Mpx.no på bakbeina - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 89
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håper dere vurderer å kontakte TV2hjelperdeg eller FBI, samt hardware og itavisen.
    Det burde gjøres for å vise MPX og andre nettbutikker at slik kundebehandling ikke skal gå ubemerket hen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kontaktet fbi, de synest jeg hadde et interessant tips.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at slik oppførsel kommer frem i lyset. Jeg kommer ikke til å handle derfra ved slik kundebehandling.
    Jeg ville ha bedt dem om å sende denne 10timersregelen skriftlig.
    Mange finner på slikt oppspinn ut av det blå.

Jeg skulle returnere en uåpnet vare på Expert sørlandsparken og få pengene igjen, men det gikk ikke ann. Kun tilgodelapp...!

Måtte krangle med de i tre kvarter før en av selgerne gav meg penger og "tok på seg skylda og ville få kjeft av sjefen på mandag" visst nok.:evil:

Det var snakk om en sum på hele 599,-.....!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt mail til mpx for å høre om de har en slik regel. De var en av alternativene for min evnt nye KDL-46X3500

Håper de skjønner at de taper penger på slikt

Tigerberget:
    Da var du heldig. Expert er ingen lett gjeng å ha med å gjøre. Krangla faktisk i over 1 time med en butikksjef på et produkt jeg skulle levere inn. Med byttelapp (julegave) og innen fristen ville han ikke ta imot produktet fordi den ikke var kjøpt i hans Expert butikk.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Bra at slik oppførsel kommer frem i lyset. Jeg kommer ikke til å handle derfra ved slik kundebehandling.
    Jeg ville ha bedt dem om å sende denne 10timersregelen skriftlig.
    Mange finner på slikt oppspinn ut av det blå.

Jeg skulle returnere en uåpnet vare på Expert sørlandsparken og få pengene igjen, men det gikk ikke ann. Kun tilgodelapp...!

Måtte krangle med de i tre kvarter før en av selgerne gav meg penger og "tok på seg skylda og ville få kjeft av sjefen på mandag" visst nok.:evil:

Det var snakk om en sum på hele 599,-.....!!
    Du får lære deg å handle på elkjøp fremfor expert da.
    Der mener jeg du får pengene cash kontant tilbake

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlet et hovedkort hos Mpx som streiket etter noen måneder. De nektet å reparere/bytte det siden jeg hadde brukt en uoriginal chipsetkjøler. 1500 kr rett i dass. har aldri handlet der etterpå. Ikke gi deg!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det helt normalt at kundeservice legger på når du ringer dem ti minutter før det stenger? Ringte tre ganger og alle tre gangene la dem på nesten momentant. Fjerde gangen ringte det et par minutter før dem la på.

Har venta på en tv som skal retuneres til meg - reklamasjon avvist. Siden mandag har ordren stått under behandling. Ringte kundeservice i dag og spurte om hvorfor dem ikke hadde det sendt den i retur? De har jo tross alt brukt nesten ei hel uke på det. Etter nøyaktig fire timer ble jeg ringt opp av kundeservice med grunnen til at den ikke var retunert: Dem mangler embalasje til å sende den i retur. De har venta nesten ei uke på å finne en pappeske til å sende tv'en i.....

Snakk om slett behandling av en kunde! For se på utfallet av dette og se om man ønsker å handle der igjen.....

Mangler pappesker..... Jeg gir opp!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Er det helt normalt at kundeservice legger på når du ringer dem ti minutter før det stenger? Ringte tre ganger og alle tre gangene la dem på nesten momentant. Fjerde gangen ringte det et par minutter før dem la på.

Har venta på en tv som skal retuneres til meg - reklamasjon avvist. Siden mandag har ordren stått under behandling. Ringte kundeservice i dag og spurte om hvorfor dem ikke hadde det sendt den i retur? De har jo tross alt brukt nesten ei hel uke på det. Etter nøyaktig fire timer ble jeg ringt opp av kundeservice med grunnen til at den ikke var retunert: Dem mangler embalasje til å sende den i retur. De har venta nesten ei uke på å finne en pappeske til å sende tv'en i.....

Snakk om slett behandling av en kunde! For se på utfallet av dette og se om man ønsker å handle der igjen.....

Mangler pappesker..... Jeg gir opp!
    Har de kastet embalasjen du sendte tv`en i ?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    May MPX.no crash and burn!

Håpløse folk

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Du får lære deg å handle på elkjøp fremfor expert da.
    Der mener jeg du får pengene cash kontant tilbake
    Har 30 dagers retur rett på nesten alt der mer enn god nok tid til å bytte en
    vare, selv om det til tider kommer noen over, er varen uåpnet da så blir det og byttet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Har de kastet embalasjen du sendte tv`en i ?
    Jeg hadde dog ikke orginal embalasjen, men laget en god eske med isopor som beskyttelse til skjermen. Den fungert fint når jeg sendte denne.

Har faktisk problemer med å tro at det er mangel på embalasje som er problemet. Det kan umulig være det som det står på i et selskap som omsetter for ca 428 mill. og har et overskudd på nesten 14 mill.

Jeg skal ikke dømme dem nord og ned - dem skal få en mulighet til å rette opp i ting rundt reklamasjonen og retur rotet. Men jeg må innrømme at det ser mørkt ut. Har sendt dem tips om denne tråden.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i alle fall lært av denne tråden at jeg ikke skal handle på mpx....
    Gå inn på hardware.no, og legg inn kundeerfaringene deres under webshopguiden der. Har inntrykk av at mange bruker den når de bestemmer seg for hvilken butikk de skal handle fra, og det kan være greit å advare folk mot en slik håpløs kundeservice...

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Bidrar til at tråden blir litt lengre slik at mpx kanskje utviser skjønn. Håper at din sak går i orden, men også at Mpx i fremtiden får sitt på det tørre.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig irriterende.
    Som litt over-ivrig AV & Data dude er det mange som spør meg hvilket utstyr de bør kjøpe og hvor man bør handle. Holder ikke regnskap på det, men tror rundt regnet en 6-10 bærbare & ca 5-7 TV'er i fjor og en masse annet. Bare hittil i år er det handlet 3stk 42" tv'er etter min anbefaling (alle fornøyd ). Tipper det er mange flere her som er "Utstyrsmeglere" for venner, bekjente og småbedrifter (det begynner å bli mer og mer perifere også )
    Slike ting som dette er sånnt som legges på minne.
    Prøver ikke være "tøff-fyr-som-skal-true-MPX-til-å-gi-seg", men når det skal handles på web så er det vel 2 ting som teller: Pris & Service.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde faktisk akkurat samme problem som deg ifjor. Jeg kjøpte en samsung M87 tror jeg det var og var skuffet i forhold til den 'gamle' panasonic plasmaen jeg hadde. Ringte kundeservice og sa jeg ville heve kjøpet, noe de sa var greit hvis jeg ikke hadde brukt tv'n, noe jeg selvfølgelig hadde (måtte jo prøve og kalibrere etc). Da sa de at det ikke gikk og at dette stod på hjemmesiden deres.
    Jeg ringte også forbrukerrådet og fortalte om situasjonen og de mente at jeg hadde retten på min side så lenge varen ikke var nevneverdig brukt, jfr §12.

Skrev en mail til de hvor jeg fortalte hva forbukerrådet sa og hva estimert levetid var på en LCD skjerm (60-70.000 timer) og hvor mye jeg hadde brukt den og hvor mange promille dette var i forhold til estimert levetid, noe som ikke hadde forringet produktet og LCD tv'n ble da levert tilbake i tilnærmet tilstand.

Og da fikk jeg mail tilbake med retur nummer

Jeg sa til Kundeservice at info om at tv'n ikke skulle brukes mere enn 10 timer ikke fantes på hjemmesiden deres, men ser at de prøver seg ennå med denne:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis ikke mange her som kan lovverket og alt rundt det. Virker som de fleste her tror at man kan bruke en tv 13 dager * 24 timer og så returnere produktet innen de 14 dagene. Det kan man nemlig ikke.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Tydeligvis ikke mange her som kan lovverket og alt rundt det. Virker som de fleste her tror at man kan bruke en tv 13 dager * 24 timer og så returnere produktet innen de 14 dagene. Det kan man nemlig ikke.
    Nå når du har nådd 100 innlegg så burde du vel ha fått med deg at ett sånnt utsagn uten en link eller referanse er lite verdt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Det er det vel ingen som har gjort i denne tråden. Slik jeg ser det har ikke trådstarter gjort noe galt. Ikke noe som tilsier at tv'en er vesentlig forringet - men det har du vel fått med deg?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var MPX utelukket for fremtidig handel...
    En slik servicegrad er helt uakseptabel...

Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er det vel ingen som har gjort i denne tråden. Slik jeg ser det har ikke trådstarter gjort noe galt. Ikke noe som tilsier at tv'en er vesentlig forringet - men det har du vel fått med deg?
    No var ej ikkje til Ålesund og såg TV'et før han sendte det tilbake til Mpx.no, men det var nok i strålande orden etter det ej veit. Heller ikkje Mpx har vel sagt at det ser "forringa" ut såvidt ej veit, saken koker rett og slett til at han har brukt Samsungen tilsammen 26 timer over nokre dagers periode.

Såvidt ej forstår har brodern også fått tilsendt bilde der dei viser fram at han har brukt tv'et i 26 timar. Et bilde ej ikkje he sett enda, men som ej gjerne skolla sett.

Ikkje mange dagane, han var ganske rask i å finne ut at ghostinga ikkje var akseptabel til den prisen. Men det burde være lov å både sjå en film og vanlig fjernsyn over ei 3-4 dagers periode for å være heilt sikker på at ghostinga skjer på alle kilder.. Med en 10 timers regel rekk en nesten ikkje å sjå Schindlers liste to gongar engong før en får vurdere tv'et.

Tragisk nok virkar det som at dei først sa han hadde overskreve ei 25 timers grense, for så å gardere seg meir med å seie 10 timers grense.. Kan være en pratefeil, men det virkar iallfall litt suspekt..

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •