Tre alternativer, 2 lcd og en plasma, en skal bestilles i dag!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tre alternativer, 2 lcd og en plasma, en skal bestilles i dag!

Hei igjen. Beklager jeg maser sånn men det er tross alt en del penger det dreier seg om og jeg vil helst ikke gjøre et dårlig kjøp (rettelse, jeg vil gjøre det beste kjøpet:P)

Har funnet frem til tre alternativer nå, og jeg må holde meg til dem for å ikke skape ytterliggere forvirring i mitt sarte hode.

Toshiba 42X3030DG - 42" LCD TV - widescreen - 1080p (FullHD) - HD, 11 600 på pixmania.
    -Lillebroren fikk mye skryt i lyd og bildet og ips-alpha panelet ble hevdet var det beste til lcd per dags dato. Konklusjonen var et meget bra apparat men at plasma fremdeles er litt bedre til film.

Panasonic TH-42PX70 Plasma-TV. Pris: Rundt 11000- 12000 tror jeg.
    - Mange brukere på forumet har den og den er visstnok meget god, tester sier det samme. Problemet er 1024*768 oppløsning som jeg ikke er helt sikker på i pc sammenheng?

Sony KLD-40W2000 40 tommer Full-HD, pris: rundt 12 000
    - Meget bra allrounder med et litt irriterende grønnstikk (ref lyd og bilde).

Sånn jeg ser det, så er plasmaen best på bilde, toshibaen på andre plass og sonyen på en god tredje plass, dette er kun med henvisning i testene. Toshibaen ble det fortalt lite om i testen, bare at den var steingod uten at de nevnte ting som irriterende fargestikk av noe slag eller etterslep i bildet. Noe som får meg til å lure, den kan vel ikke være perfekt?

Usikker på hvilke elementer med en skjerm som vil irritere meg mest, etterslep, eller litt unaturlige farger? I og med at jeg skal spille en del på Xbox360 der det kan gå fort i svingene og se noe sport så blir vel kanskje etterslep hakket viktigere.

Skal ikke bruke pcen til surfing på tven men til titting på tv-serier og filmer. Foreløpig pcen min maks oppløsning på 1280*800.

Jeg heller mest mot Toshibaen, litt fordi jeg liker å ikke velge de mest etablerte merkene, som jeg gjorde med valg av høytaler og dynavoice og fordi den er stor, ganske billig og fikk utebetinget ros i lyd og bilde. Hvis noen vet noen ankerpunkter på den tven, ELLER pixmania som leverer tven 1000 kroner billigere enn multicom, så vennligst si ifra ?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scamps
    Hei igjen. Beklager jeg maser sånn men det er tross alt en del penger det dreier seg om og jeg vil helst ikke gjøre et dårlig kjøp (rettelse, jeg vil gjøre det beste kjøpet:P)

Har funnet frem til tre alternativer nå, og jeg må holde meg til dem for å ikke skape ytterliggere forvirring i mitt sarte hode.

Toshiba 42X3030DG - 42" LCD TV - widescreen - 1080p (FullHD) - HD, 11 600 på pixmania.
    -Lillebroren fikk mye skryt i lyd og bildet og ips-alpha panelet ble hevdet var det beste til lcd per dags dato. Konklusjonen var et meget bra apparat men at plasma fremdeles er litt bedre til film.

Panasonic TH-42PX70 Plasma-TV. Pris: Rundt 11000- 12000 tror jeg.
    - Mange brukere på forumet har den og den er visstnok meget god, tester sier det samme. Problemet er 1024*768 oppløsning som jeg ikke er helt sikker på i pc sammenheng?

Sony KLD-40W2000 40 tommer Full-HD, pris: rundt 12 000
    - Meget bra allrounder med et litt irriterende grønnstikk (ref lyd og bilde).

Sånn jeg ser det, så er plasmaen best på bilde, toshibaen på andre plass og sonyen på en god tredje plass, dette er kun med henvisning i testene. Toshibaen ble det fortalt lite om i testen, bare at den var steingod uten at de nevnte ting som irriterende fargestikk av noe slag eller etterslep i bildet. Noe som får meg til å lure, den kan vel ikke være perfekt?

Usikker på hvilke elementer med en skjerm som vil irritere meg mest, etterslep, eller litt unaturlige farger? I og med at jeg skal spille en del på Xbox360 der det kan gå fort i svingene og se noe sport så blir vel kanskje etterslep hakket viktigere.

Skal ikke bruke pcen til surfing på tven men til titting på tv-serier og filmer. Foreløpig pcen min maks oppløsning på 1280*800.

Jeg heller mest mot Toshibaen, litt fordi jeg liker å ikke velge de mest etablerte merkene, som jeg gjorde med valg av høytaler og dynavoice og fordi den er stor, ganske billig og fikk utebetinget ros i lyd og bilde. Hvis noen vet noen ankerpunkter på den tven, ELLER pixmania som leverer tven 1000 kroner billigere enn multicom, så vennligst si ifra ?
    Pixmania bör du lese litt om på nettet för du eventuelt bestiller. Butikken er mildt sagt omdiskutert.
    Her kan du lese litt om hvordan svenskene oppfatter butikken:
    Pixmania - Omdömen, statistik och information

Toshiba'en har jeg ingen erfaring med, men de to andre kjenner jeg til.
    Har spilt en god del xBox på Panasonic og det fungerer utmerket. Har også sett TV-serier etc fra PC, noe jeg også syntes fungerte veldig bra. På signal fra Canal + HD var Panasonic'en soleklart best, faktisk et hestehode foran Sony'en som slet med endel bildestöy, dårlig sortnivå og tamme farger som jeg ikke klarte å kalibrere bort. I mine öyne får du mest kvalitet for pengene hvis du velger Panasonic. Sony'en er også veldig bra, men Panasonic'en er en god del bedre. Problemet er vel å finne en butikk som har Panasonic inne på lager ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke toshiba og sony.

Problemet med toshiba 42" er slik jeg har forstått det at det ikke er ips panel som i 37". Panasonic som produserer panelene lager ikke disse større enn 37". 37" får bra i test, 42" får det ikke.

Sony sin skjerm er ikke bra slik jeg har sett den og slik jeg leser tester. Dårlig sort.

Panasonicen er mitt valg. av disse 3. Hadde jeg ikke hatt 3 små barn som setter pvr'en på pause hele tiden så ville jeg valgt Panasonic 42" plasma.

Bestilte en slik, men etter uendelig venting så er den avbestilt.Jeg har sett rundt på div tv'er og funnet ut at det blir Samsung enten r86/87 10000kr(testvinner) eller m86/87(fullHD) 12000kr..(den som kom som nummer 2, dvs etter toshiba 37" i lydogbilde testen. Hifi klubben har dem utstilt og de har "dagspris" dvs de matcher prisen til elkjøp/lefdal/expert eller hvemsomhelst med fysisk butikk.

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen hjertelig takk for svar. Nå kan jeg få ro i sjela hvis jeg bare finner den panasonicen på lager et sted.

Men har vurdert den samsungen selv, som ble EISA vinner, er det et greit andrevalg?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Samsungen er en grei TV og god til å være LCD, men jeg synes den sliter med bildestøy i mørke scener. Den har også vært plaget av bugger, men lurer på om ikke det er fikset nå.

Fra Hemmabio:
    Samsung LE40M87(86)BD(7 av 10 mulige):
    "Visar så starka färger som möjligt"
    Pluss:
    Höy kontrast og dyp svartnivå
    Maffigt insmickrande bild
    Minus:
    Mange bugger og betenkeligheter
    Vanskelig å justere farge

Kalibreringstips:
    Akkileshälen til M86/M87 er fremfor alt röde toner.
    Panelet klarer ikke å gå tilrekkelig dypt uten å dra på med magenta eller oransje. Med fabrikkinnstillinger forvärres dette av at alle farger nådelöst öker. Det er også et problem med dårlig rekkevidde, grönt og gult. Etter kalibrering forsvinner fargestikket, men grunnproblemet er at TV'en ikke lengre kan gjengi alle nyanser som skal väre der.

Film
    Kontrast: 90
    Brightness: 52
    Sharpness: 20
    Farge: 58
    Ton(?): 50
    Fargetone: Varm 2
    Bakgrunnslys: 7 (fritt etter rommet)
    Just. av svart: Av
    Dyn. Kontrast: Av
    Gamma: -2
    Hvitbalanse:
    RO:13
    GO:15
    BO:9
    RG:0
    GG:15
    BG:1
    Fargeforbedring: Alle på 15
    Kantforb.: Av
    Fargeomfang: Wide
    xvYCC: På
    HDMI svart: Låg ifall du har videosvärta.
    Normal ifall du har datorsvärta.

Sony KDL-40D3000(9 av 10 mulige):
    Bra bilde!
    "Den i särklasse bästa LCD-teven i testet"

Pluss:
    Höy kontrast og dypt svartnivå.
    Sansade färger med få lcd-typiska problem
    Minus:
    Den kräver endel pysslande

Kalibreringstips:
    "Varm 2" er den fargetemperaturinnstillingen som ligger best til og snitter på 7 200 K. Man kan ikke justere fargetemperaturen for egen hånd.

Standard eller Cinema
    Bakr.bel.: 5 ( fritt etter rommet)
    Kontrast: 85
    Brightness: 59
    Farge: 55
    Fargetemp: Varm2
    Sharpness: 5
    Svartkorr.: Av
    Gamma: Av
    Klar hvit: Av
    Färgomfång: Normal eller bred

Panasonic TH42PX700(9 av 10 mulige):
    Bra Kjöp!
    "En alldeles ypperlig film- och tevemaskin oavsett bildkälla"

Pluss:
    Svartnivået og kontrasten
    Gir kanonbilde uten å krangle
    Minus:
    Ingen nevneverdige bakdeler

Kalibreringstips:
    "Varm" ligger omtrent på 6 800 K og kan ikke justeres.

Cinema
    Kontrast: ca 70-78%
    Sharpness: 0 til 50% avhengig av materialet.
    Fragetemp: Varm
    Brightness: La stå
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •