JVC HD100 fra Japan

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JVC HD100 fra Japan

JVC HD100 selges hos PriceJapan for ca 33,000,- NOK inkl frakt og omkostninger til Norge. MVA og evt omkostninger kommer selfølgelig i tillegg.

Volt 100-240:-D
    Menyer (OSD) på Japansk
    Brukerveiledning på engelsk8)
    Tekst på proj. og fjernkontroll på engelsk:-D

Dette er vel ca halv pris i forhold norsk veil.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utvilsomt billig å importere, men ejg ville ihvertfall sjekket alle aspekter rundt garanti og slike ting før jeg kjøpte. Selv fra Japan er det en dyr projektor, og da vil det være leit å "gå på" en blemme mtp. garanti.

I de fleste tilfeller vil vel alt gå greit da

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...ekstrem prisforskjell da... Helt vanvittig at vi skal måtte akseptere å betale over det dobbelte her på bjerget, blir helt tullete... Uansett - en må i så fall få flashet den til engelsk språk da, men det er jo kanskje mulig?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at prisen på siden til PriceJapan er feil. Laveste pris jeg finner på siden de har linket til (kakaku), er 714.000 Yen, mens PriceJapan oppgir 565.000 Yen. Det betyr at en kan legge på litt over 900,- Eur, slik at prisen blir ca 4900,- Eur istedenfor rett under 4000,- Eur som det står nå.

33.000,- blir da til litt over 41.000,- eks mva.

Fortsatt mye rimeligere enn i NOrge...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...en må jo legge til MVA da, noe annet blir tullete, så prisen er faktisk mest sannsynlig rundt 51.000 inkl. mva + frakt på et par tusenlapper? Fremdeles stort forskjell, men da er det jo langt fra like ille som 33 vs. 79.990... Er jo forsåvidt greit at de honorerer markeder som tar ut store antall, litt forskjell forstår jeg jo at det er når distributørene sender 100 og 100 fremfor 1 og 1 her til lands...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det snakk om at prisen på denne ikke ender på 79, men 69, uten at jeg bekrefter dette.
    En ting til som er verdt å se på er jo at når man kjøper produktet i Norge så er det også 2 års garanti pluss 3 års reklamasjon på produktet.

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael JVC
    En ting til som er verdt å se på er jo at når man kjøper produktet i Norge så er det også 2 års garanti pluss 3 års reklamasjon på produktet.
    Er dette egentlig et argument? Man betaler mindre og får da samme garanti rett som landet man handler fra. Dessuten kan man jo få reparert en del for mellomlegget på 18.000kr(om den lander på 69k).

Import er kanskje et litt større sjansespill en å handle i fra norsk forhandler, men med en oppside på 18.000kr så tror jeg den sjansen er verdt å ta.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    VW60 som er å få tak i til rundt 22k i Japan og 35k her er jo egentlig et bedre eksempel da... VW60en fra Japan har jo til og med 220v og norske menyer, her snakker vi enorm forskjell, hele 60% dyrere i Norge...

18k eller rundt 30% høyere pris synes jeg ikke er langt fra like ille, tatt varen i betraktning. Dette er jo vare det vil gå langt færre av enn f.eks. VW60, så det må også innkalkuleres en risiko for tap hos importøren. Videre må det kjøpes inn deler for rep. osv. Egentlig synes jeg +20-30% på en såpass kostbar vare er forståelig i det store og det hele. DET kan jeg ikke si om VW60, DER snakker vi ekstrem differanse, og følgelig enorm importlekkasje også. Vet ikke hvorfor det er slik, Sony pleier ikke å differere så mye i pris, men det kan tyde på at Sony Norge har justert prisbildet noe høyt her til lands.

Nå handler denne tråden uansett om prisen på HD-100, og som nevnt synes jeg 20-30% høyere pris ikke nødvendigvis er helt urimelig å regne på et såpass nisjete produkt...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...for øvrig vil jeg berømme JVC for å faktisk ta aktiv del i en slik diskusjon, dette er et eksempel resten av bransjen også bør vurdere å følge opp... Greit nok at vi skal kunne akseptere noe høyere pris grunnet kostbare "forbruker-rettigheter" her til lands, men jeg tror også en del av forklaringen ligger i volumet. Måten ting er lagt opp på i brunevarebransjen er gjerne at importøren i det enkelte land selv skal besørge markedsføring basert på en andel av omsetningen (dvs. at de legger til et påslag). Når det er såpass kostbart å markedsføre her til lands og vi samtidig er såpass få som bor her utgjør også dette en vesentlig kostnad, litt avhengig av hvor markedsføringsintensive den enkelte produsent velger å være da selvsagt...

Det er altså en hel rekke faktorer som spiller inn på prisingen her til lands, men det får som nevnt være grenser for hva vi skal finne oss i også...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror prisen på pricejapan er korrekt. I USA vil HD100 selges for omtrent 6500-6800 USD(uten at dette er 100% bekreftet), noe som samsvarer gått med prisen på pricejapan.

Hvem trenger 5 års reklamsjon, noen av oss har ikke disse lenger enn 5 måneder likevel.

Er ikke lett å være forhandler i Norge, når det er så lett og oversiktelig å handle fra utlandet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det ser ut til at prisen på siden til PriceJapan er feil. Laveste pris jeg finner på siden de har linket til (kakaku), er 714.000 Yen, mens PriceJapan oppgir 565.000 Yen. Det betyr at en kan legge på litt over 900,- Eur, slik at prisen blir ca 4900,- Eur istedenfor rett under 4000,- Eur som det står nå.

33.000,- blir da til litt over 41.000,- eks mva.

Fortsatt mye rimeligere enn i NOrge...
    Det ser jaggu meg ut som du har rett. Syntes det var for bra til å være sant, men likelvel en god pris.
    For en novise som meg i projektormarkedet vil det uansett være uaktuelt med en projektor med japanske menyer. Forstår jeg ikke mye i utgangspunktet så vil det definitivt ikke bli bedre med japanske tegn på skjermen, selv med brukermanual på engelsk.
    Sikkert ikke så populær på bruktmarkedet heller hvis en ikke kan "fikse" dette.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...en må jo legge til MVA da, noe annet blir tullete, så prisen er faktisk mest sannsynlig rundt 51.000 inkl. mva + frakt på et par tusenlapper?
    Jeg nevnte eks mva pris KUN fordi det også ble brukt i trådstarters prisoverslag

Jeg tror prisen på pricejapan er korrekt. I USA vil HD100 selges for omtrent 6500-6800 USD(uten at dette er 100% bekreftet), noe som samsvarer gått med prisen på pricejapan.
    Dersom du går videre til Kakaku, er det ingen som har den prisen ProceJapan oppgir, og PriceJapan henter jo prisene fra Kakaku....... Sistnevnte har nok de riktige prisene.

Det ser jaggu meg ut som du har rett. Syntes det var for bra til å være sant, men likelvel en god pris.
    For en novise som meg i projektormarkedet vil det uansett være uaktuelt med en projektor med japanske menyer. Forstår jeg ikke mye i utgangspunktet så vil det definitivt ikke bli bedre med japanske tegn på skjermen, selv med brukermanual på engelsk.
    Sikkert ikke så populær på bruktmarkedet heller hvis en ikke kan "fikse" dette.
    Om det vil bli mulig å oppdatere til Europeisk firmware vil vise seg etterhvert, men det er nok ikke helt utenkelig...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene faller ifølge Kakaku:
    Beste pris nå er 667800,- YEN.
    Et lite regnestykke med ca priser og etter dagens kurs skulle da bli:

667800,- YEN = 33400,- NOK
    Frakt ca 2000,- NOK
    Forsikring ca 250,- NOK
    Selgers gebyr ca 1500,- NOK
    = 37150,- NOK

Norsk MVA 9288,-

Totalt = 46438,- NOK + evt befrakters innførsels gebyr på et par
    hundre kroner.

Hadde en hatt samme pris på HD 100 for ca 3 uker siden så ville prisen vært et par tusen billigere. Litt dårlig kurs nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dersom du går videre til Kakaku, er det ingen som har den prisen ProceJapan oppgir, og PriceJapan henter jo prisene fra Kakaku....... Sistnevnte har nok de riktige prisene...
    Jeg gjorde mine antagelser utifra prisingen i USA, og at jeg ikke har opplevd at pricejapan har oppgitt feil priser før.

Sendte en forespørsel, og fikk tilbakemelding om at deres pris er 100% korrekt (565 000 yen).

Med prisene i USA og Japan på HD100/RS2, så er JVC sin prising i Europa rett og slett 'komisk'.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    JVC HD100 selges hos PriceJapan for ca 33,000,- NOK inkl frakt og omkostninger til Norge. MVA og evt omkostninger kommer selfølgelig i tillegg.

Volt 100-240:-D
    Menyer (OSD) på Japansk
    Brukerveiledning på engelsk8)
    Tekst på proj. og fjernkontroll på engelsk:-D

Dette er vel ca halv pris i forhold norsk veil.
    Ehh, kan menyene endres til engelsk? Det er jo et veldig viktig poeng for de som ønsker å fikle litt inne i menyene. Uansett, vi nytter godt av sterkt norsk krone, så det er mye som tyder på at importørene ikke lar den sterke krona komme oss forbrukere til gode.. :-(

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Jeg gjorde mine antagelser utifra prisingen i USA, og at jeg ikke har opplevd at pricejapan har oppgitt feil priser før.

Sendte en forespørsel, og fikk tilbakemelding om at deres pris er 100% korrekt (565 000 yen).

Med prisene i USA og Japan på HD100/RS2, så er JVC sin prising i Europa rett og slett 'komisk'.
    Ojoj..prisene hos PriceJapan var riktige likevel.
    Da blir det jo et annet regnestykke:
    Bestiller en fra PriceJapan blir prisen ved direkte bankoverføring:

HD100 565000,- YEN
    Frakt DHL (den anbefalte og dyreste) 44900,- YEN
    Forsikring 5490,- YEN
    Selgers gebyr 30495,- YEN

=645885,- YEN

Du blir bedt om å overføre 4095,- Euro ved direkte bankoverføring

4095,- Euro er idag:

33065,- NOK
    8266,- MVA

41331,- NOK hjem til deg skulle det bli i dag +/- noen hundrelapper.

MEN, så var det desse menyene på Japansk da.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    MEN, så var det desse menyene på Japansk da.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok, da gir jeg meg Grisibillig er det uansett !! :-D

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, ein fin motivasjon til å lære seg japansk:-)

Og om ein lærer å lese japansk, så får ein kinesisk på kjøpet. Det er i prinsippet dei samme skrifttegn dei benytter seg av..kinsere kan lese japansk og omvendt. (var på guidet ferie i kina i sommer.:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •