Reklamasjon på TV-apparat

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reklamasjon på TV-apparat

Hei

Igår sluttet min gamle tv å virke. Denne ble kjøpt 10.03.2004. Gjelder garantien enda? Eller gjelder den bare 2 år fra kjøpsdag? Håper på svar snarest.

Mvh
    Vegamannen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen produsenter som gir noen garanti over 2-3 år, men du har i henhold til forbrukerkjøpsloven en reklamasjonsrett på 5 år. Ta kontakt med butikken du kjøpte apparatet og henvis til reklamasjonsretten din.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samot
    Det er vel ingen produsenter som gir noen garanti over 2-3 år, men du har i henhold til forbrukerkjøpsloven en reklamasjonsrett på 5 år. Ta kontakt med butikken du kjøpte apparatet og henvis til reklamasjonsretten din.
    Ok, men er det da muligheter for at jeg kan få fikset tven gratis? Eller eventuelt få en ny tilsvarende? Hvordan fungerer reklamasjons retten?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ok, men er det da muligheter for at jeg kan få fikset tven gratis? Eller eventuelt få en ny tilsvarende? Hvordan fungerer reklamasjons retten?
    Dersom de ikke kan vise til at apparatet er feilbehandlet eller lignende vil nok 5 års reklamasjon gjelde, da slikt utstyr regnes for å ha vesentlig lengre levetid, tror nok neppe du kan regne med nytt produkt, men om selgeren er service instillt og ikke prøver å sno seg unna vil de nok reparere det uten om å menn, min egen erfaring gjaldt Elkjøp og en vaskemaskin og en komfyr, komfyren var 2,5 år, vaskemaskinen 4 år, de sendte servicemann hjem til meg å fikset begge produktene uten om å menn

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4super4
    Dersom de ikke kan vise til at apparatet er feilbehandlet eller lignende vil nok 5 års reklamasjon gjelde, da slikt utstyr regnes for å ha vesentlig lengre levetid, tror nok neppe du kan regne med nytt produkt, men om selgeren er service instillt og ikke prøver å sno seg unna vil de nok reparere det uten om å menn, min egen erfaring gjaldt Elkjøp og en vaskemaskin og en komfyr, komfyren var 2,5 år, vaskemaskinen 4 år, de sendte servicemann hjem til meg å fikset begge produktene uten om å menn
    Ok, det hørtes bra ut.. Fordi mitt tv har stått på samme rom nå siden jeg kjøpte det. Har flyttet det 3 ganger. Pga stereo benk skifte. Og så på det tidligere på ettermiddagen før det røk. Dette tv er kjøpt på Obs Bygg, så tror jeg får ta en telefon dit i morgen. Takk for all hjelp her inne:-D

Konge forum

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det hørtes bra ut.. Fordi mitt tv har stått på samme rom nå siden jeg kjøpte det. Har flyttet det 3 ganger. Pga stereo benk skifte. Og så på det tidligere på ettermiddagen før det røk. Dette tv er kjøpt på Obs Bygg, så tror jeg får ta en telefon dit i morgen. Takk for all hjelp her inne:-D

Konge forum
    Obs hypermarked mener du vel, om det var kjøpt på obs bygg, har det vel nå fått en senskade fra all trelasten og malingen de har der

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4super4
    Obs hypermarked mener du vel, om det var kjøpt på obs bygg, har det vel nå fått en senskade fra all trelasten og malingen de har der

Hehehe, ja, hvem vet

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mitt Philips 36" CRT gikk tuneren istykker....siden de ikke laget reservedeler til disse lenger, fikk jeg alle pengene tilbake av Philips.
    Og den TV'en var nærmere 3 år.
    Tror ikke det skal være noe problem, de fleste butikkene idag vet at forbrukerne er klar over reglene, slik at de ikke prøver seg på noe tull.

MVH

Tommy

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, mitt tv er en Dantax ett eller annet crt. Og den kostet 2390kr da jeg kjøpte den

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, mitt tv er en Dantax ett eller annet crt. Og den kostet 2390kr da jeg kjøpte den
    Kom med tilbakemelding om hvordan de møter problemstillingen da, det gir jo en aldri så liten pekepinn på hvordan de er på kundeservice, men tror selv det der løser seg greit

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ska ringe til nå i formiddag. Kommer med tilbakemelding i ettermiddag. Obs pleier å være greie på slikt. Har en Sansa Mp3 spiller som jeg kjøpte der. Jeg fikk ny spiller med en gang når da jeg hadde problemer med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ska ringe til nå i formiddag. Kommer med tilbakemelding i ettermiddag. Obs pleier å være greie på slikt. Har en Sansa Mp3 spiller som jeg kjøpte der. Jeg fikk ny spiller med en gang når da jeg hadde problemer med den.
    Ja tror også de er rimelig flexsible der, du kan jo f.eks spise opp middagen du har kjøpt der og hente pengene du betalte for det etterpå, og si du var missfornøyd

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Ja.. Snakkte nettopp med de. Og de sa at jeg bare skulle ta det med dirkete til reperatørene i Haugesund, då skulle de fikse resten og sende det videre til produsenten

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Reklamasjon tv

Hadde et Panasonic 28 tommers tv som tok kvelden, det er 3 år gammelt og jeg fikk det levert inn hos Elkjøp hvor jeg hadde kjøpt det. Det viser seg at de ikke lenger produserer deler til dette tv og vi ble tilbudt et nytt tv, men da et 26 tommers Luxor?? Jeg har ikke lyst å gå fra panasonic da dette er et merke som jeg er meget fornøyd med. Men fikk da beskjed om at det kunne jeg ikke få for de kunn hadde 32 tommers tv'er og at da måtte jeg betale mellomlegget mellom det tv jeg kjøpte i 2005 og dette? Er det riktig? Har jeg noe krav på å få en panasonic? Og samme bildekvalitet selv om det i dag vil bli dyrere? Noen som kan hjelpe???

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har krav på en tilsvarende eller bedre TV, og da er en 26" ikke tilsvarende i mine øyne.
    Om de ikke kan tilby deg noe tilsvarende den du har, så krev å få tilbake pengene, da er du vel godt på vei til noe flatt vil jeg tro.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar...men det er det som er problemet ser du.....kjøpte tv'en på tilbud i 2005 da disse gode gamle tv'ene var på vei ut og flatskjermen på full fart inn. Og betalte derfor kun 2795,- kr for tv'en. De var derfor snar å tilby meg pengene tilbake, men det er den dårligste løsningen for meg for da må jo jeg ut med mer penger får å få et tv i samme kvalitet!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo ta de pengene og kjøpe en brukt 32" Panasonic, og fortsatt ha penger til gode?

Tror du kan få en rimelig ny Pana CRT for rundt 1000,-, og så kan du kjøpe rødvin og filmer for resten

Velkommen til forumet forresten La ikke merke til det i stad
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...er rimelig grønn på disse tingene ser du Hvor i all verden kan jeg få kjøpt en brukt Panasonic til kr.1000,-. Bor i Lofoten Og takk for velkommsten!!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Lofoten ja... Da kan det fort bli litt verre, men her er et par, men de er muligens litt lang unna. Kan hende noen kan sende

Panasonic 28" widescreen 100Hz | FINN torget
    Kjempefint bilde - Panasonic 32" | FINN torget
    28" panasonic quintrix 100hz | FINN torget
    Panasonic 32" 100Hz 16:9 | FINN torget

Har hatt en slik som den siste der, kjøpte den i 2005 for ca. 4000,- men den sviktet i fjor sommer og da fikk jeg igjen pengene for den...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en i Tysfjord, men den var ikke direkte billig
    Panasonic 32" | FINN torget

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •