Sony VPL-VW60 fra Japan

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 104
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony VPL-VW60 fra Japan

PriceJapan.com

405704 JPY inkl. DHL frakt til Norge, frakt kommer i tillegg.
    Totalt: 18847,39 NOK + moms. (Ca. 23600,- inkl. mva.)

Ekstremt sterkt krone, og latterlig lav pris i Japan i forhold til resten av verden gjør dette til et røverkjøp.
    PS: Det er kun Japansk garanti som gjelder, skjer det noe med prosjektøren, så må den sendes tilbake til Japan. (Koster ca. 300US$ tur-retur.) Det er begrenset garanti i Japan, kun 1 år.. Det er også ofte vanskelig å få like mye for den ved videresalg dersom du ønsker å oppgradere. Folk er gjerne skeptisk til varer som utgår på garanti allerede etter et år.

Uansett, her er det penger å spare.. Akkurat nå er det noe ventetid på den, ca. 10 dager etter det som står. Men det er bare å sende en e-mail å undersøke hva statusen er, han er ekstremt flink til å svare. Høflig og effektiv fyr. Har handlet med ham 3 ganger før uten problem.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært på utkikk etter ny projektor nå er det ingen tvil om jeg hva jeg hadde gjort ihvertfall... Fantastisk pris! Er det virkelig mulig?

Kunne jo nesten ha kjøpt inn og solgt videre for 25 k eller noe. Vil vi se et prisdropp her i Norge som følge av slikt?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Kunne jo nesten ha kjøpt inn og solgt videre for 25 k eller noe. Vil vi se et prisdropp her i Norge som følge av slikt?
    Vanskelig å si.. Prisen er ganske høy i USA også, så det er tydelig at det kun er det japanske markedet som har fått denne gunstige prisen. Tror ikke vi bør regne med noe prisfall i Europa før jul.

PS: Husk at prisen jeg oppga var ekskl. mva.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom akkurat hjem fra nattskift så den momsen klarte jeg å overse visst. Det er jo fortsatt veldig billig da.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv med moms og frakt så blir det billigere enn WV50 her på berget. Jeg tror jeg må litt i tenkeboksen her...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utvilsomt rimelig å importere fra Japan, bare vær klar over at garantireperasjoner vil måtte gjøres i Japan. Det er ikke sikkert dette betyr så mye for mange av dere, men om en skulle få et mandagsprodukt, eller om noe skulle gå galt i garanti-tiden, må produktet sendes til Japan for reperasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er utvilsomt rimelig å importere fra Japan, bare vær klar over at garantireperasjoner vil måtte gjøres i Japan. Det er ikke sikkert dette betyr så mye for mange av dere, men om en skulle få et mandagsprodukt, eller om noe skulle gå galt i garanti-tiden, må produktet sendes til Japan for reperasjon.
    Hvordan er det etter at garantitiden har utløpt tro? Vil man da få utført eventuelle reparasjoner hos Sony i Norge? Eller er det på samme måte som med Accuphase, hvor man kun får utført dette i landet hvor varen er kjøpt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    PriceJapan.com

405704 JPY inkl. DHL frakt til Norge, frakt kommer i tillegg.
    Totalt: 18847,39 NOK + moms. (Ca. 23600,- inkl. mva.)
    Hvor fant du så lav kurs? Undersøkte med 2 banker, med overføring og da ble totalprisen nesten 1000kr mer? Hvis man ikke kan gjøre overføring direkte i nettbank eller må bruke PayPal, da blir det enda 500-1500kr dyrere? (Kostnad med CC via Paypal nesten 26k).

Newcomer 92ttz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestillte min her.

::: kakaku.deviantforest.com ::: your proxy for purchasing the most popular electronics direct from Japan.

Veldig hyggelig fyr. Kom totalt på 403000 yen. Han bruker EMS som frakt som er en litt billigere en DHL, men var litt dyrere på selve prosjektoren. Funket veldig greit i mitt tilfelle. Sendt fra Japan fredag ettermiddag og hadde den på postkontoret hos meg tirsdag ettermiddag. Har ikke kommet så langt som til å teste den enda, men det nærmer seg med stormskritt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Hvor fant du så lav kurs? Undersøkte med 2 banker, med overføring og da ble totalprisen nesten 1000kr mer? Hvis man ikke kan gjøre overføring direkte i nettbank eller må bruke PayPal, da blir det enda 500-1500kr dyrere? (Kostnad med C4C via Paypal nesten 26k).
    Hehe.. Kursen har allerede gått opp ca. 200,- på den kalkulatoren jeg brukte også. (PS: Dette er såkalte midtkurser, og stemmer ikke 100% overens med hva banken skal ha.)
    Valutakalkulator

Store svingninger i valutakursene fra dag til dag altså.. Det er også forskjell på hvor mye banken skal ha i gebyr/valutapåslag ved slike overførsler. Jeg kan iallefall anbefale Skandiabanken, de tar ingen ekstra gebyrer og har pr. dags dato følgende invekslingskurs:

Japanske yen JPY0,047454

Totalt: 19252,28.

Det stemmer som du sier at det kommer 3,3% ekstra ved VISA overføring/Paypal. Men da får du overført pengene på minuttet, og for meg så var det viktig.. Utålmodig.. Jeg var litt mer uheldig med timingen, og måtte betale 21000,- NOK..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne ble feilpostet, sorry

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 92ttz
    Jeg bestillte min her.

::: kakaku.deviantforest.com ::: your proxy for purchasing the most popular electronics direct from Japan.

Veldig hyggelig fyr. Kom totalt på 403000 yen. Han bruker EMS som frakt som er en litt billigere en DHL, men var litt dyrere på selve prosjektoren. Funket veldig greit i mitt tilfelle. Sendt fra Japan fredag ettermiddag og hadde den på postkontoret hos meg tirsdag ettermiddag. Har ikke kommet så langt som til å teste den enda, men det nærmer seg med stormskritt.

Kom kjøp av projektor med frakt og moms på 403000yen? Har problemer med å få oversatt denne siden, men stemmer det at du altså betalte rundt 18700 med alt inkl ?
    Hvordan betalte du, er det mulig å få den sendt gjennom post, betalte du ved levering eller forhåndsbetaling?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 403000 yen inkl frakt, men uten norsk moms. Denne kommer selvfølgelig i tillegg + eventuelle gebyrer. Totalt kom det meg på ca. 25000 nok.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Difool
    Kom kjøp av projektor med frakt og moms på 403000yen? Har problemer med å få oversatt denne siden, men stemmer det at du altså betalte rundt 18700 med alt inkl ?
    Hvordan betalte du, er det mulig å få den sendt gjennom post, betalte du ved levering eller forhåndsbetaling?
    Det er nok litt enklere å navigere www.pricejapan.com sine sider. Jeg har iallefall veldig gode erfaringer med å handle derfra, kjøpte min første prosjektør (Sony VPL-HS10) fra dem for 5 år siden (2002), året etter ble det HS-20 og nå i år ble det altså VW60..

Har aldri hørt om den siden 92ttz brukte før han nevnte den, sikkert bra den også, men jeg har rett og slett en god historie hos Pricejapan, og de fleste jeg har hørt om som handler ifra Japan bruker dem.

Betaling:
    Pricejapan har 2 aktuelle måter å overføre penger på, begge involverer forskuddsbetaling.
    1. Wire-transfer (bank-overføring til utlandet). Du overfører det beløpet som det står du skal overføre, og så går det noen dager til pengene er bekrefter overført. Billigste måten å overføre på, men tar altså litt tid før han får bekreftet at pengene er fremme, og derfor litt mer tid før den evt. kan sendes ut. Husk at bankene tar en litt høyere vekslingskurs for overføringer enn det som står på "vanlige" sider, sjekk med banken din hva den skal ha. Selv har jeg gode erfaringer med Skandiabanken.

2. Du kan også overføre via Paypal, Paypal har 2 måter å overføre på. Den mest aktuelle for oss i Norge er å betale via kredittkort, du må ha et gyldig kredittkort, og du kan få problemer med å betale hele beløpet via Paypal. (De har en grense på ca. 20.000,- NOK.) I verste fall må du kanskje overføre vha. 2 kredittkort dersom du ønsker at pengene skal fortest mulig frem. Ulempen med å overføre på denne måten er at du da må betale 3,3% ekstra i gebyr (vanlig ved VISA/kredittkort overføringer, men vanligvis slipper kunden å betale dette gebyret).

Paypal har også en mulighet til å overføre "kontanter", dvs. at du må først overføre penger til Paypal kontoen din, og så overføre de pengene til Pricejapan. Har ingen personlig erfaring med bruk av denne, annet enn at jeg ikke har fått det til..

Forsendelse:
    Du har to forskjellige transportører du kan velge mellom, DHL eller EMS. Pricejapan anbefaler at du bruker DHL på dyre produkter, usikker på hvorfor, muligens pga. at de har bedre vilkår dersom noe skulle gå galt. DHL er den måten jeg har brukt vanligvis. DHL tar forøvrig 220,- for fortolling, samt at de sender deg en regning på moms+gebyr en uke eller to etter at du har fått prosjektøren.

Håper dette ble forståelig, bare å spørre hvis det er noe som er uklart..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 92ttz
    Jeg betalte 403000 yen inkl frakt, men uten norsk moms. Denne kommer selvfølgelig i tillegg + eventuelle gebyrer. Totalt kom det meg på ca. 25000 nok.

Ok, det blir såpass ekstra ja...

ellers takk til tklev for utfyllende info, tror jeg skal bestille en på mandag...fornøyd med VW60 da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Price Japan anbefaler faktisk betaling via moneybookers.com som blir det billigste i følge price japan. Bare sjekk sidene deres. Jeg har registrert meg hos moneybookers, men ikke fått bestilt prosjektor enda. Det svinger endel i valutamarkedet, så ved god timing kan en spare noen kroner.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Difool
    Ok, det blir såpass ekstra ja...

ellers takk til tklev for utfyllende info, tror jeg skal bestille en på mandag...fornøyd med VW60 da ?
    Da jeg bestillte var krona litt mindre verdt enn den er nå. Hvis du går på denne linken ::: kakaku.deviantforest.com ::: Shipping rates for popular electronics og trykker på VW60 shipping to EU så ser du prisen i kr. Hvis du overfører via bank legger du til 2500 yen. Jeg brukte dette og det gikk på 2 dager tror jeg. Jeg ser hvis jeg bruker dagens priser så ender en ut på rundt 23400 kr ferdig levert + evt det du betaler til banken for å overføre penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende 92ttz, mange takker til deg og...er så utrolig overrasket hvor behjelpelige alle er her på forumet, en fornøyelse å være her

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er bestilling sendt til PriceJapan.com. Piece of cake så langt :-) 2504 Euro + mva + bankgebyr. Litt skjelven. Spent på hvordan dette går, he he... Holder dere informert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

like før...

Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal handle. linken om import fra Japan er veldig intetressant, men det med garanti er et stort spørsmål for meg. Pleier ikke være heldig med slike ting og føler jeg bør handle i trygge former hjemme. Pga garanti, kvalitet går jeg for Epson TW 1000. Noen med bedre ideer?

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •