minibudsjett projektor????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

minibudsjett projektor????

Hjelp hjelp!!!Finnes det noen der ute som kan hjelpe med tips i forhold til valg av projektor i minipris klasse?

Vil bruke den til å se både film og tv om mulig, hvis jeg ikke kan finne en minipris projektor som kan klare begge deler vil jeg helst ha en som kan vise film iallfall.

Jeg har tidligere hatt en eldgammel projeksjonstv fra sony som jeg var veldig fornøyd med og om jeg kan finne en projektor som gir meg noenlunde samme bilde så er jeg fornøyd,

Problemet er at jeg ikke vil bruke noe særlig penger på dette prosjektet da.....jeg har ikke enorme krav men vil ha best mulig bilde og minst mulig støy helst for under femtusen kroner.....

Jeg vet at noen sikkert ler seg skakk her på forumet nå, men jeg vil egentlig sjekke om projektor er noe for meg og vil begynne i det små for heller å legge mer penger i dette om jeg synes det er verdt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whiskas
    Vil bruke den til å se både film og tv om mulig, hvis jeg ikke kan finne en minipris projektor som kan klare begge deler vil jeg helst ha en som kan vise film iallfall.
    Et alternativ er å finne en grei prosjektor på FINN.NO (eller på forumets salgsider....). TV delen får du ved å koble til en "gammel" video opptaker. De har TV moduler.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tv-del

kan jeg se tv gjennom en sånn riks tv reciever også? har dvd spiller og xbox også......har noen tips om hvilken brukt projektor som er bra??? dumme spørsmål fra en helt fersk projektorplanlegger hehehe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

parabol

har også parabolanlegg og dit jeg flytter finnes det canal digital kabel også.....overload....hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finn en fint brukt pe 8720, disse får du til rundt 7-8000.
    Ser at det ligger litt over ditt budsjett, men det er utrolig hvor mye mere
    du får ved å legge på noen ekstra lapper.

Lykke til!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med lydfreaken, ellers ser jeg en del som ligger under 5k på finn, men dette er bare søppel... Spar litt mere penger og gå for en brukt benq pe8720, du kommer aldri til å angre. Kjempe fornøyd med min

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker

takker herminator for tipset, det er jo egentlig litt av et problem å skulle kjøpe brukt når man ikke vet hva man skal se etter, derfor er jeg takknemmelig for alle praktiske og konkrete tips........man kan jo gå seg vill i denne jungelen asså:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

og takk til lydfreaken også

er enig i at et par tusenlapper ikke utgjør så stor forskjell, men jeg tenker at hvis jeg skal kjøpe en såkalt dårlig projektor så kan den like gjerne være to tusen billigere, men hva mener du er bra med den du tipser om???? jeg har som du skjønner ekstremt lite greie på dette

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    benq prosjektoren er overlegen alt annet i dette prissegmentet.
    Kjøper du denne får en prosjektor som er LANGT BEDRE en de prosjektorene som ligger i prisklassen opp mot 5000.
    pe 8720 er absolutt ingen dårlig prosjektor

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på benq 8720 her på forumet og du får nok å lese, er en meget god projektor. Absolutt verdt 7000kr(ligger en ute til det nå).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke andre prosjektorer har du sett på da?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

andre projektorer

vurderer vel, epson tw7000, den finnes ny med lerret på av shop til 9999 eller liknende, hvilken ville dere valgt? jeg kjøpte egentlig en epson s4 på netthandelen men den returneres......fant ut at den nok ikke var helt så bra som jeg først trodde........skulle ønske det var mulig å få en veldig god projekter med lerret til 5000 kroner jeg, hehe, men julenissen finnes ikke vel? knis,

Kan noen av dere komme med forslag til hvordan andre elementer jeg trenger for å få en fullverdig hjemmekino jeg kan bruke? jeg har mye teknisk utstyr, parabol med reciever, dreambox, x-box, dvd spiller, bærbar pc, stasjonær......
    mangler lyd og evt forsterker, eller forsterker MÅ man vel ha? er HELT grønn..........

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha valgt benq pe8720!

Bruk sia å finn ut mest mulig om prosjektorene før du bestemmer deg.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valg

jeg har lest mye og sett mye rundt på nettet nå og jeg tror faktisk uten at jeg vet så mye om projektorer at jeg kan overtale meg selv til å kjøpe en pe8720,,,,men de tekniske spesifikasjonene på denne kan jo like gjerne være som gresk for meg....skjønner jo at den er bra liksom, men den er megatung er den ikke, er kanskje en ulempe når man skal henge den opp?

Jeg må ha rimelig gromlyd også da, noen tips her?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger en Yamaha RX-V750 for 1.500,- ferdig prutet. ca 3 år gammel og leveres med kvittering. Strøken bortsett fra fjernkontrollen som fusker på noen taster. Farge sølv. Send en PM om interessert.
    7.1 med 7x140 watt. Gromlyd! :-D

RX-V750 : YAMAHA Audio and Video

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt og installert Optoma HD700x, til 5990.-.
    Er meget fornøyd, virker som om den er en strippet utgave av HD70, som gjorde det meget bra i test i Lyd og Bilde.
    Eneste negative er at den er vanskelig å plassere, begrenset Zoom og mangler lensshift (høydejustering av bilde).
    Hos meg henger den i taket ca 3.2m fra lerret og ca 20-25cm under tak noe som gir et bilde med 2m bredde.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av guran1942
    Har nettopp kjøpt og installert Optoma HD700x, til 5990.-.
    Er meget fornøyd, virker som om den er en strippet utgave av HD70, som gjorde det meget bra i test i Lyd og Bilde.
    Eneste negative er at den er vanskelig å plassere, begrenset Zoom og mangler lensshift (høydejustering av bilde).
    Hos meg henger den i taket ca 3.2m fra lerret og ca 20-25cm under tak noe som gir et bilde med 2m bredde.
    Da jeg har skjønt at jeg er en av de som plages av regnbuer så er det nok uaktuelt for meg å kjøpe den samme...jeg ble uvel av HD 65.....

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer 700x jeg også, den skal være nesten fri for regnbuer.

Men jeg ble småkvalm av Infocus in82, så jeg må vel sette av penger til reisesyketabletter og...

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har lest mye og sett mye rundt på nettet nå og jeg tror faktisk uten at jeg vet så mye om projektorer at jeg kan overtale meg selv til å kjøpe en pe8720,,,,men de tekniske spesifikasjonene på denne kan jo like gjerne være som gresk for meg....skjønner jo at den er bra liksom, men den er megatung er den ikke, er kanskje en ulempe når man skal henge den opp?

Har du kjøpt prosjektør ennå?

BenQ 8720 veier "bare" 9,5 kg. Selv en stusslig spiker holder. Kanskje ikke i lengden, men...
    Uansett så er jeg kjempefornøyd med min. Knivskarpt bilde, meget godt svartnivå, lavt støynivå. Driftsikker også. Er regnbuefølsom så det holder, men 8720 er veldig god mot meg i så måte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •