TV-rom med mye lys. Heller Sony enn Samsung?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV-rom med mye lys. Heller Sony enn Samsung?

Jeg skal kjøpe ny tv, og hadde egentlig innstilt meg på en plasmaskjerm. Men så leste jeg at de gir svakere bilde i rom med mye lys (som jeg har, sollys rett på skjermen, også endel når jeg blender vinduene), og dermed er jeg over på LCD.

Det er hovedgrunnen til at jeg velger LCD. Innbrenningstrusselen virker også noe truende, men siden jeg ikke skal bruke tv-en til spill eller PC, er kanskje innbrenningsfaren minimal?

Så langt syns jeg Sony KDL-40W3000 og Samsung 40F86 har virket attraktive. Minuset med Sonyen (om det kan kalles noe minus) er at jeg ikke trenger TV med kortplass (har digital dekoder fra CD), mens Samsungen tilsynelatende har mye refleks i både rammeverk og skjerm.

Noen som har synspunkter på hva det kan være lurt å velge (max 15 000) ut ifra de kriteriene jeg her har nevnt?

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første er ikke innbrenning et reelt problem lenger med dagens plasmateknologi.

Samsungen ble i nyeste Hjemmekino beskrevet som om den hadde et slags "plasma"-look på bildet, og vant testen med en 6er på veiledende pris 17000. Du får den for under 13000 på nett.
    Tror denne har glanset skjerm, noen liker det, andre ikke, men det kan være litt irriterende hvis du får direkte sollys på skjermen.

Letteste er vel å ta en butikkrunde og se på begge to?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel feil sted å poste et sånt innlegg? Denne burde vel ligget under TV apparater. http://avforum.no/forum/tv-apparater/

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Apropos feil sted

Sorry for det, det var mitt første innlegg og jeg er litt ukjent med Hva og Hvor på dette stedet. Håper jeg lærer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •