoto also unveiled a wireless 1080p Full HD transmission system that was developed by Panasonic together with SiBEAM, Inc. of the United States. It can transmit uncompressed 1080p Full HD content wirelessly with no deterioration in quality. Thanks to "beam steering technology," the picture on the screen is not even interrupted when people walk through the wireless connection path. And just as in current models, the VIERA Link feature is available even in wireless connection and lets users control all interconnected equipment using only the TV's remote control. Signals from a Blu-ray Disc player or other rack-mounted component can also be transmitted wirelessly. Together with the newly developed one inch plasma display, this new system will provide a further enhanced freedom in room design and device setup -- taking consumers to a new level of "Living in High Definition.".

Collaborations
    And while the convergence of consumer electronics technologies and digital networking technologies increases its momentum, the accomplishments of this collaboration are more sophisticated and fascinating than ever before. Sakamoto underscored this by detailing two business collaborations that Panasonic has been involved in.

1) In collaboration with Comcast, Sakamoto unveiled a new tru2wayTM-ready TV expected to be available later this year. These TVs will require no separate set top box, and will be operated by only one remote. He also debuted with Comcast CEO Brian Roberts the first portable DVR (P-DVR). Comcast's AnyPlayTM, P-DVR looks like an ordinary set top box. However, its portable device portion, consisting of HDD and a display, can be detached from its docking station and all the first-rate content that has been stored on AnyPlay can be taken out and seen whenever and wherever you want: in a kitchen, in a car, and on a road trip with children.

Og denne likte jeg

TV heading into the future
    During the final live demonstration of his keynote address, Sakamoto revealed the concept of Life Wall -- Panasonic's vision of the future of High Definition television. Life Wall adds yet another layer to the concept of the "Digital Hearth." This entire-wall-sized television incorporates highly sophisticated, intuitive, intelligent and interactive interfaces such as face-recognition technology that detects who is standing in front of the Life Wall, thus enabling display of customized icons for family members when he or she is recognized in front of the Life Wall. Motion sensing technology enables hand gesture controlling without a remote control. Panasonic envisions that this Life Wall will be an information hub connecting both the inside and outside of the home, integrating a variety of life-size, stunning, high-quality entertainment content and life-connected home applications; including safety, security, health and communications. The Life Wall will be a place that delivers new ways to communicate, learn and interact by uniting people together

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333306

Ukens tilbud til 7995,- så vær raskt ute :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tatung 42" full HD?

Vant lyd og bilde test for ikke lenge siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna Tatung!
    Så til mitt forslag: Hva med 37" PV70? Får den fra 5990,- nå, så må jo være den tvn som gir mest value for pengane om dagane. Akkurat samme som px70, for den tuneren til px utgaven kan uansett ikke brukes i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen kommentarer til ukens tilbud fra Komplett som nevnt over? Vurderer denne sterkt.

Og når det gjelder det evige spørsmålet rundt LCD kontra Plasma. Kan noen fortelle meg hvorfor jeg burde velge plasma fremfor LCD. Jeg er ingen hjemmekino fantast. Ser på TV sendinger stort sett og noen få filmer. Har en stor og lys stue med mye vinduslys.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Innuendo
    Styr unna Tatung!
    Så til mitt forslag: Hva med 37" PV70? Får den fra 5990,- nå, så må jo være den tvn som gir mest value for pengane om dagane. Akkurat samme som px70, for den tuneren til px utgaven kan uansett ikke brukes i Norge.
    Hvorfor bør man styre unna Tatung? Har bare sett positive tester og kommentarer om disse tv'ene jeg.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •