1080p prosjektor til rundt 25.000,- ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1080p prosjektor til rundt 25.000,- ?

Jeg har egentlig ikke mye greie på prosjektorer (jeg har en Infocus X1 her hjemme, og den er helt latterlig dårlig). Har veldig lyst på en skikkelig en med støtte for 1080p og skikkelig lysstyrke med godt svartnivå til under 25000,- . Leste om Sony VLP VW60en som importert fra Japan kommer seg på rett under 25K. Må si det frister, men jeg har helst lyst på det absolutt feteste jeg kan få for 25 lapper så jeg lurer på om det er noen bedre i den prisklassen? Jeg er spesielt interessert i en med kraftig lys (blendende hvitt!) og godt svartnivå.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson TW2000
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Bigtor! Den så meget interessant ut! Leste nettopp et review av VW60en og den får smekk for dårlig lysstyrke. Det er AKKURAT det problemet jeg vil unngå (X1en er ekstremt lyssvak). Har du en Epson TW2000, og kan du isåfall gå god for lysstyrken?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eder&Galle
    Takk for svar, Bigtor! Den så meget interessant ut! Leste nettopp et review av VW60en og den får smekk for dårlig lysstyrke. Det er AKKURAT det problemet jeg vil unngå (X1en er ekstremt lyssvak). Har du en Epson TW2000, og kan du isåfall gå god for lysstyrken?
    Nei jeg har ikke TW2000 men jeg kan si at den er lyssterk og bedre en VW60.
    Jeg har selv JVC HD1.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avshop selger benq w10000 til 16500... Bør være en het kandidat

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør den være i det øvre sjiktet? Jeg har lest veldig mye bra om TW2000en. Den har fantastisk bildegengivelse og lysstyrke. Uten tvil bedre enn VW60'en.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    TW2000 er nok en fin kandidat i prissjiktet, men jeg ville nok vært litt forsiktig med å påstå at den er så mye bedre enn VW60. VW60 har langt høyere fyllingsgrad, som gir et enda mer fløyelsmykt bilde, den har også veldig jevne og fine panoreringer, flotte farger og lavt støynivå. TW2000 på sin side er nok på nivå når det kommer til sortnivå, muligens enda noe bedre på fargegjengivelse, har kraftigere lysutbytte, men da samtidig en del lav fyllingsgrad (rundt 50% mot over 90% på VW60).

VW60 har for øvrig også bedre støtte for anamorfisk strekk, den funksjonen er ikke tilgjengelig på TW2000... Kjekt hvis du vurderer 2.35:1-lerret og linse i fremtiden.

Du velger uansett ikke "feil" på noen av disse to projektorene, men at TW2000 "uten tvil" er bedre enn VW60 mener jeg nok er litt å ta i...

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fint og balansert svar Lygren. BTW Hvor har du funnet den kule avataren?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder fyllingsgrad så er den langt høyere enn 50% målt på lerretet. Panelene har som kjent lav fyllingsgrad, og dette er bakgrunnen for MLA (micro lens array) som til stor del fikser det problemet. Jeg vil påstå at (fra normal sitteavstand) screendoor er et ikketema på 1080 LCD.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    TW2000 er nok en fin kandidat i prissjiktet, men jeg ville nok vært litt forsiktig med å påstå at den er så mye bedre enn VW60.

Du velger uansett ikke "feil" på noen av disse to projektorene, men at TW2000 "uten tvil" er bedre enn VW60 mener jeg nok er litt å ta i...
    Vel Lygren for noen av oss så er den nok det og det går jo på hvilke preferanser den enkelte har og det må jo være lov å si;-)
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for utfyllende svar! Jeg ser dere snakker om "fyllingsgrad". Hva betyr dette? Det var ikke meningen å tråkke noen VW60-eiere på foten, jeg har jo som kjent ikke testet disse to prosjektorene ennå. For meg blir det nok TW2000en rett og slett fordi den har kraftigere lys enn Sonyen (bare 900 ansi lumens virker skremmende lavt). Min Infocus X1 har 1200 ansi lumens, og den virker på meg ekstremt lyssvak. En venn av meg har derimot en litt eldrende Optoma med 1500 ansi lumens, og den gruser min X1 mht. lysstyrke. Har lest mye om problemer med BenQ-prosjektorer her, så jeg er litt nølende med å velge BenQ. Er det noen her som ville ha valgt BenQ W10000'en over Epson TW2000en?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •