Projektor i skolen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor i skolen?

Jeg skal kjøpe inn 3 projektorer til bruk i barneskolen og jeg setter opp noen kriterier/begrensnnger her i håp om tips på aktuelle projektorer:

- 2 av projektorene skal monteres i klasserom og skal primært brukes opp mot pc, fremvisning av dokumeter, Internett o.l. (ikke så viktig med gode filmegenskaper)

- 1 av projektorene skal monteres i eget "multimediarom" og jeg håper å kunne finne en projektor som i større grad både kan vise godt filmbilde ved siden av at den må kunne benyttes til ordinært "skolearbeid" opp mot pc.

Vil en dedikert lcd hjemmekinoprojektor fungere dårlig til visning av dokumenter, nettsider osv? Vil f.eks. en HITACHI PJ-TX300 fungere godt til filmbruk, men mindre bra til "alt" annet?

Hver projektor bør ikke koste mer enn 12000 inkl takfeste og kabel fra pc. (er det vga som er det vanlige der?)

Er det noen som kan tipse meg om hva jeg bør satse på?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør styre unna typiske "hjemmekinoprojektorer". De er beregnet på helt mørke rom og har derfor ikke så sterkt lys (Ansi lumen) som man ofte trenger i klasserom der det iokke alltid er helt mørkt.

På skolen vår (vgs) har vi litt forskjellig og på et rom er det en optoma PJ jeg har litt sansen for, den leverer nok lys til at det er et fornuftig bilde. På et annet rom har vi en HP, den er jeg ikke så begeistret for.

Men jeg regner med at det er andre her som kan svare bedre på dette enn det jeg kan.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

MrMyagi her på AVF kan vel hjelpe til her. Han Jobber jo tross alt i p-data som driver med slike ting som konferanserom etc.

Presentation Data : Hovedside

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Det stemmer at vi ikke har fullstendig lyskontroll i de aktuelle rommene, så lysstyrke er nok et poeng i denne sammenheng.
    Jeg skal forhøre meg med MrMyagi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •