pixmania, styr unna :mad:

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pixmania, styr unna :mad:

Jeg bestile en tv på denne butikken. Men den var det en feil med, så jeg retunerte den for og få pengene mine igjen

Det har nå gått over 2 måneder, og pengene har jeg enda ikke fått

Det verste er at det faktisk fikk tvn min for litt over en måned siden. Men jeg fikk da en telefon om at fjernkontrollen manglet. Jeg fortalte de da at fjernkontrollen var med, men den lå i i pap-eska til tv-foten, alt var vist da i orden. Men likkevel fikk jeg beskjed noen dager senere om at tvn-min var sendt tilbake til meg pga manglende fjernkontroll, noe som jeg ikke hadde fått beskjed om på forhånd eller godkjent på noen måtte:shock: Jeg har nå også funnet ut at de har rotet bort pakken min, men det fikk jeg ikke beskjed om, men jeg ringte og purret på dem og da fant jeg de ut, altså nesten en måned etter at pakken var sendt

så mitt råd. Styr unna pixmania, unnskyld språket men fy **** til useriøs dritt butikk skal man lete lenge etter spør du meg:evil: . Det der med fjernkontrolen tok jo helt kaka, de skulle jo nesten vert arrestert for dålig kunde-behandling. Hadde dette vert en seriøs butikk hadde jeg fått pengene tilbake på flekken pågrunn av dette

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette føyer seg vel desverre inn som en typisk pixmania historie ... :\

Du får ha lykke til!

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardware.no - Prisguide

Mange historier her, spesielt med tanke på at nettbutikkene kan få fjernet erfaringer om de vil.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lønner seg ofte å undersøke litt på forhånd fremfor å stå der med skjegget postkassa og kjefte etterpå.

Hardware.no Webshopguide - gir Pixmania en score på 2,8 i snitt.

Gjennomsnittskarakter siste 6 måneder: 2.80 (10 erfaringer)
    Gjennomsnittskarakter totalt: 3.18 (229 erfaringer)

Om du føler for å lese hva andre synes om butikken har du 229 kommentarer å velge i her: Pixmania erfaringer

Hva med dette:

Advarer mot Pixmania
    Forfatter: Roar Ousland, Sendt inn: 05/11-2007

Ut fra mine erfaringer vil jeg advare mot å handle på Pixmania.

Pixmania er ikke et norsk selskap, selv om det fremstår slik på nettstedet.

Dette medfører bl.a. om du må reklamere på produktet må du sende det til Frankrike. Når du da får det tilbake må du betale toll og moms på nytt! Det måtte jeg gjøre. Det skal være mulig å få toll og moms tilbake om man regisrerer utsendelsen hos Tollvesnet, men det er i beste fall mye pes. I værste fall blir du sittende med skjekket i postkassen, som meg.

Et annet forhold er deres pengene tilbake garanti. Den har to store ulemper de ikke promoterer:
    1) Du får ikke ut pengene. Du må bruke de til å kjøpe nye varer
    2) Du får beløpet minus toll og moms og frakt!

Jeg kjøpte en vare som gikk i stykker etter 2 uker. Jeg ble på telefon lovet å få pengene tilbake, inn på konto. Etter at varen var returnert trakk de dette. Etter en del mailutveksling fle jeg på nytt lovet penger på konto. Da jeg etter en stund etterlyste pengene fikk jeg beskjed om at de ikke kunne gi meg de likevel. Etter 5 måneder og mange mail, endte jeg opp med penger tilbake å på Pixmaniakontoen, minus toll og moms, dvs 1000 og ikke 1250. De gikk til forbruksmateriell. Aldri mer Pixmania!

Karakter: 1

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Jeg bestile en tv på denne butikken. Men den var det en feil med, så jeg retunerte den for og få pengene mine igjen

Det har nå gått over 2 måneder, og pengene har jeg enda ikke fått

Det verste er at det faktisk fikk tvn min for litt over en måned siden. Men jeg fikk da en telefon om at fjernkontrollen manglet. Jeg fortalte de da at fjernkontrollen var med, men den lå i i pap-eska til tv-foten, alt var vist da i orden. Men likkevel fikk jeg beskjed noen dager senere om at tvn-min var sendt tilbake til meg pga manglende fjernkontroll, noe som jeg ikke hadde fått beskjed om på forhånd eller godkjent på noen måtte:shock: Jeg har nå også funnet ut at de har rotet bort pakken min, men det fikk jeg ikke beskjed om, men jeg ringte og purret på dem og da fant jeg de ut, altså nesten en måned etter at pakken var sendt

så mitt råd. Styr unna pixmania, unnskyld språket men fy **** til useriøs dritt butikk skal man lete lenge etter spør du meg:evil: . Det der med fjernkontrolen tok jo helt kaka, de skulle jo nesten vert arrestert for dålig kunde-behandling. Hadde dette vert en seriøs butikk hadde jeg fått pengene tilbake på flekken pågrunn av dette
    Kjedelig historie. Har en tilsvarende historie med et bredbåndsselskap som heter Freewave(har vel skiftet navn eller blitt kjøpt opp av noen nå).

Tips: Kjøp ALLTID med kreditt-kort på nettet(Mastercard, American Express, Diners club, etc). Da kan du klage til kredittkortselskapet dersom det er noe krøll. Jfr. "Lov om kredittkjøp m.m. §8"

Jeg sakser..."§ 8. Kjøperens innsigelser mot annen kredittyter enn selgeren:

Ved forbrukerkredittkjøp kan kjøperen overfor annen kredittyter enn selgeren gjøre gjeldende de samme innsigelser og pengekrav på grunnlag av kjøpet som han kunne gjøre gjeldende mot selgeren. Ved siden av reklamasjon overfor selgeren etter kjøpslovens regler må kredittyteren i tilfelle underrettes så snart det er rimelig høve til det.

Har kjøperen pengekrav som etter første ledd kan gjøres gjeldende mot kredittyteren, er kredittyterens ansvar begrenset til det beløp han har mottatt av kjøperen i anledning av kjøpet.

Reglene i paragrafen her gjelder ikke for kjøperens innsigelser eller pengekrav mot en kredittyter som har fått seg overført fordringen på kjøperen.

Endret ved lov 27 nov 1992 nr. 113 (i kraft 1 jan 1994)."

Uansett: Lykke til, får tro det ordner seg!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det lønner seg ofte å undersøke litt på forhånd fremfor å stå der med skjegget postkassa og kjefte etterpå.

Hardware.no Webshopguide - gir Pixmania en score på 2,8 i snitt.

Gjennomsnittskarakter siste 6 måneder: 2.80 (10 erfaringer)
    Gjennomsnittskarakter totalt: 3.18 (229 erfaringer)

Om du føler for å lese hva andre synes om butikken har du 229 kommentarer å velge i her: Pixmania erfaringer

Hva med dette:
    får og si det rett ut, så viste jeg faktisk om alle disse dårlige tilbakemeldingene da jeg kjøpte tvn. jeg tok en råkjangs da jeg kjøpte den for og si det rett ut, noe som jeg da aldri skulle gjort

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Kjedelig historie. Har en tilsvarende historie med et bredbåndsselskap som heter Freewave(har vel skiftet navn eller blitt kjøpt opp av noen nå).

Tips: Kjøp ALLTID med kreditt-kort på nettet(Mastercard, American Express, Diners club, etc). Da kan du klage til kredittkortselskapet dersom det er noe krøll. Jfr. "Lov om kredittkjøp m.m. §8"

Jeg sakser..."§ 8. Kjøperens innsigelser mot annen kredittyter enn selgeren:

Ved forbrukerkredittkjøp kan kjøperen overfor annen kredittyter enn selgeren gjøre gjeldende de samme innsigelser og pengekrav på grunnlag av kjøpet som han kunne gjøre gjeldende mot selgeren. Ved siden av reklamasjon overfor selgeren etter kjøpslovens regler må kredittyteren i tilfelle underrettes så snart det er rimelig høve til det.

Har kjøperen pengekrav som etter første ledd kan gjøres gjeldende mot kredittyteren, er kredittyterens ansvar begrenset til det beløp han har mottatt av kjøperen i anledning av kjøpet.

Reglene i paragrafen her gjelder ikke for kjøperens innsigelser eller pengekrav mot en kredittyter som har fått seg overført fordringen på kjøperen.

Endret ved lov 27 nov 1992 nr. 113 (i kraft 1 jan 1994)."

Uansett: Lykke til, får tro det ordner seg!
    jeg har faktisk betalt med mastercard . Men hvor lang tid vil det ta kredittkortselskapet og få pengene mine tilbake dersom jeg klager.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    jeg har faktisk betalt med mastercard . Men hvor lang tid vil det ta kredittkortselskapet og få pengene mine tilbake dersom jeg klager.
    Det vet jeg ikke. Anbefaler at du hører med banken din eller Mastercard. Er verdt et forsøk hvertfall. Så nå nettopp at dette selskapet ikke er norsk, selv om det fremstår som det(lenger opp i tråden). Mulig det vanskeliggjør det hele og du har vel også betalt beløpet til Mastercard? Du har uansett ingenting å tape på å sjekke det ut.

Newcomer balsam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pixmania har ingen fungerende form for support om man skulle havne i en situasjon man trenger det. Alle saker blir trenert i det uendelige og det hele koker ut til intet om man først har returnert et defekt mottatt produkt. Man får IKKE pengene tilbake. Glem det! De lover at pengene settes inn på din PIX-konto (PIX sparregris som de kaller det) men herfra er veien lang om man skal handle for dem. Pixmania har brukt 2år bare på å håndtere en helt ordinær sak, og de har enda ikke klart å rydde opp - På NOEN måte. Mottar man epost fra dem kan man ikke svare på disse etc, dermed havner mann inn i et system med et stort sort hull og mange kundebehandlere, mest sannsynlig svært underbetalte studenter som bryr seg **** i sakene. Mitt aller aller beste råd uansett hvilken fristende tilbud Pixmania tilbyr - Styr lysår unna Pixmania! Dette er ren svindel satt i et svært ubrukelig system.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri brukt Pixmania pga alt jeg har lest om dem.
    Tol tross for at dem ofte er billigst.
    Vil også benytte anledningen til og fraråde NetShop, elendig service.

Holder meg som regel til amentio om dem har det jeg skal ha billig, dem er som ofte veldig billige.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr langt unna pixmania (fransk sjappe). Rart at prisguiden tar dem med i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styr unna pixmania

Hei folkens,

Tenkte bare å dele min opplevelser, i forbindelse med Pixmania, med dere. Saken er den at for ca. 3 uker siden kjøpte jeg meg et Harman Kardon HKTS11 anlegg fra pixmania.com. Fikk dette levert en ukes tid senere. På grunn av travle tider fikk jeg ikke satt dette sammen før i dag. Hadde tenkt å nyte noen gode filmer i sommer. Da jeg satt det på suben oppdaget jeg raskt at noe var galt. Denne laget nemlig fæle lyder uten at den var tilkoblet. Etter å ha snakket med fagfolk kunne vi konkludere at forsterkeren var gåen, sannsynligvis en loddefeil.

Videre tok jeg kontakt med Pixmania som sa jeg kunne returnere den å få en ny tilbake. Dette gikk de raskt tilbake på og hevdet at de skulle reparere den ødlagte istedet. Så nå må jeg vente i 5 uker før jeg har lydd. Utrolig kjipt. Dessuten er prisen mye den samme som i lokale butikker når man regner med frakten. Så styr unna Pixmania. Dårlig service og mye ødelagte produkter. Dette er ikke første gang for å si det sånn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •