Projektor kjøp på ebay

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Hippo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor kjøp på ebay

Er det noen som har erfaring med pj pusherne på ebay? Gunstig dollar for øyeblikket, vurderer å kjøpe en ny HD 100, men det er ganske mye penger å sende fra seg! Er noen som har tanker rundt dette ? hvordan sikre seg mot svindel osv.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desom du kjøper fra en ebay-store eller en selger med 98% ++ positiv feedback, trenger du ikke å frykte noe.
    Paypal er også å annbefale, har brukt ebay x-antall ganger (dog ikke på beløp over 3K), men har fungert knirkefritt hver gang.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt tidligere i tråden her, er det ikke så farlig om man sjekker selgerns referanser først. Husk også å få med PayPal garanti. Jeg har brukt nærmere 40 000.- på Ebay det siste halvåret uten å ha tapt en eneste krone

Eneste abre med å kjøpe PJ i statene som jeg ser det er vel eventuelle garanti saker, husk også at pj er ganske sensitive saker som det fort blir dyrt å reparere...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke uvanlig at svindlere på Ebay har positiv feedback. Metoden brukt er rett å slett at de overtar kontoene til tidligere gode selgere og på den måten overtar deres feedback.

Ebay adresserte selv nylig dette problemet ifbm vanscooter/jetski scamen som pågår/pågikk nylig.

Døm selv, men om tilbudet virker for bra til å være sant, så er det antakelig det.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Ballis her, jeg har selv gått i baret på en projektor fra statene. Riktignok et par år siden, men kjøper hadde over 3000 feedback, og 99,8% var positive.
    Virket tryggere enn grøten, men projektoren har enda ikke noen sett, så jeg lærte der.

Etter det har jeg vært mer skeptisk,naturlig nok.

Man vet aldri, og det er verdt å merke seg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man tar de rette forholdsreglene er det sjelden problemer.

Har handlet det meste på E-Bay. Ja faktisk har jeg tilogmed kjøpt veteranbil på E-Bay :-)

Men som de sier lengre opp her. Sjekk tilbakemeldingene.

Og send gjerne selger spørsmål gjennom E-Bay systemet. Svindlerne har sjelden tillgang til selgerens mail og kan derfor ikke svare deg på disse spørsmålene ;-) I tillegg kan man da ofte slippe unna noe MVA ;-)

I tillegg er det veldig sterkt anbefalt å bruke PayPal. Om noe skulle skje da så kan du faktisk tilbakeføre penger inen det er gått 3 mnd. Har gått i baret 2 ganger selv siden 2004. Ene gangen fikk jeg pengene tilbake fra PayPal minus 1% eller noe sånt i gebyr. Mens andre gangen var jeg desverre for sent ute.

Så tar man de rette forholdsregler er det sjelden noe problem.

Graveyard

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •