Hjelp til kjøp av projektor og lerret rundt 8-10000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av projektor og lerret rundt 8-10000

Heisann.

Da min lite trofaste gamle LG RD-JT91 valgte å kortslutte etter ca. 1200 timer på pæra har jeg bestemt meg for å handle ny projektor.
    Denne gangen vil jeg gå for en 720p projektor. Har funnet noen aktuelle kandidater som Epson TW700 (denne bundlet med lerret fra avshop http://avshop.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10502866 ) , BenQ W500, Hitatchi TX-300 http://avshop.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10502918 og Optoma HD70.

Problemet er valgets kval, så kanskje dere som har litt mer peiling kan hjelpe meg? Jeg har vel en ca. 4m avstand mellom der projektoren skal stå og der lerret henger. Stua er sjelden 100% mørkt (kun på kvelds/nattestid). Om det er DLP eller LCD tror jeg spiller liten rolle da "regnbueeffekten" ikke plager meg nevneverdig.

Jeg har ingen bestemte krav (det viktigste er at den skal være bedre enn den råtne gamle LG'en jeg hadde), men det er kjekt å kunne få bildet opp i 80-90" på den avstanden jeg har. HDMI inngang har vel alle slike projektorer for tida.

Hvilken projektor/projektorpakke m/lerret burde jeg gå for, evt. gir mest for penga?

Har også lurt på om jeg skal gå for grått eller hvitt lerret. Ettersom jeg har forstått så viser grått lerret bedre farger enn hvitt, men at man ikke kan kjøre projektoren i eco-mode pga da blir bildet lyssvakt. Stemmer dette? (Jeg henviser til det DreamScreen Dynagrey lerretet på avshop.no med 1.0 i gain.)

På forhånd takk for alle svar

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Du har mail

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til pakketilbudet hos AVshop.no med Epson TW700 og 77" lerret til 10500,- har jeg også vurdert en Sony VPL-AW10 med et 80" Dynaclear sort lerret som jeg kan få tak i for knappe 9000,-

Har noen erfaring med denne Sony-pakka, eller Epson-pakka?

Hvilken av disse pakkene gir mest for pengene? Er en Epson TW700 verdt de ekstra 1500,- ?

På forhånd takk for svar

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Epson TW700 med 106 tommers lerret på ca 4 m avstand. Lerretet er grått og har vel gain 0,9 tror jeg. Til tider er jeg svært fornøyd, men scener med mørke partier blir IKKE bra. Ellers virker det som om alle anbefaler at man helst skal gå for 1080p oppløsning. JEg vet ikke jeg...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •