Tv kjøp over nett!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv kjøp over nett!

Som jeg har nevnt på forumet her før så skal jeg skaffe meg en Sony 46" X3500 i nærmere fremtid. Har kikket en del på nett og prisene varierer veldig og det gjør også kunde vurderingene av disse nett butikkene. Man skal passe på at de henter tvene fra norske levrandører. For skulle det skje noe med tven så må den sendes til feks: Tyskland hvis det er der nett butikken hentet den fra, og det er du som må betale frakt og gud vet hva. Her kan det skje mye rart har jeg forstått og du skal ha ganske god tålmodighet. Det kan også hende du får en tv uten norsk meny og bruker bok osv.Et annet problem er kundeservice og om varen faktisk er på lager eller ikke. Garanti og forsikring er oså et spørsmål, da noen mener det lønner seg å bruke eget forsikrings selskap ved et slik kjøp.
    Det er her jeg sliter for når jeg var på elkjøp for å høre med en venn der om han kan bestille tven så kom den nok på litt over 30 lapper, mens på nettsteder som shg.no, Amentio, yaha.no osv kan du få tven mellom 24 til 28 tusen og få levert den meget raskt og noen ganger rett på døren.
    Så derfor tenkte jeg at dere som evt har handlet tv på nett kan anbefale eller advare mot div nettsteder. For hvis det er et sted på nett som jeg kan kjøpe tven som har en gunstig pris, og hvor du kan være sikker på at du får varen du har kjøpt og skulle det skje noe med den så sendes den til sony Norge og at det ikke koster skjorta av deg. Ingen lett jobb for dere nei..

Newcomer Taggen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt 2 TV'er på nett uten no problem..
    Men det var i Norge vel å merke..
    Det ene stedet kosta frakta 75.- jeg måtte se to gsnger, men det stemte det.
    75,- for en TV levert på døra er ikke gæærnt.
    Den anre betalte jeg 299,- levert rett på døren..

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Taggen
    Takk for svaret ditt Taggen. Hvor var det du kjøpt disse tvene? Og hvordan funker forsikring og evt reperasjoner etter kjøp fra nett?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Computer-City anbefales

Hei!

Jeg kjøpte tv fra computer-city, Oslo. En Samsung LE40M86. Jeg må si meg meget fornøyd med kjøpet, frakten var noe dyr, men jeg bor tross alt på andre siden av landet. Betalte 499,- for frakt med Tollpost, og hadde tven dagen etter at jeg hadde bestilt den! :-D

Jeg har nå fått problemer med tven, en blå stripe vertikalt over skjermen!! :evil:
    Ringte Samsung Norge og fortalte om problemet, de fikk serienr., og jeg ble oppringt en dag senere av lokal reperatør som ville komme å hente tven!! Jeg betaler ingenting for å få tven fikset.

Ut i fra dette vil jeg anbefale Computer-City, de selger ikke gråimport-tver, svarer kjapt på henvendelser, og sender varene meget raskt!

Håper dette hjalp litt!

- Bjørn

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv handlet TV på nett fra Fyndbørsen i Sverige. Dette gikk helt problemfritt og greit. Jeg har dog ikke hatt noe behov for å reklamere, så jeg vet ikke hvordan de er på dette punktet. Jeg har ingen betenkeligheter med å handle fra dem igjen.

Amentio.no har jeg litt dårlig erfaring når det gjelder retur av varer, så de kommer ikke til å være førstevalget mitt neste gang.

Eller så finner du litt nyttig informasjon her: Kjøp i Europa - forbrukerportalen.no

En guide for beste Norske nettbutikker finnes her: Hardware.no Webshopguide -

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brillegeit
    Hei!

Jeg kjøpte tv fra computer-city, Oslo. En Samsung LE40M86. Jeg må si meg meget fornøyd med kjøpet, frakten var noe dyr, men jeg bor tross alt på andre siden av landet. Betalte 499,- for frakt med Tollpost, og hadde tven dagen etter at jeg hadde bestilt den! :-D

Jeg har nå fått problemer med tven, en blå stripe vertikalt over skjermen!! :evil:
    Ringte Samsung Norge og fortalte om problemet, de fikk serienr., og jeg ble oppringt en dag senere av lokal reperatør som ville komme å hente tven!! Jeg betaler ingenting for å få tven fikset.

Ut i fra dette vil jeg anbefale Computer-City, de selger ikke gråimport-tver, svarer kjapt på henvendelser, og sender varene meget raskt!

Håper dette hjalp litt!

- Bjørn
    Takk Bjørn. Sjekket ut hjemmesiden deres, fant ikke sony 46" X3500, men tenker jeg ringer dem til uken og hører om de har mulighet til skaffe den. Ellers så høres de bra ut ja, har selv en tendens til å være noe uheldig når jeg kjøper elektriske varer så skulle det skje noe så er det viktig at det er et selvskap som fixer problemet.

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som regel har de forskjellige produsentene avtale med lokale verksteder i norge vedrørende rep(dog kun produkter som er kjøpt av norsk forhandler)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var maks uheldig jeg, har bestilt meg en TV fra komplett. 46" LCD SAMSUNG F86. Forsendelsen var helt ok, ingen skader, ingen skader på TV-en.

Men TV-en er defekt, får ikke høre noe annet enn lyd og får ikke opp menyen engang. Kun noen vannrette og loddrette streker.

Skulle gjerne kjøpt den lokalt om den ikke kosta 9000kr mere!

Sitat Opprinnelig postet av Taggen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •