"Gromspilleren" fra Lidl - løp og kjøp! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 114
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Kan du ikke sjekke ut fakta? og poste i denne tråden?

Hvis SilverCrest benytter samme elektronikk som Arcam..........

Hvilken "høydare" - for oss som sparer mye penger - mer til overs......:-D
    Bare googla på Zoran Vaddis 888 så dukket dette opp:

Arcam DV139 | DVD-spillere | Hjemmekino | Hi-Fi Center Kjeden

Prosessor: Zoran Vaddis 888, DVDO
    Så ja, denne brikken sitter faktisk i en Arcamn spiller til 26995,-

Men tviler vel forøvrig på at resten av elektronikken er lik, ser også det står DVDO på Arcam'en. Men uansett, litt skrytefaktor for de som har silvercrest hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Fantastisk. Det er jo helt underbart. Her får man mye for pengene må jeg si.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator

Her følger litt info om Arcam:

"Arcam har sammen med Zoran Vaddis utviklet den nye AAAs prosessoren for bildebehandling. I tilegg har DV139 en meget avansert videoscaler ( ABT1010) som gir 720p, 768p og 1080p gjennom HDMI utgangen. Som en av de få spillere på markedet kan du også hente ut råformatet 576i for bruk sammen med eksterne video scalere."

SilverCrest - monsteret fra Lidl - har jo den samme tekniske spec'n? - interessant

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

tror jeg kjøper en til helgen . Dette må nesten testes ut

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Orbitize]Har en bekjent som kjøpte seg denne ca ett halvt år siden. Det jeg merket meg som var kjekt med denne var USB tilkoblingen (for minnepinner, men ikke eksterne HD), [QUOTE]

OT

men, det er her viktig å huske at usb inngangen kun vil lese usb-penner/hdd som er formatert i filsystem FAT32 ... de fleste disker vil være formatert i NTFS (windows) for FAT32 takler ikke filer større enn 4,7gb...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX

.....for FAT32 takler ikke filer større enn 4,7gb...
    Er ikke det en grei match for dagens størrelse på USB-penner?

Og størrelsen på MP3-filer går vel greit under den grensen?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FAT32 støtter ikke større filer enn 4GB, dette holder vel for en del minnepinner men holder ikke om man kobler til harddisk hvor man feks har backup av dvd'er osv.

Flageborg: Du får låne en Arcam og teste mot Silvercresten, tviler på at prisen til Arcam kan forsvares for de fleste. Uansett er jo dette en syk pris å bruke på dvd nå som hd formatene er kommet.

og ja, det eneste som er likt på Arcam'en og Silvercresten er vel Zoran Vaddis brikken? De bruker vel ikke samme scaler?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    tror jeg kjøper en til helgen . Dette må nesten testes ut
    Jeg kan nesten garantere deg at du ikke får tak i flere da de aller fleste butikkene nå er utsolgt for den.
    Mvh bigtor

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som den tunge reklamekampanjen til Vertigo fungerte. Det er jo ingen andre 500kr spiller som noensinne har blitt mer testet, hypet og omtalt her inne, på godt og vondt.

Zoran Vaddis brikken sitter sannsynligvis i flere billigspillere. Det finnes kanskje alternativ til Lidl-spilleren om den er utsolgt?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ser ut som den tunge reklamekampanjen til Vertigo fungerte. Det er jo ingen andre 500kr spiller som noensinne har blitt mer testet, hypet og omtalt her inne, på godt og vondt.

Zoran Vaddis brikken sitter sannsynligvis i flere billigspillere. Det finnes kanskje alternativ til Lidl-spilleren om den er utsolgt?
    Ja eller de kan vente til neste gang de kommer med tilbud på den:-)Blir vel ikke så lenge til tror jeg;-)
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til dere som ikke finner den i lidl butikken:
    lidl her i kr.sand må du spørre etter den i kassa, det har ikke spillerne i reolerne. ikke sikker på grunnen.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    At Silvercrest leverer bra spillere er en kjent "hemmelighet", men det er mange som vil stoppe de gode nyhetene......
    Snakker vi noe liknende Deep Throat eller Watergate her eller?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja eller de kan vente til neste gang de kommer med tilbud på den:-)Blir vel ikke så lenge til tror jeg;-)
    Du og vertigo er arbeidskollegaer?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Du og vertigo er arbeidskollegaer?
    Hvorfor tror du det?;-)
    Mvh bigtor

Newcomer Erik Nygård sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge vurdert å skaffe en billig spiller med USB-inngang, og kun for den inngangens del. DVD-biten skal jo ikke erstatte HTPC eller min glimrende Pioneer DVR-545H.
    Det var med stor skepsis jeg spurte etter denne spilleren i kassa hos Lidl for to dager siden. Butikkekspeditøren spurte om jeg vil ha en i sølv eller svart. Etter litt betenkningstid sa jeg svart. Kanskje syns ikke dritten så godt da, tenkte jeg.
    Jeg kikket på den helrøde esken og måtte konstatere at den har HDMI og takler Nero Digital. Deretter mistet jeg posen med rundstykker og en yoghurt i gulvet, etterfulgt av et f**n, hvilket jeg tror ingen la merke til. Så hentet jeg flere rundstykker, som jeg antar ikke har vært på gulvet, samt en annen yoghurt, en stor lavprislaks og diverse ukurante matvarer, og gikk så for å betale. Hele gildet inkludert spilleren havnet på under 700,-
    Ikke verst.
    Første gang jeg koplet den til fjernsynet, en Toshiba flatskjerm, brukte jeg komponent. Allerede før jeg fikk bilde på skjermen hadde jeg bestemt at bildet er dårlig, det skyldes utvilsomt dårlige erfaringer med en ca. én meter høy stabel førtidspensjonerte billigspillere som vakler ustødig i gjennomtrekken på roterommet. Hvor en Kina-spiller hvis navn jeg fortrenger innehar tittelen som verdens verste; fargene flyter sammen, skarphet finns ikke, kontrast eksisterer ikke.
    Først la jeg i en DivX-film, for å teste kompatibilitet og funksjonalitet.
    Ingen problemer registrert. Og bildekvaliteten tok meg litt på senga. God kontrast og skarphet, samt sterke, ekte farger var ikke det jeg ventet å se.
    Så gikk jeg i gang med å teste USB. Forskjellige minnepenner virker fint. En 500GB Seagate ble derimot ikke godt mottatt. Et nettsøk senere fant jeg årsaken, disken må være FAT32-formatert. Etter formatering fant spilleren disken, men innholdet uteble. Enda et nettsøk senere innså jeg at grensen går ved 126GB. Jeg partisjonerte så disken og la diverse filmer og snutter på den første partisjonen. Spilleren surret kanskje ett minutt, så dukket innholdet opp.
    Suksess! tenkte jeg. Det meste av standard definition mpg og avi spiller av fra disken uten problemer. En musikkvideo rippet av satelitt-PVR, type MPEG2 og oppløsning 480x576, lot seg imidlertid ikke avspille uten masse blokkstøy.
    Den virket dog etter å ha blitt patchet.
    VOB vil den dessverre ikke ha. Endres filendelse til mpg vises fila, men avspillingen hakker og lyd uteblir.
    Spoling frem og tilbake med både mpeg og avi går som en lek. Den har minne for sist brukte fil. Helt strålende.
    Nysgjerrig på om hvorvidt den duger til å spille av DVD lånte jeg HDMI-kabelen fra Pioneer DVR-545, valgte 720p og tok en helt tilfeldig film, som ble Resident Evil. Jeg måtte nesten klype meg i armen, bildet er uvirkelig bra. Det har skarphet, kontrast og farger som overhodet ikke står til prisen. Jeg så antydning til støy på den nakne kroppen til Milla, men var ikke sikker på om dette skyldes platen eller spilleren.
    Derfor koplet jeg til Pioneer-spilleren og hoppet til denne scenen, og på denne var det lite eller ikke støy. Bildet forøvrig fra Pioneer er nok et hakk mer nyansert, men Silvercrest er bare hårfint bak. Det kan ingen kreve av en spiller til 549 kr.
    Av ting jeg er misfornøyd med bør fjernkontrollen nevnes først. Knottene er vanskelige, og en må peke den rett mot spilleren. Et lite pluss i margen skal den dog ha, for kjekk lydkontroll og praktiske snarveier til bildeinnstillinger.
    Plateskuffen er tynn og skrøpelig. Dessuten gjør utformingen platen vanskelig å plukke opp.
    At eject virker kun med power på kan vel også betraktes som et minus.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for reviewen. Det at Pioneer DVR-545H er bedre sier alt. Har selv hatt Pioneer (samme variant), og den overbeviste ikke i det hele tatt. Så da var litt av mystikken rundt Lidl tatt bort. Nok en gang; Takk.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Takk for reviewen. Det at Pioneer DVR-545H er bedre sier alt. Har selv hatt Pioneer (samme variant), og den overbeviste ikke i det hele tatt. Så da var litt av mystikken rundt Lidl tatt bort. Nok en gang; Takk.
    Øyet som ser;-)
    Mvh bigtor

Newcomer Erik Nygård sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig. Men det er feil at DVR-545 ikke er god bildemessig. Den står ikke mye tilbake for atskillig dyrere avspillere. Bildet er veldig ryddig og detaljert. At den ikke er best i verden er fullstendig irrelevant for denne sammenligningen.
    Så du skal ikke tolke det jeg skriver i den retning at Silvercrest DP-5400x er dårlig. Til prisen er den et sant kupp. Den leverer et bilde som man forventer av maskiner til fire-fem ganger prisen. Mitt hele poeng er at et Lidl-produkt til en halv tusenlapp som visuelt skiller seg kun marginalt fra en god merkespiller til ni ganger prisen, må anses som et lite mirakel.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik Nygård
    Bare hyggelig. Men det er feil at DVR-545 ikke er god bildemessig. Den står ikke mye tilbake for atskillig dyrere avspillere. Bildet er veldig ryddig og detaljert. At den ikke er best i verden er fullstendig irrelevant for denne sammenligningen.
    Så du skal ikke tolke det jeg skriver i den retning at Silvercrest DP-5400x er dårlig. Til prisen er den et sant kupp. Den leverer et bilde som man forventer av maskiner til fire-fem ganger prisen. Mitt hele poeng er at et Lidl-produkt til en halv tusenlapp som visuelt skiller seg kun marginalt fra en god merkespiller til ni ganger prisen, må anses som et lite mirakel.
    Det er kjekt å høre at det er noen som er fornøyd med denne spilleren selv om det er de som er meget kritiske til den.Jeg har sagt det hele tiden at det er et MEGET GODT kjøp:-)
    Mvh bigtor

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn, hvor mange spillere har dere testet mot Lidl-spilleren som har dårligere kvalitet?

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •