Kreativ prising på 42PZ70?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kreativ prising på 42PZ70?

Etter voldsom pågang de siste ukene (eller måneder) på PX/PZ-serien til Panasonic forskyves stadig ETA framover hos nettbutikkene. Selv har jeg vurdert 42PZ70 som lenge har vært priset billigst hos Amentio (14.654,-) under modellbetegnelse 42PZ70EA. Denne var forventet inn i dag, men er nå forskøvet frem til 04.12.07. MEN, nå har de tilfeldigvis (eller ikke) inne på lager en TV med modellbetegnelse 42PZ70 til kroner 16.140,-.

Såvidt jeg vet er dette nøyaktig samme TV. Isåfall, aner jeg et forsøk på å utnytte desperate PZ70-kjøpere i en tid hvor det er vanskelig å møte den store etterspørselen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en veldig enkel forklaring og det er at de kjøper fra to forskjellige leverandører, hvor da den ene leverandøren bruker hele betegnelsen (EA) mens den andre har sløyfet det.

snakket med panasonic her om dagen ang. leveringsproblemetatikken selv, og de produserer nå ca 5000 plasma-tver hver eneste dag, og har ikke sjangs til å møte etterspørselen...det er ganske heftig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    det er en veldig enkel forklaring og det er at de kjøper fra to forskjellige leverandører, hvor da den ene leverandøren bruker hele betegnelsen (EA) mens den andre har sløyfet det.
    Vel, det er mulig dette er årsaken, men da bør de i det minste opplyse om det. Likevel kan det ikke rettferdiggjøre at prisen settes opp 1500 kr. TV'n er identisk og som kunde gir man f i hvilken leverandør butikken benytter. De må gjerne operere med flere leverandører, men man bør kunne forvente at de opererer med én utsalgspris per produkt.

Amentio, nr 1 i useriøsitet.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som gjør det sjofelt er vel at det er mange som sikkert har bestilt den til 14750.-, og som går og venter. Så er det mulig å "kjøpe seg frem" i køa ved å betale mer, og de som har bestilt til lavere pris må da vente enda lenger! Skandaløst av butikken spør du meg! (denne tråden burde vel egentlig stått under "prisjakt"?)

Etter alt jeg har lest om denne butikken, vet jeg at keg ikke blir kunde der!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg vet er Amentio en nettbutikk uten eget lager. De leverer direkte fra distrubitørenes lager(Norek osv), og da vil det være naturlig at de kan ha flere forskjellige priser på samme produkt alt etter leveringstid, da det finnes flere forskjellige plasser å levere ifra..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten er ikkje Amentio alene med slikt

Stretto har samme ordning.. og dei kaller ikkje eg useriøse..

synd dei ikkje har det på alle produktene..
    for dei priser jo seg sjølv ut på andre produkter pga det selv om begge leverandørene har produktet på lager men når det er 3500 i forskjell i pris så priser dei seg ut med å bruke ein annan leverandør

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett at leveransen slo ut motsatt da: at de får inn mange fra den "billige leverandøren", og at noen venter på den "dyreste varianten". Lar de da være å levere i påvente av å få inn fra den "dyre leverandøren"? Neppe.

Man kan ikke annonsere en vare til en pris og inngå avtale med kunden, og så i ettertid selge kun dersom en får en gitt innkjøpspris. Det er nå i alle fall min mening. I det minste dersom ikke kunden er opplyst om den meget spesielle betingelsen; at avtalen kun gjelder dersom vi får den inn billig!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Sett at leveransen slo ut motsatt da: at de får inn mange fra den "billige leverandøren", og at noen venter på den "dyreste varianten". Lar de da være å levere i påvente av å få inn fra den "dyre leverandøren"? Neppe.

Man kan ikke annonsere en vare til en pris og inngå avtale med kunden, og så i ettertid selge kun dersom en får en gitt innkjøpspris. Det er nå i alle fall min mening. I det minste dersom ikke kunden er opplyst om den meget spesielle betingelsen; at avtalen kun gjelder dersom vi får den inn billig!
    Enig. Jeg er en av de som venter på "billig" modellen av 42PZ70 av Amentio, dessuten trakk de mitt kredittkort med engang (snart 2 mnd siden) :evil:
    De gjør dette fordi de skal kunne sette deg i "køen" sier de.
    Amentio sa først 18.10 så i <i løpet av november>, nå sier de 4 des.
    Hvis jeg får denne fra de så er prisen bra tot. 13800.-

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Enig. Jeg er en av de som venter på "billig" modellen av 42PZ70 av Amentio, dessuten trakk de mitt kredittkort med engang (snart 2 mnd siden) :evil:
    De gjør dette fordi de skal kunne sette deg i "køen" sier de.
    Amentio sa først 18.10 så i <i løpet av november>, nå sier de 4 des.
    Hvis jeg får denne fra de så er prisen bra tot. 13800.-
    Prøvde og ringe Amentio idag, ventet i nesten 30 minutter uten at di tok telefonen, anser dem som useriøs, blir og kjøpe på andre plasser.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det værste med amentio er kundebehandlingen!
    De er vanskelige å få tak i og svarer sjelden på mail....Eller de svarte på mailene mine 10 minutter etter jeg hadde snakket med de og forklart problemet....(over en uke etter at jeg sendte)
    Lurer på om det blir ny tv til Jul, for foreldrene mine, som jeg har bestillt for...
    Regner ikke med at de får inn idag, som det har stått på eta.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •