RiksTV og gamle folk...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RiksTV og gamle folk...

Har dere sett denne? For gammel til å få digital dekoder - bt.no

Var utsatt for omtrent det samme i dag, da min mor på over 80 skulle kjøpe seg ny TV og dekoder/abbonement fra RiksTV.

Husket at jeg hadde lest dette, så etter at jeg hadde fortalt selger om dette og foreslått at vi fikk boksen for en krone, og jeg kjøpte dette som et tillegsabbonement med 70% rabatt, så gikk det i orden. Honnør til selgeren som gikk med på det, men det som skulle være ordnet mandag ifølge artikkelen er iallefall ikke ordnet enda.

Moralen er iallefall at du bør ikke la "gamlingene" dra alene for å tegne abbonement, få det heller som et tillegsabbonement, billigere og like bra.

RiksTV bør skjemmes over slik slett kundebehandling.:evil:

Moderator: Mulig dette har havnet i feil kategori, flytt den om nødvendig
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tøv

Det du skriver er bare tøv. Om den ansatte i butikken hadde ringt RiksTVs kundeservice, kunne personen født før 1930 blitt registrert uten problemer. Dessuten er problemene fikset i RiksTVs forhandlerweb nå, slik at alle eldre, uansett når de er født, kan bli registrert uten at systemet kræsjer.

Sett deg inn i hvordan sakene egentlig er, før du skriver masse tøv om RiksTVs "dårlige" kundeservice.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en som ekspederer meg i en butikk hvor de selger denne pakken sier til meg at det er slik vil jeg tro at det stemmer.

Jeg forholder meg til det, og ikke dine påstander. Mulig det er ordnet nå, men forrige onsdag var det ikke i orden.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av melis87
    Det du skriver er bare tøv.

Sett deg inn i hvordan sakene egentlig er, før du skriver masse tøv om RiksTVs "dårlige" kundeservice.

Et av de mer tullete svarene jeg har lest her inne. Når noen har opplevd dette i butikk, så er det veeeldig spesielt å kalle det for tøv, og påstå at vedk. ikke vet hva han snakker om.......

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du skriver er bare tøv. Om den ansatte i butikken hadde ringt RiksTVs kundeservice, kunne personen født før 1930 blitt registrert uten problemer. Dessuten er problemene fikset i RiksTVs forhandlerweb nå, slik at alle eldre, uansett når de er født, kan bli registrert uten at systemet kræsjer.

Er det ikke greit å si at du faktisk har en tilknyttning til selskapet i signaturen din eller noe slikt? Da tar folk deg nemlig litt mere seriøst. Slik det er nå virker du bare som en useriøs hvilken som helst person.

Så hvis du har tenkt til å fortsette å skrive gi oss informasjon om rikstv her på forumet er du selvfølgelig velkommen til det, men prøv å oppfør deg mere profesjonelt og ikke rakk ned på andre brukere. Samt at du har en signatur som sier hvilken tilknyttning du har til selskapet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har rett

Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Når en som ekspederer meg i en butikk hvor de selger denne pakken sier til meg at det er slik vil jeg tro at det stemmer.

Jeg forholder meg til det, og ikke dine påstander. Mulig det er ordnet nå, men forrige onsdag var det ikke i orden.
    Det er ordnet nå. Dette vet jeg fordi jeg jobber på RiksTVs forhandlerstøtte og kundesenter. Jeg rakker ikke ned på andre brukere, jeg har bare sett meg lei på at folk i hytt og pine skal uttale seg om ting de ikke vet noe om.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forhandler fulgte ikke rutinene

Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Et av de mer tullete svarene jeg har lest her inne. Når noen har opplevd dette i butikk, så er det veeeldig spesielt å kalle det for tøv, og påstå at vedk. ikke vet hva han snakker om.......
    Om vedkommende har opplevd dette, kommer ikke det av at RiksTV har dårlig kundeservice. Det kommer av at forhandleren ikke har tatt kontakt med RiksTVs forhandlerstøtte, slik han ifølge rutinene skulle gjort inntil dette problemet var fikset. Derfor kan jeg kalle det tøv. RiksTV har aldri nektet eldre mennesker å kjøpe deres produkter. At noen er uheldige og møter en forhandler som ikke gjør jobben sin ordentlig, kan neppe RiksTVs kundeservice klandres for.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en onkel som er omtrent like gammel og som har vært og ordnet seg med boks sist uke, og da gikk det greit.

Det som var problemet når min mor var for å kjøpe boks var kredittvurderingen, som ikke taklet hennes personnummer. Igjen, selgerens uttalelser.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke optimal programvare

Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har en onkel som er omtrent like gammel og som har vært og ordnet seg med boks sist uke, og da gikk det greit.

Det som var problemet når min mor var for å kjøpe boks var kredittvurderingen, som ikke taklet hennes personnummer. Igjen, selgerens uttalelser.
    Som nevnt tidligere, problemet skal være ordnet nå, men programvaren forhandlerne bruker for å legge inn RiksTV-salg er ikke så bra som den burde ha vært. Den takler for eksempel ikke kunder som ikke bor på gateadresse spesielt godt. Kunder som har adresser alá "6487 Harøy" eller "Blablastrand, 8080 Høydalen", vil ikke forhandlerwebben akseptere. Dette er selvfølgelig noe RiksTV burde rydde opp i så fort som mulig, da det skaper mye ekstraarbeid for forhandlerne og kunden må stå der sammen med forhandler og føler sikkert at dette tar unødvendig lang tid.

Vi som sitter på forhandlerstøtte har tatt dette videre, og håper RiksTV tar problemer som disse seriøst og prøver å løse dem så raskt som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

herregud

Vi som sitter på forhandlerstøtte har tatt dette videre, og håper RiksTV tar problemer som disse seriøst og prøver å løse dem så raskt som mulig.
    Du sitter ikke på noen forhandlerservice for rikstv. Det du sier er bare "tøv" som du kaller det. eller hva sier dere? denne personen utgir seg for og være noe han eller hun ikke er. bare fordi hun skriker ut med informasjon så er det ikke god fisk skal dere vite..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. RiksTV er ikke god fisk uansett

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ut å kjøpe en slik Riks-tv boks til bestemora mi etter jobb i morgen eller fredag. Må hun signere på noe? For det første skjelver såpass mye at jeg tror neppe noen skjønner hva hun skriver og er skrøplig til beins så jeg for henne ikke med til butikken.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må frem med legitimasjon pga kredittsjekk, så det er litt tvilsomt at du får handlet i hennes sted. Kan prøve å få med deg en fullmakt, mulig de godtar det. Må skrive under kontrakt også.

Fikk lurt det til da jeg kjøpte mobil til moren min i fjor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •