Pris nedgang JVC HD 100 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pris nedgang JVC HD 100 ?

Noen som kan hjelpe meg her.....
    vurderer å kjøpe denne,men er det dumt å kjøpe denne nå?Ser at den har gått ned 10 tusen,men kanskje den har går ned 10tusen til om en måned.

Er det lurt å vente??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BIG
    Noen som kan hjelpe meg her.....
    vurderer å kjøpe denne,men er det dumt å kjøpe denne nå?Ser at den har gått ned 10 tusen,men kanskje den har går ned 10tusen til om en måned.

Er det lurt å vente??
    Økonomisk er det lurt å vente, men du kan risikere å vente deg ihjel, for det vil nok hele tiden komme nye, bedre og relativt rimeligere modeller hele tiden. PJmarkedet er knallhardt. HD100 er vel likevel er relativt trygt kjøp, vil jeg tro, mtp betalt pris/ytelse/levetid/prisreduskjon.
    Andre merker, som kan koste 52.000,- ene uka, og 18.000,- den neste for samme modell, ville føltes jæv... surt å oppleve dersom jeg hadde betalt 52.000,-.
    Kjøp og betal den prisen/ytelsen du lever lykkelig med er mitt råd.

Newcomer RyGi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sitti å venta nå i snart et halvår på at prisen på brukte PE8720 skal gå ned, men den har ikke gått ned särlig mye

Nei, jeg holder med audiop, skal du vente på at det blir billigere så kan du bli sittende for alltid, for det kommer garantert til å komme en modell som er bedre og da blir man sittende å vente på den istedet

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rimeligere?

Har selv valgt å kjøpe Epson sin TW2000. Ble som deg veldig usikker på utviklingen fremover.
    Den er etter min mening det beste av de "billige 1080p.
    Ikke lige god som JVC, men halve prisen.

Det vi tror er super referanse i dag, er midrange i morgen.

Jeg tror at store ting er på gang til høsten.
    Tipper at projektorer med JVC sine spec, koster 25000-35000.- til høste.

Så om du føler at det er verdt å smelle til nå, så gjør det, men husk, projektorer er alltid dårlig butikk.

mitt projektor motto er:
    Det gjelder bare å få så mye som mulig for så lite som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    mitt projektor motto er:
    Helt enig. Epson tw2000 blir man bare glad i. :-)
    Digg projektor. :-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv valgt å kjøpe Epson sin TW2000. Ble som deg veldig usikker på utviklingen fremover.
    Den er etter min mening det beste av de "billige 1080p.
    Ikke lige god som JVC, men halve prisen.

Det vi tror er super referanse i dag, er midrange i morgen.

Jeg tror at store ting er på gang til høsten.
    Tipper at projektorer med JVC sine spec, koster 25000-35000.- til høste.

Så om du føler at det er verdt å smelle til nå, så gjør det, men husk, projektorer er alltid dårlig butikk. .
    Har riktignokk ikke sett HD100 eller TW2000 i aksjon selv ennå, men tror man betaler ganske mye ekstra for den lille forskjellen mellom disse, og er mye enig i det du skriver ellers.

Når det gjelder prisutvikling på JVC HD100, tror jeg man kan se litt på hvor mye/lite HD1 har sunket i pris på det godt og vel året som har gått siden den kom på markedet, og at man kan regne med noe av den samme pris reduksjonen for HD100. Tviler med andre ord på at det blir BenQ-prisdump tilstander på disse JVC modellene, og at man må vente ganske lenge for å få de samme gode native kontrast egenskapene som HD100 har.

mitt projektor motto er:
    Det er et fint utgangspunkt for å få i gang en billig og grei hjemmekino med projektor, men den åpner vel også litt for at man egentlig burde se litt på hva de litt tilårskommede og "ferdig utviklede" CRT projektorene presenterer av bilder til meget gunstig pris i disse dager.
    Vil egentlig ikke anbefale noen å gå for CRT, men hvis det gjelder å få så mye projektor og bildekvalitet som mulig, for så lite penger som mulig, så kommer man vel ikke helt unna CRT.....:wink:
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har set TW2000, HD1 og HD100. Og jeg vil si at har du pengene så gå for HD1. Jeg synes den er så mye bedre at det er verdt det. Men skrittet opp til HD100 er for de virkelige ivrige. Forskjellen er der. Men ikke til å forsvare prisforskjellen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange mener at utviklingen av projektorer vil stagnere litt, og at vi ikke vil se store forbedringer i fremtiden. Jeg er av motsatt oppfatning, og tror vi vil ha en mer eller mindre rivende utvikling i flere år til. Derfor ser jeg ingen grunn til å spille "ventespillet". Lev i nuet, og kjøp det du har lyst på nå ! Det kommer alltid noe bedre uansett

Angående forskjeller mellom TW2000 og HD100, så har jeg ikke sett TW2000 enda, men jeg kan i hvertfall si at det er vesentlige forskjeller melllom HD1 og HD100...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med AK både når det gjelder den kommende utviklingen og når det gjelder forskjellen mellom HD1/BlackWing2 og HD100/BlackWing3, og jeg syns den forskjellen er stor! Har hatt BlackWing2 og har nå BlackWing3...
    Jeg har også Mitsubishi HC6000 som jeg tror er i omtrent samme klasse som TW2000, og HC6000 er desverre ikke i nærheten av BlackWing3, men det skulle vel bare mangle med den prisforskjellen. Har sett TW2000 på messa i fjor høst, men det var et preprod eks og den nådde ikke opp til HC6000 da. Men etter å ha lest Gorm sine tester av begge viser det seg at TW2000 er et lite hakk bedre enn HC6000. Men min konklusjon av det er at TW2000 ikke er i nærheten av HD100/BlackWing3.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar:-D Vil nok si at det heller mot JVC HD 100 Vurderer også å kjøre denne opp mot Pioneers BDP-LX70A er det noen som kan svare meg på om dette er en bra kombinasjon?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BIG
    Takk for svar:-D Vil nok si at det heller mot JVC HD 100 Vurderer også å kjøre denne opp mot Pioneers BDP-LX70A er det noen som kan svare meg på om dette er en bra kombinasjon?
    Tror ikke du gjør feil med den kombinasjonen. De er jo tross alt begge blant de aller beste bildeproduktene som er å skaffe for penger.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Jeg har set TW2000, HD1 og HD100. Og jeg vil si at har du pengene så gå for HD1. Jeg synes den er så mye bedre at det er verdt det. Men skrittet opp til HD100 er for de virkelige ivrige. Forskjellen er der. Men ikke til å forsvare prisforskjellen.
    Enig med deg Henning. Men med unntaket hvis en skal kjøre et 2.35:1 oppsett da sparer en seg for en videoprosessor(20K) til å strekke bildet da det er implementert i HD100 (og i noen få andre produsenters modeller også )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •