Jeg, en vinglepetter...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg, en vinglepetter...

Svarten ta, jeg har tydeligvis fullstendig besluttningsvegring:evil:

Jeg hadde så godt som trykt på bestillingsknappen for en Oppo 980H, men så begynner jeg å tvile igjen.... Nå har jeg funnet ut at kanskje Denon 1740 er vel så bra, både pga. at det selges av HiFi klubben (like i nærheten av der jeg bor) og fordi da har jeg en rask servicekilde.

Så igjen har jeg funnet ut at kanskje full HD kanskje ikke er så dumt, når du nå får Toshiba E-1 til 2500-,. I tillegg virker Denon 1940 veldig bra, selv om jeg har problemer med å se at den skal være såå mye bedre enn 1740...

Hva er best!!!!

Har en 37"PV70, en gammel NAD 7240 receiver, en fin-fin Denon platespiller, et par DAli Concept1 høytalere og en NAD T512 DVD spiller nå.

Jeg vet, jeg er håpløs....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville klart gått for toshiban, dag og natt forskjell på hd vs vanlig dvd
    Ikke er det en dårlig dvd spiller heller8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pathlos.-
    Ville klart gått for toshiban, dag og natt forskjell på hd vs vanlig dvd
    Ikke er det en dårlig dvd spiller heller8)
    tenker du på bilde på plasmaen da eller lyd på CD'er?

jeg tenkte at siden plasmaen min ikke er full HD så var det kanskje ikke så viktig med full HD DVD spiller heller, men det er godt mulig jeg tar feil. Tror ikke helt jeg har skjønt dette med hvordan plasmaen oppskalerer bildet og hvordan bildet på en HD DVD kontra en vanlig DVD (f.eks Oppo) blir vesentlig bedre på en såvidt liten skjerm?

Hva med lyd på LP og CD? Er det noen som skiller seg ut der?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, Panasonic PV70 har en oppløsning på 1024x720, så det er ingen tvil om at du vil ha *litt* nytte av HD oppløsning. Dette er også en moderne og bra TV, som fint vil klare å deinterlace 1080i60 som kommer fra HD-E1 på en ypperlig måte. 37" er ikke så veldig stort, men sitter du relativt nærme, så vil du nok legge merke til at den har bedre oppløsning. Du vil også legge merke til at HD oftere har et "renere" bilde enn DVD-utgaven, det er mindre banding i bakgrunner, og fargene er mer stabile.

Ulempen med Toshiba HD DVD spilleren er jo selvsagt at den ikke er sonefri på DVD delen, den kan kun spille av sone 2 DVD filmer.. Dersom du har, eller skal kjøpe mange filmer fra USA, så burde du kanskje vurdere en spiller som kan gjøres sonefri. (PS: HD DVD er allerede sonefrit.)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo 980 vs denon 1940

Aaarrrgggh :twisted: :twisted: :twisted:

kan noen være så snill og gi meg en sammenligning mellom oppo 980 og denon 1940??? Og hva med Cambridge Audio 540D??

Jeg blir snart sprø av denne vinglingen min!

Skal bruke den til 50% bilde og 50% CD koblet analogt med signalkabel til receiveren (Tara Labs Prism 100a).

Anyone please avgjør dette for meg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •