32/37 tommer LCD TV - anbefalinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

32/37 tommer LCD TV - anbefalinger

Hei,

Jeg har fått i oppdrag for en bekjent å finne fram til en god LCD TV. Størrelse skal være 32" eller 37", den må ha minimum 2xHDMI og det er også viktig at den har relativt bra lyd i de integrerte høyttalerne ettersom den ikke skal kobles til eksterne høyttalere.

TVen vil hovedsakelig benyttes til vanlig TV-titting (via Get), og skal også kobles til laptop (via HDMI) for film.

Pris maks 11-12'.

Har foreløpig sett litt på disse to:
    Toshiba 37X3030DG
    (Vunnet test i Lyd&Bilde og VG mener jeg)

Sony Bravia KDL-32D3000
    (Vunnet test funnet her på siden)

Hun hadde også sett på en på Expert (Philips 32pfl7772d), men finner ikke så mye info om denne.

Ser ut som det er mange kunnskapsrike personer her på forumet, så er svært takknemlig for innspill vedrørende dette. Evt. hvordan disse TVene er, eller andre alternativer.

På forhånd takk!

Mvh Sindre

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv Thosibaen fra Netshop for noen dager siden, er veldig fornøyd så langt. Lyden er overraskende bra, det samme kan sies om digitale SD sendinger (Lyse/Nte). Helt utrolig bra bilde på Blu-ray & ps3 spill i 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt lesing rundt om kring begynner jeg å lure på om kanskje Plasma er et bedre valg for dette bruksområdet ("vanlig" TV og film), mens LCD er å foretrekke dersom TVen skal brukes til spillkonsoller eller PC-spilling/andre ting bortsett fra film.

Har kommet over Panasonic TH-37PV70, som virker veldig bra. Har bare ikke funnet noen butikker som har denne enda (bortsett fra nettbutikker).

Hva er deres syn på dette? Bør jeg heller gå for plasma? Noen som har Panasonic'en som kan gi en kommentar? Hvordan er lyden på denne?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at plasma er det beste hvis du ikke har tenkt å koble den opp mot pc eller tvspill og 70 serien til Panasonic har fått masse skryt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Er enig i at plasma er det beste hvis du ikke har tenkt å koble den opp mot pc eller tvspill og 70 serien til Panasonic har fått masse skryt.
    Den skal kobles til PC en gang i blant, men da kun for å se film/DVD. Da er det vel fortsatt en fordel med plasma? Eller er LCD bedre ettersom den har høyere oppløsning?

Vet også at plasmaskjermer kan være utsatt for innbrenning. F. eks. TV-programmer med statisk TV2 logo i hjørnet e.l. som blir sittende igjen. Hvor reelt er dette problemet egentlig? Gjelder dette også dagens plasma-paneler, eller var det værre før?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sindrem
    Den skal kobles til PC en gang i blant, men da kun for å se film/DVD. Da er det vel fortsatt en fordel med plasma? Eller er LCD bedre ettersom den har høyere oppløsning?

Vet også at plasmaskjermer kan være utsatt for innbrenning. F. eks. TV-programmer med statisk TV2 logo i hjørnet e.l. som blir sittende igjen. Hvor reelt er dette problemet egentlig? Gjelder dette også dagens plasma-paneler, eller var det værre før?
    Har ikke opplevd noe til innbrenning i min Panasonic 42" PV60. Innbrenning har jeg en god følelse av at er et spøkelse fra fortiden.

Hva med 42" til kompisen? Er stort den første uka, men krymper fort i bruk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på denne tråden, skal finne ne 37" for min mor. Bruksområde er i hovedsak som trådstarters, tv-titting.

Hun bor i en leilighet med mye lys, så de er vel LCD å foretrekke fremfor plasma?

Har sett på Toshibaen, men ser en del leserkommentarer til testen i Lyd&Bilde sier den har kornete bilde?

Evt. andre gode forslag til en 37" i 10.000-kroners klassen? Altså for tv-titting, og brukervennlighet er et pluss

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •