Hivizone.com?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27

Tråd: Hivizone.com?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hivizone.com?

Hei.
    Er det noen som har noen erfaringer fra denne nettsiden. Har forespurt en Epson TW2000, og fikk et veldig positivt svar. Engelske menyer, internasjonal garanti og ikke minst en veldig hyggelig pris.

Kan jeg stole på dette?

Erfaringer?

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det et par år siden jeg handlet der sist, men har opp gjennom årene kjøpt både en god del HK-DVD'er og et par DVD-spillere derfra, og har bare gode erfaringer.
    Ville dog sjekket hva som legges i internasjonal garanti her; I en del sammenhenger betyr det i praksis bare at man får reparert produktet hos lokalt 'merkeverksted', ikke at man får det dekket.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Ja det er sant. Du har et poeng der. Men hvordan er det med menyer og slikt? Er det samme menyer som i Europa? Er redd for at det bare skal være slike rare tegn på den he he. Spenning og frekvens er vel heller ikke noe problem. Tar vel 100-250V og 50-60Hz.

Garantien er jo noe annet. Men når jeg tenker meg om har jeg ganske mye elektriske atrikler rundt om kring he he. Men har aldri i livet mitt brukt en garanti på noe. Og man kan vel betale litt reparasjon for en såpass stor prisforskjell.

Bare menyene er på engelsk kommer jeg langt..... De dvd spillerene du har kjøpt, har det vært normale menyer på de eller?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan trygt handle der da jeg har kjøpt flere projektorer i fra de og aldri hatt noen problemer.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med mva? Er det noe toll? Er det mye arbeid med mva opplegget? Eller oppgir hivizone verdien og innholdet i "pakken"? Høres forlokkende ut med de prisene. På Ebay ligger det noen black pearl til samme pris som på HK shoppen her.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må betale mva av den summen som står oppgitt på pakken og det er noe frakteselskapet tar seg av og tar kontakt med deg når den kommer til Norge.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for å bestille fra hivizone.....

Har tidligere bestillt mc deler fra japan, usa og england. Så får vel bare regne med at dette går greit. Har aldri brukt moneybrookers.com da...

Epson tw2000 og Onkyo TX-Nr905. Kunne kjøpt to av hver for prisen i norge.

Eneste jeg lurer på er moneybrookers. Noen som har erfaringer med dette?

Til han som spurte om mva... Ups/posten fikser dette for deg. Ikke noe jobb eller stress med dette. Å når det kommer til hvor mye mva du skal betale avhenger jo om hvor mye butikken skriver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Til han som spurte om mva... Ups/posten fikser dette for deg. Ikke noe jobb eller stress med dette. Å når det kommer til hvor mye mva du skal betale avhenger jo om hvor mye butikken skriver.
    Har sett på dette før - trådene her på forumet og andre steder - og det ligger en liten undertone her et steds... Lar det seg gjøre å oppfordre butikken, i ditt tilfelle hivizone, om å skrive et annet beløp enn hva du faktisk vil faktureres for? Ja, ok, alt går an - men er det utbredt? Lar det seg ordne?

Nå er vel det eneste svaret på det - å oppfordre en raus med medlemmer som har handlet på hivizone, eller andre steder, om å vedstå seg sine eventuelle "synder"... Det er vel kanskje litt på kanten å be om på åpent forum... PM kanskje?

Med den lave dollarkursen er jo også en del forhandlere i USA blitt interessante. Den billigste HDprosjektoren jeg fant i dag var en Sanyo PLV Z2000 - og den gikk etter dagens kurs for under 10 000 NOKs.

Fikk litt "vann på mølla" av beslutningen din brdove.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he.

Jeg synes vi skal oppfordre alle medlemmer til det........:smile:

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri tidligere har bedt en utenlandsk butikk om å gjøre dette. :lol:

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Er det noen som har noen erfaringer fra denne nettsiden. Har forespurt en Epson TW2000, og fikk et veldig positivt svar. Engelske menyer, internasjonal garanti og ikke minst en veldig hyggelig pris.
    Har ingen erfaringer med den nettsiden, men kan jeg spørre hvilken pris du fikk på TW2000 inklusiv frakt?

Er de enda rimeligere enn www.pricejapan.com?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Har ingen erfaringer med den nettsiden, men kan jeg spørre hvilken pris du fikk på TW2000 inklusiv frakt?

Er de enda rimeligere enn www.pricejapan.com?
    Ja de er ca 200$ billigere.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på hva slags pris jeg har fått på Tw2000, siden jeg har en samlet pris på denne, en Onkyo og noe Kef. Men prisen er veldig hyggelig.

Tilbake til Mva. Det er ikke så veldig lurt å mase om å sette ned så mye mva.

Si at du handler for 10.000 USD. Og du får dem til å skrive 2000USD. Hvis det skjer noe med pakken, eller den blir borte får du 2000USD i erstatning hos Ups eller Dhl eller posten. Så å spare noen få lapper til staten kan koste deg meget dyrt hvis noe skulle skje...........

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på hva slags pris jeg har fått på Tw2000, siden jeg har en samlet pris på denne, en Onkyo og noe Kef. Men prisen er veldig hyggelig.

Tilbake til Mva. Det er ikke så veldig lurt å mase om å sette ned så mye mva.

Si at du handler for 10.000 USD. Og du får dem til å skrive 2000USD. Hvis det skjer noe med pakken, eller den blir borte får du 2000USD i erstatning hos Ups eller Dhl eller posten. Så å spare noen få lapper til staten kan koste deg meget dyrt hvis noe skulle skje...........
    "normalt" sett er det vell sender i USA eller hvor det måtte være som har forsikret pakken, så da er det vell dem det går ut over?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de forsikrer pakken for deg.
    Så hvis pakken kommer hjem til deg "overkjørt" er det ups/posten du må ta kontakt med. Å da vil de gi deg erstatning for det som står oppgitt på tollpapirene. (For det er det som er den juridiske verdien av pakka).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Engelske butikker som forhandler og sender Onkyo til Norge? Litt vanskelig å finne. Flere engelske og tyske butikker som har rimelige forsterkere, men få som sender ut av EU. Noen som har tips her?
    Hivizone har grisebillige Onkyo forsterkere, men de leveres bare i gull farge:evil:
    Singapor er jo også en mulighet. Noen som har noen butikker å anbefale her?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk følgende svar på priser og frakt til Norge:

"Here are the prices and shipping costs:

Epson TW2000 - US$2,770, shipping cost: US$150
    Sony VW60 - US$3,590, shipping cost: US$190

Please let us know which one that you will buy. Thanks!

Cheers,
    HiViZone"

Hmmm....Med dagens dollarkurs på 5,48 skulle det bli henholdsvis kr 16 001,- for TW2000 og 20 714,- for VW60 inklusiv frakt, (ikke medregnet norsk mva)
    :-D

Børs24

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tilleggsopplysninger fra hivizon.com her, men glemte å spørre om språket i menyer og på fjernkontroll.

Dear [...],

Here are the answers to your questions:

1. We will provide 1-year warranty for Epson TW2000.
    2. You need to ship it back to us for warranty repair (at your own cost).
    3. You can go to your bank and ask the bank to make the payment by
    telegraphic transfer.
    4. It supports 100V - 240V and so you can plug it on out of the box.
    5. The warranty period of the lamp is 6 months or 500 working hours,
    whichever comes first.
    6. The price of Epson TW2000 is US$2,770 and the shipping cost is US$150. We
    will ship it by UPS Express and the delivery will take 2 working days only.

We look forward to doing business with you soon.

Cheers,
    HiViZone

brdove, underrett oss om sakens gang!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dette svaret nettopp:

"Epson TW2000 supports 240V power. We accept payment by bank wire transfer or PayPal (with extra charge). The delivery by UPS will take 2 working days only.

Cheers,
    HiViZone "

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Tw2000 og noe ekstra stæsj bestillt. Skulle egentlig ha en Onkyo 905 i tillegg, men de kunne bare levere den i gull farge.

Skal skrive når handelen er gjort om hvordan ting har gått og slikt. Har fått bekreftet fra Hong Kong at Prosjektoren er den samme som slippes på det Europeiske markedet. Har også fått dem til å pakke opp prosjektoren og teste den før de sender den.

Har lest endel på Engelske forum om Hivizone, og har egentlig ikke funnet noen som er misførnøyd enda. Lang levering på dvd filmer er vel det eneste. De påstår har med curier så skal pakken være levert på 2 dager. Så vi får se da.

Men tilbake til onkyo. Har sendt mail til sikkert 15 web butikker rundt omkring i Europa og Asia. Men ingen sender.

Noen som har tips til butikker som forhandler Onkyo og leverer til Norge?????????????????

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Tw2000 og noe ekstra stæsj bestillt. Skulle egentlig ha en Onkyo 905 i tillegg, men de kunne bare levere den i gull farge.

Skal skrive når handelen er gjort om hvordan ting har gått og slikt. Har fått bekreftet fra Hong Kong at Prosjektoren er den samme som slippes på det Europeiske markedet. Har også fått dem til å pakke opp prosjektoren og teste den før de sender den.

Har lest endel på Engelske forum om Hivizone, og har egentlig ikke funnet noen som er misførnøyd enda. Lang levering på dvd filmer er vel det eneste. De påstår har med curier så skal pakken være levert på 2 dager. Så vi får se da.

Men tilbake til onkyo. Har sendt mail til sikkert 15 web butikker rundt omkring i Europa og Asia. Men ingen sender.

Noen som har tips til butikker som forhandler Onkyo og leverer til Norge?????????????????
    Her er en som leverer til Norge electronicland24.de

Det med at pakken blir levert på 2dager skal du ikke stole på da jeg har handlet med de flere ganger og det har nok gått mer en 2dager ja.
    Mvh bigtor

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •