Epson projektor EMP S-4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson projektor EMP S-4

Jeg har lenge ønsket meg en projektor og har nå gått til innkjøp av en Epson EMP S-4. Jeg har forsøkt å søke på nett og her for å finne ut om denne projektoren er noe å samle på, men finner lite. Finnes det noen der ute som har noe å si om denne? Jeg vet at det sikkert finnes mye bedre projektorer der ute, men til 3400 kroner kan man vel ikke få så veldig mye annet kanskje.....Er redd jeg kanskje har gjort et dumt kjøp, men vil så gjerne ha en projektor til kjellerstua.

Jeg trenger også litt info om hvor stort bilde jeg kan oppnå med denne, avstand til lerret og selvsagt hva slags lerret som anbefales...

Takknemmelig for alle innspill...

Whiskas

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med oppløsning på 800x600, kontrastnivå på 500:1, og støynivå på 36db, er jeg redd du har kastet pengene ut av vinduet. I hvert fall om hjemmekino er målet.

Litt spec, og en projeksjonskalkulator, finner du her: Epson Projectors: Epson EMP-S4 3LCD projector
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

return to sender

vel, etter litt reasearch har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe denne projektoren likevel, men da sitter jeg like klok og lurer på hva jeg skal finne på nå.

Jeg har tidligere hatt en eldgammel projeksjonstv fra sony som jeg var veldig fornøyd med og om jeg kan finne en projektor som gir meg noenlunde samme bilde så er jeg fornøyd,

Problemet er at jeg ikke vil bruke noe særlig penger på dette prosjektet da.....jeg har ikke enorme krav men vil ha best mulig bilde og minst mulig støy helst for under femtusen kroner.....

Jeg vet at noen sikkert ler seg skakk her på forumet nå, men jeg vil egentlig sjekke om projektor er noe for meg og vil begynne i det små for heller å legge mer penger i dette om jeg synes det er verdt det.

Tips tas i mot med takk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du sa nei til den projektoren.

Ser det er en brukt tw-700 til 7000,- på avtorget.
    Bedre projektor får du ikke i DET segmentet.
    Litt over budsjett da.
    Søk.. mange som synes den er bra.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en Panasonic PT-AE500 der også, og den er det sikkert rom for å prute litt ekstra på. Den er ikke akkurat "hot" i dagens marked, men er uansett veldig mye bedre egnet enn EMP S-4.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger også en Panasonic AE 900 på Finn.no med defekt pære : projektor selges billig. | FINN torget

Står jo gi bud der Og ny pære fra Japan kommer jo på ca 1500,- så dette kan være ett godt kjøp det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for gode tips...

jeg blir likevel ikke helt klok, og jo mer jeg leser jo mer vil jeg ha noe som er bedre....hehe, dilemma det der, for jeg ønsker jo billigst mulig og bra....skal sjekke ut alle tipsene, men jeg føler at det er som å kjøpe sjokolade jeg aldri har smakt, vet liksom ikke om jeg vil ha myk eller hard kjerne, lys eller mørk sjokolade, med peanøtter eller uten når jeg ikke vet hva noen av ingrediensene smaker som....knis.....

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg gikk ifra nettopp EMP-S4 til Sony VPL-AW10 og må si det ble en HELT annen verden. Borte var den sinnsykt irriterende støyen og bildet var flere klasser opp.
    Tror du gjorde ett godt valg ved å droppe EMP-S4.
    Det er planty med andre å velge mellom, men jeg kan allikevell trygt anbefale enten AW10 eller AW15 fra Sony.

Selges blant annet her : Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes

Uansett, lykke til med valget :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •