Feil på parallellimportert TV, selger konkurs - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Landcruiser
    Reklamasjonsretten skal du kunne gjøre mot kredittgiver. Kravet er at det er kredittkort(betalt med faktura) og ikke debitkort(belastet lønnskto direkte)
    Ja, har også lært det nå. Og det er altså ikke tilfelle for meg. Brukte nok et vanlig debetkort ja. Men skal allikevel ta kontakt med banken for å sjekke mine rettigheter. Jeg har hørt rykter om at VISA tilbyr like gode betingelser som ved kredittkjøp, uten at jeg har undersøkt vilkårene selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVor mye kom regningen for arbeidet på da? Bra det løste seg til slutt i det minste

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalprisen for en sånn jobb tror jeg ligger på ca. 2400,-. På grunn av diverse omstendigheter endte jeg opp med å betale noe mindre enn det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Garanti Tv'er ?

Allt dette høres helt mystisk ut- har du laget et produkt har du vel laget d. uansett hvor der er omsatt - jeg tror det er noen hysteriske forhandlere her ! Oppfatter at panna gir service uansett og skjønner ikke dette, kjøpte et kamera fra frankrike (panna) og det var ingen problem m service i norge. Ta analogien til biler f.eks. , tyskland har 2 års panasonic garanti osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gnukke
    Allt dette høres helt mystisk ut- har du laget et produkt har du vel laget d. uansett hvor der er omsatt - jeg tror det er noen hysteriske forhandlere her ! Oppfatter at panna gir service uansett og skjønner ikke dette, kjøpte et kamera fra frankrike (panna) og det var ingen problem m service i norge. Ta analogien til biler f.eks. , tyskland har 2 års panasonic garanti osv.
    Nei så enkelt er det ikke. Hvis du omsetter det et sted med et gitt lovverk, som skaper kostnader, så bakes dette inn i prisen. Hvis varen da videreselges til et sted med et strengere lovverk som skaper merkostnader. Dette er ikke bakt inn i prisen fra produsent, så det skaper problemer.

Hadde produsentene godkjent reklamasjon uavhengig av hvilket land forhandler har kjøpt varen fra, innebærer dette på sikt at produsentene ikke får dekket inn kostnadene ved reklamasjon, for forhandlerene hadde kjøpt varene i det landet med den svakeste forbrukerlovgivningen.

Garanti er en helt annen sak som gis fra den enkelte produsent, og er ikke regulert av lovgivningen. Gjerne gir produsentene 1-2 års verdens/europagaranti, men dette er opp til den enkelte produsent.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •