Brukt PJ med lerret til ca 5k? Tips? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Har ennå ikke erfart det du sier, men kan tenke meg at det er litt kjipt ja.. :???: Så også nevnte lerret du snakket om. En ting jeg også spekulerer litt i er om jeg skal ha grått eller hvitt lerret? Det kommer vel an på PJ, så da er det kansje best å kjøpe det til slutt?

Hva synes du forresten om den AE900 som jeg linket til? Muligens litt for dyr ift. hva man får..
    Tja, selv har jeg ett greyline-lerret, men det spørs jo litt hvilken pj du får tak i og dette med lysforhold i rommet.. Ellers så synes jeg den pana ae900 var litt stiv pris på selv om disse pj'ene er gode.. Har selv en kompis som fikk seg tak i en brukt pana ae700 for ca 3k, og det skal visstnok ikke være så stor forskjell på 700 og 900.. Men fortsett og let, og handle som sagt gjerne inn separat så har du det du behøver før du aner det

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, takker for tips. Setter pris på å få andres meninger og råd, gjør alt så mye lettere Får vel bare ha litt is i magen og vente å se om det dukker opp noe snart.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, takker for tips. Setter pris på å få andres meninger og råd, gjør alt så mye lettere Får vel bare ha litt is i magen og vente å se om det dukker opp noe snart.
    Dersom du har begrenset budsjett, eller velger å prioritere minst mulig penger på å få tak i pj og lerret er nok det beste tipset å vente og følge med ja.. lykke til..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe PJ, var på utkikk etter en god 32" CRT tv til en bra pris pga. dårlig 25" som ikke vil ta inn kabel :-? Jeg kan vel ikke se kabel på PJ uten videre? Må jeg ha en tuner av noe slag eller?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe PJ, var på utkikk etter en god 32" CRT tv til en bra pris pga. dårlig 25" som ikke vil ta inn kabel :-? Jeg kan vel ikke se kabel på PJ uten videre? Må jeg ha en tuner av noe slag eller?
    en dvdopptaker,paraboltuner eller tilogmed en videospiller dekker inn det behovet.. disse har tuner vettu.. selv kobler jeg opp min pj med paraboltuneren til tider, f.eks til fotball

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Hehe, ja holder på

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil denne AE900 bli på mitt rom? Avstanden mellom PJ og lerret vil være omtrent 3m, og lerretet er på 100". Vil dette fungere slik det skal, eller blir det misforhold noe sted?
    Prøvde en slik kalkulator for å regne ut dette, men ble ikke så veldig mye klokere.. forstod det slik at det akkurat går, eller stemmer ikke dette?

Og er prisen ok, eller bør jeg få frakta med i prisen?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Virker som den klarer 100" på 2.75 meter.

Litt usikker på om det blir for stor bilde på 3m avstand. Her er det personlige preferanser som gjelder. Kan være du vil se noe screendoor ved gitte avstand & størrelse. Skulle dette intreffe, og det blir plagsomt, er det bare å stille ned bildet til slik du liker det. Selge 100" lerrete og kjøpe et mindre. Dette kommer ikke til "å springe av", tror ikke du evt. vil plages så mye. (ble en litt tungvidt formulering så sent på kvelde, men tror du klarer å dra ut hovedtrekka)

Synest prisen er bra jeg, ingen grunn til å prute.

EDIT :

Lurer på om jeg så feil...
    Ser ut som den trenger 3.2 meter på 100"
    Om selger ikke har pakket den ned, så kan du kanskje få han til å sjekke først.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig, dette er ett bra kjøp.. Har en kompis som kjører 108 tommers lerret på ca 3.5 meter avstand med en pana ae700, og det funker som fy.. Han har tilogmed hvitt lerret og det går over all forventing.. legger ved en link til siden hans, og 108" på drøye 3 meter er STORT, for noen litt for stort..

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/COSSIERS

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge projectorcentral.com's kalkulator skal du klare 100 tommer på 3.05 meter (på maks zoom, men det gjør ingenting..) med en pana ae900 Så dette går nok.. Det spørs bare hva du mener med omtrent 3 meter, for det kan jo like gjerne være 2.9 som 3.1 meter da

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målte med tommestokk nå nettopp. Rommet mitt er 3.40m fra vegg til vegg, og med rammelerret + takoppheng vil vel projeksjonsavstanden bli max 3.00 m tror jeg. Nei selger har ikke pakket det ned, han holder på prisen 6k + frakt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målte med tommestokk nå nettopp. Rommet mitt er 3.40m fra vegg til vegg, og med rammelerret + takoppheng vil vel projeksjonsavstanden bli max 3.00 m tror jeg. Nei selger har ikke pakket det ned, han holder på prisen 6k + frakt.
    ouch, det er akkurat 5 cm for lite det gitt.. eller kanskje du klarer 3.05 til slutt.. prisen er det nok ingenting å si på.. Det er en veldig ok pj.. lerret kan du evt selge og få deg tak i ett mindre ett.. slå til

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    ouch, det er akkurat 5 cm for lite det gitt.. eller kanskje du klarer 3.05 til slutt.. prisen er det nok ingenting å si på.. Det er en veldig ok pj.. lerret kan du evt selge og få deg tak i ett mindre ett.. slå til
    Hehe, ja det kan jeg jo alltids. Er bare om økonomien tillater det, må ha veggfeste og ny dvd-spiller som har HDMI-utgang = ca 1500 kr ekstra :???: Eller kanskje det vil være mest hensiktsmessig å kjøpe se Blu Ray og/eller HD DVD. Får se hva det blir til, har jo sykt lyst på denne da!

Hvordan blir bildet så nært da? Tenker på synlige piksler når jeg kjører vanlig DVD (evt. tv)?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja det kan jeg jo alltids. Er bare om økonomien tillater det, må ha veggfeste og ny dvd-spiller som har HDMI-utgang = ca 1500 kr ekstra :???: Eller kanskje det vil være mest hensiktsmessig å kjøpe se Blu Ray og/eller HD DVD. Får se hva det blir til, har jo sykt lyst på denne da!

Hvordan blir bildet så nært da? Tenker på synlige piksler når jeg kjører vanlig DVD (evt. tv)?
    Jeg har en Hitachi tx100 og kjører på ett 92" lerret med en seavstand på knappe 3 meter.. Og det blir stort nok, tro meg.. Og du behøver IKKE en dvdspiller med dvi/hdmi, for det er mer enn bra nok med component. Component kjører også glatt HD.. Jeg har selv kjørt endel fra lappisen til pj i 720p og det funker som gull

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et veggfeste trenger ikke koste mer en et par hundrelapper max, 2 hylleknekter fra ikea og en passende hyllesak, og du er i box.
    Elkjøp o.l har en Thomson dvd m/hdmi til 500,- om du ville hatt det. Jeg hadde da heller ventet litt og kjøpt en hd spiller da økonomien tillater det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare det at min 5 år gamle JVC dvd-spiller ikke har hverken component eller HDMI utgang, ganske gammel spiller. Og siden det følger med 10 m HDMI, gidder jeg ikke kjøpe ny scart kabel eller noe slikt. Tror jeg går for den billige Thomson spillern på Elkjøp til jeg har råd til HD. Skulle få PJ for 6200,- inkl. frakt :-D eneste negative er at lerretet blir i overkant for stort (men kan som sagt bare selge det som dere sier).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Hva er det du bumper for nå da ?

Jeg sier fortsatt løp & kjøp, prisen er god og du kommer langt med dvd spilleren fra elkjøp. Slå til.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Hva er det du bumper for nå da ?

Jeg sier fortsatt løp & kjøp, prisen er god og du kommer langt med dvd spilleren fra elkjøp. Slå til.
    Hehe, var det med dvd spillern jeg tenkte på. Om det er et greit valg å kjøpe seg den Thomson for å ha midlertidig, eller om jeg burde gå for HD? Er ikke helt oppdatert på disse prisene. Var innom på Elkjøp idag, men de var (selvfølgelig) fri for dvd spilleren med HDMI utgang.. :evil:
    Noen andre tips?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •