Hjelp til valg av ny DVD-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av ny DVD-spiller

Hei folkens!

Nå er det seriøst på tide med en ny DVD-spiller. Xbox og PS2 duger rett og slett ikke lenger. Nå vil jeg ha en kvalitetsspiller, der bildekvalitet står i sentrum. Har lest mye på forum rundt omkring, men fant ut at det beste er å lage et innlegg selv. Så jeg håper noen her vil hjelpe, selv om dere sikkert er lei dette temaet. Og ja, jeg har brukt søkefunksjonen!

Jeg har tenkt å bruke ca. 3-5000 kr på ny DVD-spiller. Uaktuelt med spillere i 10.000 kr klassen, det har jeg ikke bruk for. Har noen spillere i søkelyset: H/K DVD 25, H/K DVD 30 og seff Philips 963SA. Disse tre er jo gjengangere på forumet her, og er sikkert bra spillere alle tre. Men utelukker ikke Pioneer, Sony, Denon...er åpen for innspill.
    Spilleren skal brukes sammen med X1-projektor btw.

Så nå håper jeg på noen anbefalinger. Det er meget viktig at spilleren ikke er kresen på media. Tenker da på DVD+/-R.

På forhånd takk!

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du!
    Hadde en Jvc XV-NA77 på hjemmlån her for ikke så veldig lenge siden.
    Fikk beskjed om at dette skulle være toppmodellen til Jvc.
    Den koster kun 2995 veiledende (tror jeg), og jeg ble faktisk meget positivt overrasket når jeg så bilde.
    Det var mye bedre enn jeg hadde trodd.
    Finnes sikkert andre spillere der som er bedre, men skal si den spilleren overrasket meg positivt!
    Ellers har du jo etterfølgeren til Sony ns900 som jeg syns var en glimrende spiller på bilde såvel som lyd. Ns905 heter vel den. Har ikke sett den "in action" men sony spillere er vel generelt gode.
    Den er ikke akkurat ny, så du finner nok ikke så veldig mange av de nye inngangene/utgangene på den spilleren. Ikke Jvc sin heller når jeg tenker over det...
    Uten om at Jvc har støtte for progressiv pal. Det vet jeg ikke om Ns905 har.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _frost_
    Ellers har du jo etterfølgeren til Sony ns900 som jeg syns var en glimrende spiller på bilde såvel som lyd. Ns905 heter vel den. Har ikke sett den "in action" men sony spillere er vel generelt gode.
    Den er ikke akkurat ny, så du finner nok ikke så veldig mange av de nye inngangene/utgangene på den spilleren. Ikke Jvc sin heller når jeg tenker over det...
    Uten om at Jvc har støtte for progressiv pal. Det vet jeg ikke om Ns905 har.
    Nåværende modell fra Sony er DVP-NS930V, den har progressiv komponent utgang. Jeg har den selv og er veldig fornøyd med den. (Hadde Sony 905 før).

BB

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, der ser du :wink:
    Ikke lett å henge med i teknologien!
    Får bare beklage feilen

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips spilleren er vel utgått, desverre. Hadde kjøpt den selv hvis den hadde vært å få tak i ennå. Bruktmarkedet virker også støvsugd for den. Leste en plass at Philips hadde solgt "rettighetene" til spilleren til Yamaha - som hadde planlagt å gi ut sin egen versjon av den til sommeren. Da med DVD-A og SACD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen...takker for svar!

Det ser ut til at jeg har havnet på en Sony DVP-NS930, men er ikke helt overbevist enda. Ikke så lett å få tak i denne heller, ser den bare på MPX.no.
    Kan noen her bekrefte at denne spilleren tar DVD+R plater. Det er et must. Burde egentlig dratt et sted og prøvd...

Newcomer Gazza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du se hva spilleren spiller