Direkteimport fra Japan

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Direkteimport fra Japan

Ser at det går an å få tak i f.eks. Sony 46X3000 for NOK 25075,- i en norsk nettbutikk.
    Jeg har også tittet på pricejapan, de kan ordne en 46X5000 for Euro 2002,- (ca. NOK 15400), inklusive deres fee. Frakt ca. 3300, norsk MVA ca. 4675, tilsammen 23375.
    Noen hundrelapper for toll/MVA behandling må sikkert påreges, men uansett så er vel dette drømmepriser (vet ikke, men antar at X5000 ikke er billigere enn X3000, eller hva ?)

Hvorfor gjør ikke flere dette ? (har lest svært mye bra om pricejapan, er ikke bekymret i så måte).
    Er det problemer med system (PAL/NTSC/SECAM) ?

Er klar over at garanti håndtering er annerledes, men er villig til å ta den risken hvis det ikke kan være noen tekniske hindringer.

Er det noen som har erfaringer, anbefalinger eller kan påvise at mitt regnestykke er helt feil ?

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Bruker ikke Japan NTSC da? Mener å ha sett det

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk du må betale frakt begge veier av egen lomme dersom du skal ordne noe på garantien.. Hadde trodd at frakt på en TV blir litt for dyrt til at det vil være lurt å kjøpe fra Japan.

Foruten det så er det mange mulige fallgruver:
    Kan den stilles inn til engelsk språk i menyer?
    Støtter den 240V strøm?
    Japan bruker NTSC fargesystem, takler den PAL?

Det er gjerne litt flere internasjonale forskjeller på TVer, så du bør iallefall gjøre grundig research før du handler. (Aller helst finne ut om det er noen andre som har testet det før.)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene, jeg skal sjekke ang. engelsk meny (showstopper !), men spiller egentlig PAL/NTSC/SECAM noen støre rolle lenger i digitalalderen ?

Er det noen andre som har erfaring ?
    med dette eller liknende apparater ?
    generelt ang. import via pricejapan ?

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ta en titt i disse trådene de omhandler import fra Pricejapan i varierende grad.

http://avforum.no/forum/search.php?searchid=1906236

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kun garanti og meny som er problem

Sitat Opprinnelig postet av Ivrig
    Takk for svarene, jeg skal sjekke ang. engelsk meny (showstopper !), men spiller egentlig PAL/NTSC/SECAM noen støre rolle lenger i digitalalderen ?

Er det noen andre som har erfaring ?
    med dette eller liknende apparater ?
    generelt ang. import via pricejapan ?
    Jeg har undersøkt en del rundt dette tidligere, og det som faktisk er et problem er:

• Meny og fjernkontroll på japansk
      Disse tvene er laget kun for japan, og menyene er kun på japansk. Jeg for min del har bodd 12 år i Japan, så det skulle jeg klart å leve med.

• Garanti
      Sannsynligvis vil du ikke få noen problemer siden dette er saker med høy kvalitet, men likevel, skulle du få problemer kan det for koste mye å få fikset det. Å få fikset ting her i Norge er også vanskelig.

Men er ikke disse to punktene noe problem er det ingenting i veien for å få en tv fra japan, den kan riktignok kun fores med digitale signaler via HDMI (analogt tar de bare ntsc), men det er jo det vi helst vil gjøre alle sammen.

Forsterkeren min er fra Japan og cd-spilleren er fra USA, spart masse penger og ikke hatt noen som helst problemer.

Når jeg undersøkte TV strandet det på at vinningen gikk opp ved at jeg måtte ha kjøpt en HD opptaker med HDMI her i Norge for å kunne få inn tv-signaler, siden dekoderen min fra CD selvfølgelig ikke har HDMI.
    Nå er nok situasjonen litt annerledes siden det finnes flere muligheter mht tunere og HD opptagere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •