Mpx.no på bakbeina

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 89
    Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Mpx.no på bakbeina

Heisann gutter og jenter

Broder'n min kjøpte en samsung 46" M87, men fekk sende den tilbake grunnet skuffende mykje ghosting. Bestilte da heller en panasonix PX70 var det vel -(med Mpx.no det også) iogmed at denne returen naturlig nok burde gå iorden.

Men nei.:|

Mpx.no har sjekket opp at brodern min har brukt samsungen i 26 timer, noko som ifølge Mpx.no er 16 timer over den gyldige 10-timers grensen. Det er altså ikke lov å sende tv i retur om en har testet Tv'et i over 10 timer.

Har noen hørt slikt før, eller vært borti dette? Finner ingenting om noen slik regel. Merkelig at de skal sette seg på bakbeina når alt han ville var å få en god tv med gjeldenden nettbutikk. En rekker vel knapt å teste tv'et på 10 timer?

Takker for gode svar og innspel.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette bare MÅ være en dårlig spøk?

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står ingen ting om det på hjemmesiden. Under kundeservice angre på kjøp. Så her har de feilet i sin informasjonsplikt. En annen ting er det om det er lov med en 10 timer grense. Beste er å kontakte forbrukerombudet og spørre om råd.

Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Står ingen ting om det på hjemmesiden. Under kundeservice angre på kjøp. Så her har de feilet i sin informasjonsplikt. En annen ting er det om det er lov med en 10 timer grense. Beste er å kontakte forbrukerombudet og spørre om råd.
    Det er ingen dårlig spøk desverre. Har også lest meg litt gjennom hjemmesiden uten å finne noen punkter om dette. Mpx har kanskje en slik regel, men da må det vel være mulig å opplyse om den?

Forbrukerombudet er kontaktet, og de sier brodern har en god sak. bare så beklagelig at slige saker ofte tar tid, og han er da naturlig nok lite villig til å pakke ut og bruke panasonicen han har motatt før denne samsungsaken er iorden. (Rimelig sur på mpx er han vel, jeg skal vel ikkje sensurere han alt for mykje akkurat der).

Mpx sier til han at de har en klar regel på dette, og at han må ta det via forbrukerområdet videre om han ikkje vil ha samsungen tilbake, og der står altså saka.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ingen dårlig spøk. Det er jeg som er broren, jeg som sendte inn samsungen.. Er så forbanna jeg kan fly i flint. Har snakket med forbrukerombudet, å de sier jeg har en veldig god sak. For det første, MPX har aldri nevnt den regelen om ti timer, for det andre, det er en regel de har funnet opp selv. I loven står det ingenting om antall timer. Servicen i MPX har siste dagene vært helt elendig, sure tværre kvinnfolk som sitter og tar telefonen. Kommer ALDRI til å handle der mer. Må jo for pokker få lov til å teste ut tv'en skikkelig før jeg bestemmer meg. Det eneste som nevnes er at jeg har 14 dagers angrerett. Jeg hadde brukt 25 timer sa de. Grensen var først på 24 timer i dagtidlig, så nå på den siste mailen jeg fikk hadde grensen komt ned på 10 timer.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahk
    Dette er ingen dårlig spøk. Det er jeg som er broren, jeg som sendte inn samsungen.. Er så forbanna jeg kan fly i flint. Har snakket med forbrukerombudet, å de sier jeg har en veldig god sak. For det første, MPX har aldri nevnt den regelen om ti timer, for det andre, det er en regel de har funnet opp selv. I loven står det ingenting om antall timer. Servicen i MPX har siste dagene vært helt elendig, sure tværre kvinnfolk som sitter og tar telefonen. Kommer ALDRI til å handle der mer. Må jo for pokker få lov til å teste ut tv'en skikkelig før jeg bestemmer meg. Det eneste som nevnes er at jeg har 14 dagers angrerett. Jeg hadde brukt 25 timer sa de. Grensen var først på 24 timer i dagtidlig, så nå på den siste mailen jeg fikk hadde grensen komt ned på 10 timer.
    det men 10 timers regel er det dumeste jeg har hørt!
    du har 14 dagers retur rett på produkter kjøpt på nett. uansett antall timer. fater ikke hvor mpx har fått dette fra!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også sende en mail til sider som DinSide, Hardware.no, og/eller itavisen.no . Og se om de har lyst til å kjøre saken. Pluss du har jo altids stor slegga "TV2 hjelper deg". Det har en tedens til å få ting til å skje litt fortere. Men jeg hadde først krevd å snakke med service ansvarlig. Det er ofte et godt tips å gå forbi første leddet i service kjeden.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Latterlig..

Butikker kan ikke bare finne på regler for retur.. Godt man har forbrukerombudet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å komme i kontakt med service ansvarlig, men det var lettere sagt enn gjort. Fikk beskjed om at det var bare aktuelt igjennom mail. Jeg har prøvd å forklare dem om at den 10 timers regelen er helt på trynet, men det er som å snakke til lukkede ører. Det eneste de sier er at jeg må kontakte forbrukerombudet å ta saken gjennom dem!! Nei no har jeg mest lust til å drikke meg drita!!! Blir so eitrandes forbanna....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke minst å ikke informere om deres "egene" regler.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BULLSHIT !!!!!!!!!!!!!

Send Forbrukerombudet, FBI og Tv2 hjelper deg på de ;p

Da skal du se de blir strammet opp :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hvertfall veldig irriterende, at en såpass seriøs nettkjede kan oppføre seg slik. Nei jeg har mistet all respekt for dem. Viss det er slik de skal oppføre seg so skal hvertfall ikke jeg gi meg, alle som kontaktes kan skal kontaktes. Ver du sikker..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med komplett.no .. er vel de som eier MPX nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :evil:
    Et tips: Sørg for å få skriftlig dokumentasjon. Hvis du i ettertid bare har muntlige referanser stiller du svakere om saken mot formodning skulle utvikle seg.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig..

Detta høreres da helt vilt ut. Har handlet mye hos MPX og aldri hatt noen problemer, er egentlig veldig fornøyd. Har også sendt varer i retur og det har de ordnet raskt og uten kostnader for meg.
    Angrefrist loven er krystallklar så der har de ingen mulighet.
    Foreslår at du sender mail til en som har ansvar i kjeden og legger med en link til denne tråden.
    Veldig viktig at du tar vare på all kommunikasjon, ikke ring dem, men mail så skjønner ikke jeg at de gidder bruke tid på en sak de må tape.
    Tom Tychesen er adm. dir.
    Tipper han har mail tom.tychesen@mpx.no han er nok en ansvarlig person..

Lykke til

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overrasker meg ikke i det hele tatt! Mpx er en arrogant butikk - helt håpløse når det kommer til retur og reklamasjon...

Hygglige priser og rask levering, men når man skal retunere eller klage.....:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viser til §12 i lov om angrerett. Og står ved vår avgjørelse. Om du ønsker å gå videre med saken anbefaler vi at du tar saken videre med Forbrukerrådet.

Dette var det svaret jeg fikk i dag, så da er det bare å sende papirene til Forbrukerrådet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    § 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

Angreretten gjelder ikke

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side
    b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake
    c) varer som raskt forringes fysisk.

Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    § 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

Angreretten gjelder ikke
    a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side
    b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake
    c) varer som raskt forringes fysisk.

Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen.
    Lurer på hvilke punkter de prøver seg på, men ingen av de avsnittene her i §12 bør vel ha noe å si for en 24 timers gammel TV..?

MPX er helt på jordet her, det er klart :-?

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 4 års jusstudier under beltet kan jeg si at dette er det reneste tøv, og at henvisningen til §12 fra mpx`side er fulllstendig meningsløs. Det er jo §12 som gir deg rett!!!
    Stå på; ikke finn deg i dette tøvet...

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •