Mpx.no på bakbeina - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 89
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Elkjøps 30 dager er av typen "try before you buy"

Angreretten på 14 dager er IKKE ment som det samme, men en rett til å angre at man har kjøpt noe utenom fysisk salgssted (over disk). Enkelte handler muligens litt vel fort på nettet, og man har derav rett til å angre...ikke "try before you buy".

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Tydeligvis ikke mange her som kan lovverket og alt rundt det. Virker som de fleste her tror at man kan bruke en tv 13 dager * 24 timer og så returnere produktet innen de 14 dagene. Det kan man nemlig ikke.
    Interessant en av oss har en annen menig..
    Vanskelig å forstå at angrefristen utgår når du åpner embalasjen. Det er vel ikke mange her inne som kan se mellom papp og isopor ??
    Etter min mening må jo produktet pakkes ut og prøves og hvis man ikke er fornøyd, pakkes ned i orginalembalsjen med alt medfløgende kabler etc. og det må gjøres så nøye at du ikke kan se at komponentet har vært åpnet. Selv sparer jeg alltid på orginalembalasjen i hvertfall første året.

Jeg tror ikke MPX er verre enn andre netshopper. På meg virker det som alle av dem har problemer med retur / reklamasjon hvis du ser rundt på forumene. Moro å følge denne saken, den kan jo være presedens hvis du orker å krangle lenge nok..

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis ikke mange her som kan lovverket og alt rundt det. Virker som de fleste her tror at man kan bruke en tv 13 dager * 24 timer og så returnere produktet innen de 14 dagene. Det kan man nemlig ikke.
    Virkelig?? Og hvor finner du rettslig belegg for denne påstanden? Man kan nemlig gjøre akkurat dette om man ønsker det i henhold til lovverket så lenge gjenstanden ikke blir vesentlig forringet av det.
    Mao. kan du ikke gjøre det med f.eks en motorsag, men med en tv bør ikke det være et ptoblem...
    Vis meg en link hos justisdepartementet, lovdata, forbrukerombudet eller til rettspraksis som støtter din tolkning.
    Eller du kan kjøpe deg en lærebok i kjøpsrett eller for den del ringe Bergsåker hos UiO og se om du har noe støtte der....
    At butikkene og bransjen gjør det de kan for å innskrenke våre rettigheter er ikke noe nytt, men det har ingen som helst rettslig vekt og vil bli avfeid i den første rettsal en slik problemstilling kommer opp!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått mail tilbake fra fbi, de ville se nærmere på denne saken om mpx i neste uke. Siden jeg har alt skriftlig ( klager fra meg, avslag og grunn fra mpx, osv) stod jeg veldig sterkt mente de.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahk
    Har fått mail tilbake fra fbi, de ville se nærmere på denne saken om mpx i neste uke. Siden jeg har alt skriftlig ( klager fra meg, avslag og grunn fra mpx, osv) stod jeg veldig sterkt mente de.
    Det hørtes veldig bra ut! Jeg sier bare lykke til selv om du har en klar sak. Gi beskjed hvis eller når dette kommer på skjermen.

For min egen del håper jeg de klarer å skaffe en pappeske til tv'en min i løpet av neste uke... Må også beklage til trådstarter at jeg legger ut mine problemer i tråden, men synes de er relevante i forhold til den fraværende kundeservicen til MPX.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Ingenting å beklage seg for, jeg er bare gla folk engasjerer seg, det er positivt. Får jo håpe de klarer å skaffe den pappesken, skulle vel ikke ta så lang tid, ufattelig...

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jøsses for en butikk....trodde ikke seriøse butikker drev på med slikt fanteri...må jo ligge ett godt stykke utenfor loven dette her...er vel mange av oss her inne som synser litt ang. loven ..men den der syntes jeg begynner å bli skikkelig drøy....håper dette blir en media sak ..hadde vært ett spark til hele bransjen..så slepper vi flere slike tullete saker kansje????

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Elkjøps 30 dager er av typen "try before you buy"

Angreretten på 14 dager er IKKE ment som det samme, men en rett til å angre at man har kjøpt noe utenom fysisk salgssted (over disk). Enkelte handler muligens litt vel fort på nettet, og man har derav rett til å angre...ikke "try before you buy".
    Akkurat, det er det mange som ikke er klar over.

Jeg anbefaler alle å følge med her, da det helt klart er flere der med kompetent erfaring:
    Angreretten på flatskjermer. - Forum - Diskusjon.no

Enkel huskeregel er at
    "Du kan ikke ta i bruk varen om din"
    og
    "I utgangspunktet skal du få teste varen som du ville i butikken"

Det vil si om du nok ikke hadde fått sett Schindlers liste 2 ganger i butikken så kan du ikke regne med å få gjøre det hjemme heller.

Se også denne, her ble angreretten avvist etter kun 2 dagers bruk:
    Forbrukertvistutvalget

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkel huskeregel er at
    og
    Vel, i linken du har der står det:
    Sitat Opprinnelig postet av FTU
    Det var opprinnelig foreslått en bestemmelse om at angreretten ikke skulle gjelde for ”varer som er tatt i bruk på en slik måte at de ikke kan leveres tilbake”. I den forbindelse ble det uttalt at en ”veiledende norm kan være at forbrukeren skal kunne prøve tingen, men ikke ta den i bruk som sin egen”. Forslaget ble imidlertid ikke fulgt opp.
    Og i tillegg gjaldt den saken en dame (selvsagt ;-) ) som hadde sendt 600 SMS på 2 dager.

Dette kan fort bli en av de vanlige kjedelige Jus-trådene. Hadde vært greit nok at de hadde en 10-timers regel, men da må det vært opplyst, det er jo feks enkelt å printe det på angrerettskjemaet som følger med TV'n, og kan ikke koste mer enn en 10'er å få det lagt ut på kjøpsinfo sidene til mpx.
    Noen som vet hvilken praksis feks elkjop.no har på dette?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, det er det mange som ikke er klar over.

Jeg anbefaler alle å følge med her, da det helt klart er flere der med kompetent erfaring:
    Angreretten på flatskjermer. - Forum - Diskusjon.no

Enkel huskeregel er at
    og

Det vil si om du nok ikke hadde fått sett Schindlers liste 2 ganger i butikken så kan du ikke regne med å få gjøre det hjemme heller.

Se også denne, her ble angreretten avvist etter kun 2 dagers bruk:
    Forbrukertvistutvalget
    26 timers bruk er helt uvesentlig - tv'en er like god som ny. Tror du virkelig FBI ville sett på saken hvis de ikke syntes brukeren har en god sak?

Kan nærmest garantere deg at denne saken har mpx.no tapt før den er i gang. De vet at 26 timer er uvesentlig, men prøver seg med en regel som ikke kunden er opplyst om eller har mulighet til å lese seg til.

Is'en under bena til mpx.no slår sprekker. Til uka sprekker den, de vil aldri verden på NRK og bli hengt ut med dårlig kundebehandling.

Til trådstarter/eier av tv'en: hvis dere skal ned ditt til uka, kan dere ta med en pappeske til mpx slik at dem kan sende tv'en min tilbake igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke omtalt denne saken og aldri påstått at jeg ikke tror trådstarter vinner frem. Jeg har sagt at det ikke er slik at man kan gjøre hva man vil i 14 dager med varen som noen mener.

Men jeg begynner å le når noen drar inn Fbi og Tv2 hjelder deg. Mere usaklige latterlige kalkunprogrammer enn de kan man lete lenge etter.
    Det er det samme som å si at boligmeglere er der for begge parter og er nøytrale. Yeah right..

Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg begynner å le når noen drar inn Fbi og Tv2 hjelder deg. Mere usaklige latterlige kalkunprogrammer enn de kan man lete lenge etter.
    Det er det samme som å si at boligmeglere er der for begge parter og er nøytrale. Yeah right..
    Når en sit på et tv til 17000 som en ikkje vil ha, så kontakter en dei som er villige til å hjelpe. Basta. Ettersom "MPx.no er på bakbeina" som tråden heiter, og ikkje vil svare meir konstruktivt enn "kontakt forbrukerombudet" (fordi "vi ikke orker å prate mer med deg") så må en altså kontakte andre som kan ordne opp.

Alternativet er å kaste bort 17000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Vel, i linken du har der står det
    Det er riktig at det ikke står i loven, men i praksis så kan man si at dersom man har tatt varen i bruk som sin egen så følger det at varen ikke lenger anses å være i tilnærmet samme stand eller mengde.
    Derfor, ikke ta varen i bruk som din egen om du kanskje vil bruke angreretten!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xawyer
    Når en sit på et tv til 17000 som en ikkje vil ha, så kontakter en dei som er villige til å hjelpe.
    Sorry, men jeg var uklar og må legge til:
    "..som sannhetsvitne"

Altså;
    Men jeg begynner å le når noen drar inn Fbi og Tv2 hjelder deg som sannhetsvitne.

At noen likevel bruker alle de mulighetene de har for å få presset motparten forstår jeg så klart.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, men jeg var uklar og må legge til:
    "..som sannhetsvitne"

Altså;
    Men jeg begynner å le når noen drar inn Fbi og Tv2 hjelder deg som sannhetsvitne.

At noen likevel bruker alle de mulighetene de har for å få presset motparten forstår jeg så klart.
    Selvsagt benytter man alle muligheter man har! Noe annet ville vært latterlig. Tror du ville sett litt annerledes på saken hadde du vært i samme situasjon.

Og ja, FBI og TV2 hjelper deg pleier å fart i sakene. Skulle vært gøy å vite hvor mye den negativer pr'en man for der koster å bygge opp igjen til null.

Slike virkemidler er gode når mpx.no benytter seg av en slik kreativ fremgangsmåte uten å ha opplyst kunden om det. De er på så tynn is med dette at det pipler vann opp av sprekkene rundt bena på dem. De er våte på bena alt....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan gjerne le av at jeg drar inn fbi, det er vel den som ler sist som ler best. Jeg gidd ikke sitte her å bare ta imot skitt fra mpx, de regner vel med at jeg ikke gidd gå videre med saken, slik som mange andre sikkert gjør. Jeg er hvertfall gira på å ta igjen, vil ikke finne meg i alt heller. Hadde mpx opplyst om de der 10 timene hadde jeg selvsagt ikke brukt tv'en over de timene, men siden de aldri opplyste om det, ja da har jeg en sak. Men om jeg vinn frem er en annen sak, men den skal hvertfall kjøres fra Forbrukerrådet, og muligens vil fbi ta den, hvertfall kikke nærmere på den. Det som også er irriterende er at når jeg snakker med mpx er de så sure, avvisende i saken, det går ikke an å prøve å forklare en dritt. De står på sitt, selv om jeg forklarer dem om at jeg aldri har hørt om den der 10 timers-regelen. Å når forbrukerrådet sier at det står ingenting om noe anntall timer i loven, å at jeg har en spennende sak, ja da må jeg jo prøve å kjøre saken hos dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at "Pant" og "Panter" fra diskusjonstråden er samme person. Mitt svar til tvistsakene du referer finner du her: Angreretten på flatskjermer. - Forum - Diskusjon.no

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydligvis har ikke du hørt om ForbrukerRådet

Angrerett

Når du handler over Internett, har du i henhold til angrerettloven en frist på 14 dager hvor du har rett til å gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn. Fristen regnes som hovedregel fra du mottok varen eller tjenesten, forutsatt at selgeren har oppfylt sin lovpålagte opplysningsplikt og angrefristskjema er mottatt. Dersom du ikke har fått alle opplysningene du har krav på, er angrefristen tre måneder. Dersom det ikke følger med angreskjema, er fristen ett år.
    Link

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahk
    du kan gjerne le av at jeg drar inn fbi..
    Nei, jeg har ikke ledd av deg.
    Jeg ler av de som bruker disse tvprogrammene ol som sannhetsvite for sitt syn.
    Jeg ler av de som lager de ufattelig dårlige programmene og reportasjene.
    Jeg ler ikke av de som (mis)bruker programmene for å (ut)presse motparten.

Petter Smart, tror vi er litt dypere i materien enn den overflatiske generelle teksten du kom med der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ler av de som bruker disse tvprogrammene ol som sannhetsvite for sitt syn.
    Jeg ler av de som lager de ufattelig dårlige programmene og reportasjene.
    Jeg ler ikke av de som (mis)bruker programmene for å (ut)presse motparten.
    TV2 Hjelper deg & FBI er rettet mot forbrukere som et opplysningsprogram. De ville ikke eksistert hvis ikke forbrukere hadde hatt problemer med butikker/selgere. Måten de presenteres sakene på kan være latterlige, men den opplyser folk til hvilken rettigheter man har.
    Når en bedrift får rettet media mot seg (som tross alt programmene er), vil saken som oftes bli ferdig. Ville tro at TV2/NRK har advokater som sjekker opp utsagn før de lager reportasjer program.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •