Kjøp av projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av projektor

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en projektor som jeg hovedsakelig har tenkt til å bruke til film og spill, men jeg vet ikke hva jeg skal se etter. Jeg har rett og slett ikke peiling innenfor dette området. Derfor søker jeg hjelp her.
    Jeg lurer på om det er mulig å få en grei projektor til 5000-7000,- som er grei til dette formålet?? Jeg har ikke et veldig stort rom. Avstanden blir omtrent på 3m fra projektor til lerret. Lys vil ikke være noe stort problem, men jeg klarer ikke å stenge absolutt alt ute.

Har noen noe forslag til type projektor som kan være et alternativ? Eller hva burde jeg se etter når det gjelder projektor til mitt bruk i den prisklassen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steged
    Jeg har tenkt til å kjøpe meg en projektor som jeg hovedsakelig har tenkt til å bruke til film og spill, men jeg vet ikke hva jeg skal se etter. Jeg har rett og slett ikke peiling innenfor dette området. Derfor søker jeg hjelp her.
    Jeg lurer på om det er mulig å få en grei projektor til 5000-7000,- som er grei til dette formålet?? Jeg har ikke et veldig stort rom. Avstanden blir omtrent på 3m fra projektor til lerret. Lys vil ikke være noe stort problem, men jeg klarer ikke å stenge absolutt alt ute.

Har noen noe forslag til type projektor som kan være et alternativ? Eller hva burde jeg se etter når det gjelder projektor til mitt bruk i den prisklassen?
    Mitt forslag er er enten Panasonic PT-AX200 eller Infocus IN76. Den sistnevnte er en DLP projector. Den er ganske lyssterk, slik at du ikke er avhengig av et helt mørklagt rom. Men du bør se den før kjøp for å finne ut om du er følsom for det som kalles regnbuer. Det vil si fenomenet som fremkommer når fargehjulet ikke arbeider raskt nok slik at de som er følsomme ser glimt av enkeltfarger.

Panasonic PT-AX200 er en LCD projector som óg er lyssterk. På denne trenger du ikke å bry deg om fargehjulproblematikken. Den har antagelig litt lavere kontrast enn IN76, men skal ifølge Panasonic være spesielt utviklet med tanke på gaming.

Hvis det er PS3 og Xbox 360 du skal bruke de med tar begge imot 720p, som de fleste spill er i, uten skalering siden dette er den native oppløsningen dens. Ved avspilling av Blu-ray eller HD-DVD vil de ta imot et 1080p signal som den vil omskalere til 720p, og ut fra det anmelderne skriver skal spesielt AX-200 være bra på Blu-ray/HD-DVD.

IN76 kan kjøpes på Hifi klubben her:
    Bilde - Projektor | Hi-Fi Klubben: INFOCUS IN76 Videoprojektor

Test :
    Review: InFocus Play Big IN76

Panasonic AX200 kjøpes her
    Komplett.no - Panasonic Projector PT-AX200, 16:9, 1280x720, 2000 ANSI, 6000:1, 2x HDMI

Test :
    Review: Panasonic PT-AX200U Home Theater Projector

Info :
    Panasonic PT-AX200 Game Mode

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er det mulighet for å få seg noe brukbart som ligger nærmere 5000,- i pris? Eller blir det da bare dritt? Jeg har ikke så mye penger å bruke på det nå, men jeg vil jo ha noe som funker...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne SONY VPL-AW10 LCD-projektor 720p (VPLAW10) noe alternativ. Den er i hvertfall billigere, men jeg veit ikke om det da vil fungere..? Har du noen alternativer til denne, eller burde jeg gå opp i pris?
    http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...46521;c:100100

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke så mye om Sony projectoren du nevner, antagelig vil du miste en del på kontrast i forhold til litt dyrere projectorer, men vil antagelig fungere helt greit ellers.

Hvis du kan strekke deg til 8000 kr så kan Sanyo PLV-Z5 kjøpes på netonnet.no for den prisen. Projectorcentral rangerer den som bedre enn AX200 på mange punkter.

Ellers burde du kanskje sammenligne DLP og LCD projectorer for å se om du foretrekker én av teknologiene spesielt.

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drømmesøker
    Mitt forslag er er enten Panasonic PT-AX200 eller Infocus IN76. Den sistnevnte er en DLP projector. Den er ganske lyssterk, slik at du ikke er avhengig av et helt mørklagt rom. Men du bør se den før kjøp for å finne ut om du er følsom for det som kalles regnbuer. Det vil si fenomenet som fremkommer når fargehjulet ikke arbeider raskt nok slik at de som er følsomme ser glimt av enkeltfarger.

Panasonic PT-AX200 er en LCD projector som óg er lyssterk. På denne trenger du ikke å bry deg om fargehjulproblematikken. Den har antagelig litt lavere kontrast enn IN76, men skal ifølge Panasonic være spesielt utviklet med tanke på gaming.

Hvis det er PS3 og Xbox 360 du skal bruke de med tar begge imot 720p, som de fleste spill er i, uten skalering siden dette er den native oppløsningen dens. Ved avspilling av Blu-ray eller HD-DVD vil de ta imot et 1080p signal som den vil omskalere til 720p, og ut fra det anmelderne skriver skal spesielt AX-200 være bra på Blu-ray/HD-DVD.

IN76 kan kjøpes på Hifi klubben her:
    Bilde - Projektor | Hi-Fi Klubben: INFOCUS IN76 Videoprojektor

Test :
    Review: InFocus Play Big IN76

Panasonic AX200 kjøpes her
    Komplett.no - Panasonic Projector PT-AX200, 16:9, 1280x720, 2000 ANSI, 6000:1, 2x HDMI

Test :
    Review: Panasonic PT-AX200U Home Theater Projector

Info :
    Panasonic PT-AX200 Game Mode
    Disse er vel nesten dobbelt så dyre som i den prisklassen han ser etter?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •