Svenskehandel!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svenskehandel!!

Hei, hei!

Jeg har nettopp solgt mitt gamle anlegg, og skal kjøpe alt nytt!
    Tv, prosjektor, ps3, høyttalere, forsterker, lerret, kabler, osv... Blir nok dyrt, men gleder meg!
    Tenkte det er et par grunker og spare på og kjøre rett over grensen, og nå kommer jeg til spørsmålet mitt:

-Hva er de beste/billigste stedene og oppsøke ikke altfor langt fra grensen??
    Kjører fra Olso.....

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på svinesund stikker du innom tvboden for merker som onkyo, marantz, xtz, pioneer og sharp bare for å nevne noen. Snakk med anders, en utrolig hyggelig fyr som også yter ekstremt god kundeservice og priser.

Litt lenger nede har du nordby og dets BRL, de fører blandt annet yamaha og harman kardon. Samt en hel drøss annet.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takke og bukker for hjelp!
    Skal snakke med Anders.. Det er vel mulig og prute ved kjøp av mye utstyr...?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg ser ikke bort fra det. Men jeg ikke garantere det heller
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett lite spm.. Hva skjer hvis man blir ferska i tollen på kjøp av utstyr som f.eks tv?

En annen ting som kan være greit å vite er at reklamasjonsrettigheten i norge er på 5 år. Hva er den i sverige? Er ikke alltid 2 års garanti heller i sverige.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ferska i tollen?

Hele poenget er at butikken skriver ut tollpapirer for deg som du skal ta med innom tollen, betale momsen, dra tilbake til butikken og så får du igjen momsen av de.

Hvis du velger å dra over grensen uten å gjøre dette, og blir ferska, så vil du i utgangspunktet blir stemplet som en smugler. Det er da du bør leike rimelig bøtte dum og virkelig gi inntrykk av at du er en turist og dette er ditt første elektro kjøp i sverige. Årsaker som at du ikke visste at det gjaldt kun den ene brua til svinesund, at du aldri har handla sånt i sverige før og ikke visste hva du skulle med papira eller noe annet som faller ditt hjerte i smak
    -------
    Mvh
    Rune

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    ferska i tollen?

Hele poenget er at butikken skriver ut tollpapirer for deg som du skal ta med innom tollen, betale momsen, dra tilbake til butikken og så får du igjen momsen av de.

Hvis du velger å dra over grensen uten å gjøre dette, og blir ferska, så vil du i utgangspunktet blir stemplet som en smugler. Det er da du bør leike rimelig bøtte dum og virkelig gi inntrykk av at du er en turist og dette er ditt første elektro kjøp i sverige. Årsaker som at du ikke visste at det gjaldt kun den ene brua til svinesund, at du aldri har handla sånt i sverige før og ikke visste hva du skulle med papira eller noe annet som faller ditt hjerte i smak
    Spørs om det hjelper. Han her prøve å "leke glemsk", og det gikk ikke så ille bra...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei han hadde jo maskimalt uflaks, stakkars jäkel. hehe. Men reglene er jo at man skal ta en nye brua, fortolle varene, og så få igjen momsen av sjappa man har handla av. Velger man å koste rett over den nye eller gamle brua uten å gjøre dette, så tar man en kjangs åkke som siden man da bryter "loven". Det å satse på å snakke seg unna er jo en rimelig stor risiko i seg selv. så det får være opp til enhver.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mange tips har jeg bestemt meg for å ikke importere tv- :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke la deg skremme. Jeg har handlet alle høyttalerne mine i Sverige, på hhv BRL og Fyndbørsen. Det går helt uproblematisk så lenge du benytter noen som kan papirmølla rundt toll (noe alle som ligger langs grensa kan). Prisjakt - Den nya generationens prisjämförelser er genial for å finne produktene.

se forøvrig min post her:
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...ige-mva-2.html
    for fremgangsmåte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •