Bluray filmer på OBS til 169,- - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 113
    Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette blir så dumt og usaklig at jeg gidder ikke engang å følge med tråden videre...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tilgang på nettoprislistene fra et par selskaper, og det er hevet over enhver tvil om at enkelte butikker melker oss forbrukere. COOP og lignende butikker tjener fortsatt noen få slanter på filmene, og selv om det ikke er på DVD-nivå vil jeg si at det er skremmende å se butikker som selger filmer til nesten 300,- eller ofte mer. Da er det som Gorm sier rett og slett melking av oss forbrukere. Det er så ille at de eneste filmene jeg har kjøpt i Norge er de filmene jeg har funnet på COOP.

All respekt for at det er dyrt å drive butikk i Norge, men det får være måte på.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jo være lov å kommentere at enkelte butikker er dyre. Spaceworld er den butikken med det høyeste prisnivået jeg noensinne har vært innom ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Dette blir så dumt og usaklig at jeg gidder ikke engang å følge med tråden videre...
    Dette er jo en prisjakt tråd? Er det ikke? Da må det jo være lov å anbefale hvor man får det billig, og i dette tlfellet spaceworld hvor man kan kjøpe dyrt.

Man må jo få lov til å synes at en butikk er dårlig og en annen er bra selv om man er site admin eller ikke. Jeg er nybegynner her på forumet, men synes fortsatt spaceworld er dyr. Er ikke sikkert jeg forandrer mening om jeg en dag blir site admin....... Har kjøpt en sekk med filmer på OBS å synes det er smart av butikken.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er feil! Jeg er filmansvarlig i en Spaceworldbutikk, og er nesten forbanna nå over hvordan du fremstiller kjeden. Som site admin syns jeg virkelig du burde virkelig sjekke litt fakta før du slenger ut diverse påstander.
    Jeg har veldig Respekt for deg Gorm, men syns du går over grensen til svartmaling med de siste innleggene dine i denne tråden (spesielt med tanke på at du er site admin).
    Da syns jeg at du KIMSIZE, som er filmansvarlig snarest finner ut av markedets realiteter, som er at formatkrigen er over, så godt som samtlige butikker i Norge, unntatt da Spaceworld og Free Record Shop har skjønnt dette. Jeg mener til og med OBS er jo mer opp til date enn dere, makan.

Støtter Gorm 100% her

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel gjerne slik at butikker som OBS! ikke tjener så mye på kampanjetilbudene og introduksjonstilbudene sine, slik som Blu-ray i dette tilfellet. Hovedomsetningen hos OBS! kommer fra andre varer, og jeg ser vel på måten OBS! selger Blu-ray på, Kiwi selger DVD på og så videre er etter "lokkevare"-prinsippet, altså at man tilbyr noe billig (uten vesentlig fortjeneste) med det formålet å tiltrekke seg kundegrupper som ellers ikke ville oppsøkt butikken regelmessig.

Det er jo også sikkert grunnen til at Spaceworld og Free Record Shop ikke matcher prisene ennå. De er avhengig av fortjeneste fra første plate for å få sorte tall på bunnlinja. Likevel har jo disse butikkene stordriftsfordeler av sin kjedestruktur, og således burde det være mulig å få til kampanjer basert på gunstige innkjøpsordninger her, slik at også de kan konkurrere på pris. Og når det er slik som i tilfellet Blu-ray, at de ikke engang kan konkurrere på utvalg, så er det naturlig at de sliter.

Jeg tror rett og slett en del butikker har undervurdert hvor raskt ting kunne komme til å skje når formatkrigen tok slutt. Var innom en lokal filmutleiesjappe i går og spurte om de hadde noe Blu-ray utvalg. De svarte nei, men samtidig innrømmet de at de hadde fått spørsmål om det ganske ofte i det siste, og at de "nok måtte vurdere å ta inn et utvalg". Jeg tror faktisk at forbrukernes etterspørsel vil tvinge fram Blu-ray raskere enn det forhandlerne hadde sett for seg. Priskrigen er allerede i gang og kjøpsvolumene på vei opp. Det som savnes nå er et skikkelig utvalg. Det er ikke opp til oss forbrukere lenger, vi har skjønt det. Det som er overraskende er hvor lite forhandlerne av filmer følger med i timen. Når OBS! allerede er i gang med å presse prisene, så viser det med all tydelighet hvordan den spesialiserte bransjen for salg og utleie av film må få ut fingeren hvis de skal være levende aktører i sitt eget marked.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Sto på Spaceworld i dag med BD-utgaven av Beowulf mellom hendene. Jeg var på vei mot kassen da det slo meg; selger ikke OBS denne for 169,-? Prisen på Spaceworld var 299,- og det er en rimelig drøy pris differanse! Satte derfor coveret tilbake i hyllen, da jeg uansett skulle innom OBS for å handle mat på veien hjem. Tror dere så OBS hadde filmen inne? Jada, selvfølgelig hadde de det. Utvalget av BD-filmer var forøvrig større på OBS enn på Spaceworld, og det får meg til å unders over hva kjeder som Spaceworld egentlig tenker? Tror de vi forbrukere er dumme? De lever jo av kunder i denne målgruppen, men prøver likevel å lure dem trill rundt?
    Skal ikke påstå at noen har noen agenda her, men jeg har det samme inntrykket av Spaceworld generelt. De har skamløse priser på en del...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de prisene enkelte aktører opperere med, er jeg helt sikker på at de ville vært tjent med å sette ned prisen - og det av flere grunner. Jeg tror man tjener mer penger på å selge en BD film til la oss si kr 199,- enn kr 249,- - enkelt å greit fordi det høyst sannsynlig vil gi langt flere salg til den prisen. Vil også trekke flere til butikken, som gir økt sjanse for salg av flere produkter.

De som kjøper BD filmer, vil jeg si at er en kjøpesterk (uansett en høy kjøpe vilje) gruppe. Kjøper flere filmer enn andre og vil mest sannsynlig dra med seg andre produkter.

Synes det er rart at ikke flere kjeder som feks Spaceworld og free record shop ser dette. Disse kjedene gjør seg i mine øyne uinntersange for min del. OBS! er jo av større innteresse som BD/dvd leverandør...

Btw: Video Nova var vel den første som fikk normale priser i området jeg bor og var således en prispresser uten at det virket inn på de andre kjedene.... Prisene som var hos de andre kjedene var jo(og enkelte er) til å skremme kundene unna.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det er vel gjerne slik at butikker som OBS! ikke tjener så mye på kampanjetilbudene og introduksjonstilbudene sine, slik som Blu-ray i dette tilfellet. Hovedomsetningen hos OBS! kommer fra andre varer, og jeg ser vel på måten OBS! selger Blu-ray på, Kiwi selger DVD på og så videre er etter "lokkevare"-prinsippet, altså at man tilbyr noe billig (uten vesentlig fortjeneste) med det formålet å tiltrekke seg kundegrupper som ellers ikke ville oppsøkt butikken regelmessig.

Det er jo også sikkert grunnen til at Spaceworld og Free Record Shop ikke matcher prisene ennå. De er avhengig av fortjeneste fra første plate for å få sorte tall på bunnlinja. Likevel har jo disse butikkene stordriftsfordeler av sin kjedestruktur, og således burde det være mulig å få til kampanjer basert på gunstige innkjøpsordninger her, slik at også de kan konkurrere på pris. Og når det er slik som i tilfellet Blu-ray, at de ikke engang kan konkurrere på utvalg, så er det naturlig at de sliter.

Jeg tror rett og slett en del butikker har undervurdert hvor raskt ting kunne komme til å skje når formatkrigen tok slutt. Var innom en lokal filmutleiesjappe i går og spurte om de hadde noe Blu-ray utvalg. De svarte nei, men samtidig innrømmet de at de hadde fått spørsmål om det ganske ofte i det siste, og at de "nok måtte vurdere å ta inn et utvalg". Jeg tror faktisk at forbrukernes etterspørsel vil tvinge fram Blu-ray raskere enn det forhandlerne hadde sett for seg. Priskrigen er allerede i gang og kjøpsvolumene på vei opp. Det som savnes nå er et skikkelig utvalg. Det er ikke opp til oss forbrukere lenger, vi har skjønt det. Det som er overraskende er hvor lite forhandlerne av filmer følger med i timen. Når OBS! allerede er i gang med å presse prisene, så viser det med all tydelighet hvordan den spesialiserte bransjen for salg og utleie av film må få ut fingeren hvis de skal være levende aktører i sitt eget marked.
    Det er faktisk ganske omvendt, obs bestiller i MYE større kvanta enn noen av "filmkjedene" gjør. Er derfor de har vært førstemann ut med dette "tilbudet", de taper absolutt ikke penger fordi de har fått veldig gode avtaler både på pris og returordninger. Jeg er selvfølgelig veldig enig i at det er veldig bra at dette skjer, fordi det vil føre til forandringer (les lavere priser og høyere utvalg) hos hele bransjen. Men problemet har ikke ligget hos butikkene ang BD det er rett og slett leverandørene i Norge som fra starten har vert eksepsjonelt treige. Jeg har prøvd å ha så og si ALT som har vært tilgjengelig på BD i butikk siden oppstarten, men i begynnelsen så hadde rett og slett ikke leverandørene titlene inne, jeg spurte flere leverandører hva som var årsaken til dette og problemet var rett og slett at leverandørene ikke tok mer enn 25-50 antall av hver tittel inn landet om gangen. Dette har selvfølgelig blitt mye bedre nå men det er og alt som har blitt bedre. Prisene er fremdeles HELT LIKE som de var i begynnelsen til tross for hva mange her på forumet tror. og det er fremdeles ingen rabattordninger eller returrett på noe BD for. Offisielt vel og merke, som alle har fått med seg så har jo nå da obs kampanje, men det er fordi de HAR FÅTT til spesialavtaler. Disse var det aller først kun obs som hadde, men nå har Platekompaniet og Playcom også fulgt etter. Dette er en direkte følge av god lobbyvirksomhet fra deres side. Det folk må huske er at slike ting tar tid, og jeg tror nok at innen en mnd kanskje to, så har de aller fleste butikkene i vårt langstrakte land klart å få til noenlunde samme avtaler. Leverandørene kan tross alt ikke favorisere eller utelukke enkelte.

Håper noen nå forstår at slike endringer tar litt tid, og slike endringer må begynne fra bunnen (leverandør) ikke på toppen (utselger).

Grunnen til at jeg ble så provosert var fordi det ble nevnt at : -det får meg til å unders over hva kjeder som Spaceworld egentlig tenker? Tror de vi forbrukere er dumme? De lever jo av kunder i denne målgruppen, men prøver likevel å lure dem trill rundt?...

Det er absolutt ingen som prøver å "lure forbrukerne", selv om en eller noen kjeder har klart å presse prisen så betyr ikke det at alle kjeder har samme mulighet, som sagt obs har fått MYE lavere pris ergo kan de selge til 169,- hvis "vi andre" skulle gjort det, så hadde vi tapt penger på HVER ENESTE SOLGTE BD. Og det er det jo naturlig nok ingen som er interressert i, ikke engang kundene for da hadde ikke det vart særlig lenge før butikkene nektet å selge produktet...

Når det gjelder utvalget, så er dette veldig forskjellig fra butikk til butikk, når det gjelder obs, så er de sentralstyrt. Så utvalget der er ganske likt uansett hvor butikken ligger, når det gjelder andre andre kjeder så er det mange som har franchisetagere, og utvalget vil der variere fra butikk til butikk etter hva filmansvarlig gjør i sin enkelte butikk. Dette er jo litt trist, men dette vil óg endre seg drastisk ettersom bedre avtaler blir forhandlet fram, er tross alt veldig mange som er ytterst forsiktige med bestillinger når de ikke har noen som helst returordning, + hvis man vet at "nabobutikken har jo tittelen til 169,-" så er det nok mange som rett og slett velger å ikke ta inn tittelen i det hele tatt når de ikke har noen som helst mulighet til å matche prisen.

Når det gjelder: "-Tja, Beowulf har de i hvert fall kjøpt inn til samme pris.
    Butikker som selger filmer i utgangspunktet, har ikke noe høyere kostnader knyttet til BD-tittler enn DVD-tittler. Det er rett og slett snakk om "melking" av entusiaster som bare må har mer "HD-dop". De tar seg rett og slett en hundrelapp i "ekstrafortjeneste" per HD-film, og det gjør i hvert fall at jeg føler meg lurt."

...så er det rett og slett totalt feil, for det første -Beowulf har ikke hatt samme innpris i de forskjellige kjeder. Og de aller fleste butikkene (obs, PK og Playcom er jo fortsatt ikke ALLE filmbutikker her i landet) har en HELT ANNEN innpris på en BD-plate enn en vanlig DVD. melkebegrepet ler jeg bare av, vi har lavere bruttoforteneste på BD enn DVD, noe som forsåvidt er ganske skummelt, med tanke på at en av grunnene til at BD kom til live var jo nettopp for å prøve å "høyne" bruttofortjenesten på salg av film over disk.

Dette siste innslaget var fosåvidt like mye svar på Akto´s innlegg (#82) som Gorm´s (#76).

En siste ting, kun for å illustrere at bruttofortjenesten er lav: jeg har selv ca 170 filmer i BD/HD, av disse er ca 140 kjøpt på nett rett og slett fordi det er billigere for meg å handle der enn å kjøpe uten fortjeneste i min egen butikk...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt, hadde det vært Free Record Shop jeg sto i den dagen jeg postet min frustrasjon, ja da hadde det vært denne butikken/kjeden som fikk "pepperet". Jeg er fast kunde på SpaceWorld Jessheim, så dette er intet korstog mot hverken butikken eller kjeden. Det faktum at butikken likevel skulle ha nesten 80% mer penger for nevnte film enn min lokale matbutikk, ja det er kritikkverdig. Hvis du ikke forstår det KIMSIZE, ja da har kjeden du representerer et problem. For meg som forbruker er det dere som er ekspertene på film, ikke matbutikken. Hvis dere ikke klarer å å selge nok filmer til å oppnå gode priser, ja så får dere bare bli flinkere til å forhandle. Enten det, eller så kan dere jo senke prisene først, få opp volumet, og så forhandle gode priser. Alternativet er jo å legge seg på ryggen å bli overkjørt av matbutikken.

Forøvrig er jeg ikke siteadmin på AVforum, jeg er kun moderator.

Vennlig hilsen fast kunde på SpaceWorld Jessheim.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt i mitt forrige innlegg, så er "hjulene satt igang" dette kommer til å endre seg rimelig kjapt for vår del ihvertfall. Hele poenget mitt er at noen er nødt til å starte slike tiltak. I dette tilfellet har det vært obs, og det er jo kjempebra, men man kan ikke da gjøre alle andre enn obs til skurkene...slike ting er ikke gjort over natten, så man må bare ha litt tålmodighet, så kan man etterhvert kjøpe BD hvor man vil, uten å måtte bekymre seg så mye over prisen.
    Som sagt så var grunnen til at jeg reagerte så kraftig visse utsagn, og hvordan "fakta" ble fremstilt...

Med vennlig hilsen Spaceworld ansatt ;-)

edit: endret en del skrivefeil, fungerer visst dårlig å følge med på AVforum samtidig som man spiller CODonline...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forøvrig mase litt på Spaveworld Jessheim og høre om de ikke kan prøve å ha et litt bredere utvalg på BD...:wink:

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper Obs bedrer utvalget sitt, for dette kan jeg like. Vil bare nevne at det er en skam at enkelte selger de samme BD-ene til over dobbel pris enn hva Obs selger dem for.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forøvrig mase litt på Spaveworld Jessheim og høre om de ikke kan prøve å ha et litt bredere utvalg på BD...:wink:
    Det er meget bra det. Maser du på Spaceworld Jessheim skal jeg begynne å handle filmer der igjen.... Butikken er bra den, bare så synd at enkelte ting er så inn i h..... dyre:-)

OPPFORDRING TIL ALLE PÅ ØSTLANDET:
    Når Kimzize har revulosjonert utvalg og pris på Spaceword Jessheim tar alle seg en tur innom å kjøper en film hver. Så da er det bare å komme seg på jobb å begynne å forhandle. :-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på, KIMSIZE. Jeg håper du får opp utvalget, ned prisene og dermed opp omsetningen, også i andre butikker enn Spaceworld på Jessheim. Slik det er nå så kjenner jeg personlig han som driver Spaceworld i Sarpsborg (konene våre er gode venner), og handler gjerne ting der når prisene er konkurransedyktige (ikke nødvendigvis billigst, men heller ikke så langt unna).

Men når selv KIMSIZE som får innkjøpspris sparer penger på å handle på nett, så er det jo grenser for hvor langt lojaliteten strekker seg. Dette er for min del ikke et angrep på noen bestemt kjede, men mer et uttrykk for frustrasjon over at jeg må på en matvarebutikk med utvidet vareutvalg ala OBS! for å få godt utvalg og fornuftige priser på BD.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk ganske omvendt, obs bestiller i MYE større kvanta enn noen av "filmkjedene" gjør.
    Er ikke dette litt merkelig? Så vidt jeg har fått med meg er det mer en dobbelt så mange Spaceworld-butikker enn Obs!-butikker her i landet (etter en kjapp og uhøytidelig opptelling fikk jeg tallene 48/22).

Og det ville jo være naturlig å tro at en Spaceworld-butikk ville klare å selge flere filmer enn en matbutikk? Hos en Spaceworld-butikk er jo filmene plassert "ut i gata/gangen", slik at det ikke er noen tvil for dem som går forbi hva man selger.

I lys av dette synes jeg ikke det er så rart at mannen i gata stusser på at Obs! (Coop) klarer å forhandle seg til "halve prisen" på filmene...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forståelse for hva KIMSIZE sier her, men stusser litt på en ting:

Det er absolutt ingen som prøver å "lure forbrukerne", selv om en eller noen kjeder har klart å presse prisen så betyr ikke det at alle kjeder har samme mulighet, som sagt obs har fått MYE lavere pris ergo kan de selge til 169,- hvis "vi andre" skulle gjort det, så hadde vi tapt penger på HVER ENESTE SOLGTE BD. Og det er det jo naturlig nok ingen som er interressert i, ikke engang kundene for da hadde ikke det vart særlig lenge før butikkene nektet å selge produktet...

Må da være bedre å selge ut filmene med litt tap vs. å sitte inne med overprisete filmer som ingen kjøper...

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Har forståelse for hva KIMSIZE sier her, men stusser litt på en ting:

Må da være bedre å selge ut filmene med litt tap vs. å sitte inne med overprisete filmer som ingen kjøper...

Både enig og uenig her
    Om en kjede som Spaceworld skal selge filmer med litt tap mister de hele levebrødet sitt, det er jo trossalt dette de lever av. På en annen side er det noen hos Spaceworld som ikke har gjort jobben sin. De skulle på en helt annen måte vært på banen som en stor aktør i Norge og pressa prisene selv. Om de ikke hadde kjørt "ut" prisen like langt ned som andre så burde de i hvertfall passe på og få til gode "inn" priser. På en annen side er jo dette en ren reprise av DVD´ens inntog. Spaceworld har i mine øyne liggi skadeskutt siden den gang...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Både enig og uenig her
    Om en kjede som Spaceworld skal selge filmer med litt tap mister de hele levebrødet sitt, det er jo trossalt dette de lever av. På en annen side er det noen hos Spaceworld som ikke har gjort jobben sin. De skulle på en helt annen måte vært på banen som en stor aktør i Norge og pressa prisene selv. Om de ikke hadde kjørt "ut" prisen like langt ned som andre så burde de i hvertfall passe på og få til gode "inn" priser. På en annen side er jo dette en ren reprise av DVD´ens inntog. Spaceworld har i mine øyne liggi skadeskutt siden den gang...
    Nå er vel ikke hele levebrødet til Spaceworld basert på pro*****n til BR filmer, formoder jeg.
    Mulig jeg fremla forrige innlegg litt klønete, men poenget var at det måtte være bedre å selge BR-filmene fra dårlige avtaler med litt tap, til nye avtaler var på plass som gav profitt. Ingenting er vel så dårlig butikk som å ikke selge i det hele tatt! På den måten opprettholdt de kanskje også kundegruppa si bedre...

EDIT: Hehe, morsom auto-sensur her inne... for de som ikke skjønner ordet som forsvant, så send meg en PM :lol: :lol: :lol:

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Nå er vel ikke hele levebrødet til Spaceworld basert på pro*****n til BR filmer, formoder jeg.
    Mulig jeg fremla forrige innlegg litt klønete, men poenget var at det måtte være bedre å selge BR-filmene fra dårlige avtaler med litt tap, til nye avtaler var på plass som gav profitt. Ingenting er vel så dårlig butikk som å ikke selge i det hele tatt! På den måten opprettholdt de kanskje også kundegruppa si bedre...

Helt enig i utsagnet der
    Jeg tar vel i grunn utgangspunkt i "min" lokale Spaceworld sjappe, er vel andre rundt om i dette langstrakte landet som har bedre\større sortemang..

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •