Skal endelig kjøpe meg ny 1080p projektor:) Men hvilken passer mitt rom og budsjett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal endelig kjøpe meg ny 1080p projektor:) Men hvilken passer mitt rom og budsjett?

Endelig skal jeg kjøpe meg ny projektor (Etter 2 år uten..)
    Rommet det skal stå i er ca 3,7m langt.
    Har lyst på 1080p projektor, men budsjettet er ca 15k.
    Jeg har sett litt på optoma hd80, (da jeg kan få denne til under budsjett) men stusser litt på om den vil passe i mitt rom med et 200cm lerret?! Da jeg eventuelt må gå ned en størrelse på lerretet hvis det skal gå.
    Har sett på denne calculatoren
    Det jeg lurer på da, vil denne projektoren passe i mitt rom med 200cm nedtrekk-lerret?
    Om de nedtrekk-lerretene som er 200cm brede, har en bilde bredde på 200cm, eller en bilde bredde på 194cm + sort ramme rundt?
    Finnes det lerreter som er 190cm? eller må jeg ned til 170cm?
    Takke for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaster meg på denne - er også på jakt etter en HD prosjektor innenfor folkeskikken prismessig - og har sett mest på Sanyo PLV Z2000. Rommet mitt har en lengde på 365cm. Selv ønsker jeg et 100 tommers rammelerret og har et rom som er uten vinduer, men med hvite vegger og tak.

Ellers leser jeg at alle eksperter mener at å kalibrere prosjektoren er viktig for å få det beste resultatet - men til slikt trengs både måleutsyr og aller helst fagfolk. Hva er det gode trikset for en nybegynner - om det finnes et?

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med denne BenQ W9000
    14499,- men dette er uten frakt.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toby91
    hva med denne BenQ W9000
    14499,- men dette er uten frakt.
    problemet er vel ikke å finne en projektor under budsjett, den må også passe i mitt rom som har begrenset med plass. tror den du linker til ikke vil passe til mitt rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sanyo PLV Z2000.går greit. Det samme gjør Epsons HD prosjektorer. Det ligger til LCD teknologien at de er mer fleksible i forhold til plassering og kastelengde enn hva DLP teknologien gjør.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nude not naked
    Sanyo PLV Z2000.går greit. Det samme gjør Epsons HD prosjektorer. Det ligger til LCD teknologien at de er mer fleksible i forhold til plassering og kastelengde enn hva DLP teknologien gjør.
    Nå er verken sanyo og epson sine full hd projektorene innenfor mitt budsjett.

Jeg har tidligere slete litt med at jeg har sett rgbflimmer. Dette var for ca 5 år siden når jeg fikk en demo på hifiklubben og hificenter av diverse projektorer før jeg skulle handle. endte opp med en lcd for å si det sånn.. men i de siste åra har dlp blitt endel bedre på dette, å tenkte jeg skulle gi det en sjangs.
    Jeg fikk en demo av benq w9000 i dag, en knall projektor, men jeg så små anntydninger til rgbflimmer. Det var ikke mye, men er usikker på at dette kansje vil plage meg litt..
    Nå er ikke denne benqèn aktuell pga at den ikke passer i mitt rom, men det jeg lurer på om hvordan denne er i forhold til optoma hd80 med rgbflimmer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Nå er ikke denne benqèn aktuell pga at den ikke passer i mitt rom, men det jeg lurer på om hvordan denne er i forhold til optoma hd80 med rgbflimmer?
    Det er vel en individuell opplevelse uansett - den ene er bra for noen og verre for andre - og omvendt. I lyd og bildes siste nummer konstateres at Infocus IN82 er nærmest uten antydning til RGB flimmer - men den er jo steikandes dyr da. :cry: Ellers blir dette med RGB flimmer en vurdering av egen opplevelse og - kanskje vanskeligst - hva du tenker om de som eventuelt blir invitert på hjemmekinobesøk hos deg...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma har 6X-speed, 7-segment fargehjul. Det er vel dette som spiller endel rolle med tanke på rgb flimmer!? (regnbuer)
    Noen som vet hva benq`en har?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •