Sony VPL-VW60 fra Japan - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 104
    Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Bra!
    Blir det kjøp så blir det nok hos PriceJapan.
    Problemet mitt er at jeg ikke har sett VW60 i action, men den passer inn i rommet mitt. Kanskje jeg kan ta meg en tur til Molde for å se på bildekvaliteten...
    Ålesund her..så det er ikke lange veien:-D
    Hvis du kjøper pj for ca 24kkr, er sannsynligheten stor for at du blir veldig fornøyd uansett hva du velger. Når du skriver at VW60 passer i ditt rom, har du naturligvis sjekket kalkulatoren på projectorcentral mht avstander og størrelse/gain på det lerretet som er aktuelt for deg. Du har også lest den tekniske VW60-tråden, og vet også at senter av linsa er på linje med senter av lerretet i nøytral posisjon, at den (sannsynligvis) kun har lensshift oppover (evt ned ved takmontering), samt at den har 5% horisontal lensshift hver vei. Det du ikke vet er om du vil like ytelsene. Jeg vil normalt anbefale alle å se før de kjøper. Smaken er som baken, men noen bakstusser er rett og slett så bra at alle liker dem ;-) Når det gjelder VW60, sier nesten alle som har sett den opp mot f.eks TW1000/2000 og HC5000/6000 at den er bedre på alle områder. Jeg bestilte den usett, og var veldig glad for det da jeg fikk sett den senere på Electroworld. Mitt utgangspunt var at jeg skulle ha full HD innenfor et budsjett på ca 20kkr, og kompromisset var derfor en TW1000 eller HC5000. Alt dette forandret seg fordi jeg leste denne tråden før jeg handlet, og nå sitter jeg med den projektoren jeg egentlig drømte om :-D

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe, joda, hadde sikkert vært mulig det! Nå må jeg innrømme at jeg har "juksa litt" på stedsbeskrivelsen, strengt tatt bor jeg på Aukra.. Så litt lenger måtte nok turen ha blitt (pluss en ekstra fergetur). Regner med at flere vet hvor Molde er, så..

Bildekvaliteten er helt topp den, jeg er veldig fornøyd med den. Og den er den første digitale prosjektøren jeg har hatt som har et sortnivå som er akseptabelt, fortsatt ikke CRT-nivå, men det kommer vel mest sansynlig ikke før vi får laser eller LED teknologi (så en kan slå av/på lampen).
    Takker for tilbudet:-D ..får se om det blir aktuelt. Er ikke så veldig ofte i Molde selv om min kone er derifra og da blir det familiebesøk. Sender deg en PM hvis jeg skulle få mulighet til en tur:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Hvis du kjøper pj for ca 24kkr, er sannsynligheten stor for at du blir veldig fornøyd uansett hva du velger. Når du skriver at VW60 passer i ditt rom, har du naturligvis sjekket kalkulatoren på projectorcentral mht avstander og størrelse/gain på det lerretet som er aktuelt for deg. Du har også lest den tekniske VW60-tråden, og vet også at senter av linsa er på linje med senter av lerretet i nøytral posisjon, at den (sannsynligvis) kun har lensshift oppover (evt ned ved takmontering), samt at den har 5% horisontal lensshift hver vei. Det du ikke vet er om du vil like ytelsene. Jeg vil normalt anbefale alle å se før de kjøper. Smaken er som baken, men noen bakstusser er rett og slett så bra at alle liker dem ;-) Når det gjelder VW60, sier nesten alle som har sett den opp mot f.eks TW1000/2000 og HC5000/6000 at den er bedre på alle områder. Jeg bestilte den usett, og var veldig glad for det da jeg fikk sett den senere på Electroworld. Mitt utgangspunt var at jeg skulle ha full HD innenfor et budsjett på ca 20kkr, og kompromisset var derfor en TW1000 eller HC5000. Alt dette forandret seg fordi jeg leste denne tråden før jeg handlet, og nå sitter jeg med den projektoren jeg egentlig drømte om :-D
    Har sjekket ut alt dette unntatt den nevnte bildekvaliteten men som du seier så går jeg sikkert ikke feil her.
    Liker egentlig svært godt bildet mange DLP-prjektorer gir, men siden jeg er avhengig av kort kastelengde så forsvinner den muligheten.
    Et annet moment er støy siden jeg kommer til å sitte rett under proj. Har sett/hørt JVC HD1 og synes støynivået var akseptabelt. Har forstått det slik at VW60 støyer mindre enn JVC, så det er enda et pluss.

Litt dårlige kurs (i forhold til noen uker siden) på YEN og Euro, men får se ...min kone maser.."se å få bestillt nå da"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei det virker veldig interesant å bestille fra japan hehe.
    Men jeg har et spørsmål , hvis jeg får den sendt til sverige da slipper jeg vel moms ? dem har vel ikke moms på varer som bestilles over internett tror jeg og da vil den koste meg 19500

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Battat
    Hei det virker veldig interesant å bestille fra japan hehe.
    Men jeg har et spørsmål , hvis jeg får den sendt til sverige da slipper jeg vel moms ? dem har vel ikke moms på varer som bestilles over internett tror jeg og da vil den koste meg 19500
    Dette er selvsagt feil. Sverige har moms på samme måte som Norge. Med andre ord er det ingen mening i å få den sendt til en svensk adresse.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da takker jeg tklev og Jodan for gode råd og info og kokken for link til engelsk brukermanual :-D :-D
    Mitt eks. av VW60 er bestillt idag hos PriceJapan.
    Da er det bare å vente i nervøs spenning :neutral:

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da takker jeg tklev og Jodan for gode råd og info og kokken for link til engelsk brukermanual :-D :-D
    Mitt eks. av VW60 er bestillt idag hos PriceJapan.
    Da er det bare å vente i nervøs spenning :neutral:
    Kjenner den følelsen :-) Men dette går helt sikkert bra! Hold oss informert!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får du hvertfall besøk Hans.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner den følelsen :-) Men dette går helt sikkert bra! Hold oss informert!
    Puh..håper det ja..info kommer etterhvert

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Nå får du hvertfall besøk Hans.
    Bare å komme det Frode

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min VW60 på vei fra Japan, Ligger for øyeblikket hos DHL i Osaka.:-D
    Gikk 6-7 dager fra bestilling/betaling til den var klar til forsendelse.
    Da er det bare å håpe at turen fra Japan og hjem til meg går bra.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min VW60 på vei fra Japan, Ligger for øyeblikket hos DHL i Osaka.:-D
    Gikk 6-7 dager fra bestilling/betaling til den var klar til forsendelse.
    Da er det bare å håpe at turen fra Japan og hjem til meg går bra.
    Regner med at du har begynt å få opp info på trackingnummeret på DHLs nettsider. Thriller det ;-) Men husk at den er på døra raskere enn du tror, så sørg for å være hjemme de nærmeste timene etter at den er klarert på Gardermoen. Siden de kun leverer mellom kl 8 og 16, må du evt avtale levering på jobb ved å ringe DHL kundeservice. Anbefaler i så fall sterkt at du presiserer og får skriftlig bekreftet at den skal leveres deg personlig. I mitt tilfelle presterte de nemlig å tabbe seg ut ved å levere til varemottak/lager. Jeg ble imidlertid heldigvis oppringt av en oppegående kollega som fant navnet mitt på pakkseddelen. Men i verste fall kunne den ha blitt liggende i ukevis på et lager fordi ingen kunne ha knyttet den til en bestilling. Har bedt DHL om en forklaring på hvordan de kan levere en personlig forsendelse til en annen enn mottaker uten fullmakt, men ikke fått svar tross flere purringer. Høyst uproft og skuffende av DHL dette, og jeg kan desverre ikke anbefale bruk av dem inntil en god (bort)forklaring er mottatt.

Newcomer JT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, min kommer til meg i morgen
    dvs jeg ringte til DHL og ba om å få den levert på jobben, og det kunne de ordne

Og Jodan, når du har en slik godsak i vente så hender det vel et par ganger til dagen at en sjekker sporingen og da vil en vel neppe måtte vente flere uker før en finner ut at pakken er levert!

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JT
    dvs jeg ringte til DHL og ba om å få den levert på jobben, og det kunne de ordne

Og Jodan, når du har en slik godsak i vente så hender det vel et par ganger til dagen at en sjekker sporingen og da vil en vel neppe måtte vente flere uker før en finner ut at pakken er levert!
    Joda, jeg sjekket til og med på SMS hver time kvelden før den kom. Da var den klarert ut i Brüssel, og jeg regnet ikke med at den skulle være på døra 10 timer etter. Min feil. Men du har nok rett i at jeg neppe ville sittet passiv da jeg så at "noen" hadde kvittert den ut. Poenget er imidlertid at man skal slippe å måtte leke detektiv når man har avtalt med DHL at den skal leveres personlig på jobb. De hadde til og med fått mobilnummeret mitt i tilfelle de ikke fant fram. Ved å levere den til noen andre, fratok de meg muligheten til å kontrollere projektorens tilstand ved mottak. Hadde den vært skadet, ville jeg fått store problemer med å påberope meg at det var snakk om en skade enten Pricejapan eller DHL var ansvarlig for. Det eneste DHL har beklaget etter tre uke og fire purringer, er at JEG har opplevd deres tjenester som utilfredsstillende. De beklager altså MIN opplevelse istedet for SIN handlemåte, og bortforklarer det med at "det tross alt gikk bra". Uproft og skuffende, og DHL er heretter utelukket som speditør for min del.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du har begynt å få opp info på trackingnummeret på DHLs nettsider. Thriller det ;-) Men husk at den er på døra raskere enn du tror, så sørg for å være hjemme de nærmeste timene etter at den er klarert på Gardermoen. Siden de kun leverer mellom kl 8 og 16, må du evt avtale levering på jobb ved å ringe DHL kundeservice. Anbefaler i så fall sterkt at du presiserer og får skriftlig bekreftet at den skal leveres deg personlig. I mitt tilfelle presterte de nemlig å tabbe seg ut ved å levere til varemottak/lager. Jeg ble imidlertid heldigvis oppringt av en oppegående kollega som fant navnet mitt på pakkseddelen. Men i verste fall kunne den ha blitt liggende i ukevis på et lager fordi ingen kunne ha knyttet den til en bestilling. Har bedt DHL om en forklaring på hvordan de kan levere en personlig forsendelse til en annen enn mottaker uten fullmakt, men ikke fått svar tross flere purringer. Høyst uproft og skuffende av DHL dette, og jeg kan desverre ikke anbefale bruk av dem inntil en god (bort)forklaring er mottatt.
    Info på tracingnummeret har jeg, den ankom og forlot Amsterdam for ca en time siden.
    Det stoppet opp i helgen, den ble hentet hos PriceJapan fredag ettermiddag lokal tid og ble da liggende hos DHL i Osaka til mandag.
    Dårlig av DHL å utlevere til "hvem som helst". Viktig som du nevner i senere inlegg å få kontrollere kassen før overtagelse. Får prøve å holde meg hjemme når den ankommer.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JT

Har du fått den?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste DHL har beklaget etter tre uke og fire purringer, er at JEG har opplevd deres tjenester som utilfredsstillende. De beklager altså MIN opplevelse istedet for SIN handlemåte, og bortforklarer det med at "det tross alt gikk bra".
    De tok altså en "Valla" spesial, hun beklaget jo sterkt Yssen sin opplevelse. Er vel ikke anerkjent som den beste måten å håndtere tilbakemeldinger på! :???:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En VALLA!..den var jo treffende

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt glemt tråden jeg...
    Fikk min VW60 fra PriceJapan forrige torsdag.
    Fikk et godt inntrykk av DHL. Fikk sms om leveringstidspunkt, men et par timer før avlevering ble jeg forhindret i å møte opp hjemme. Ringte opp sjåføren (som jeg fikk sms fra) og ville forandre leveringsadresse..ingen problemer det
    Ellers var kartongen/VW60 uskadd og fungerer som et skudd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt glemt tråden jeg...
    Fikk min VW60 fra PriceJapan forrige torsdag.
    Fikk et godt inntrykk av DHL. Fikk sms om leveringstidspunkt, men et par timer før avlevering ble jeg forhindret i å møte opp hjemme. Ringte opp sjåføren (som jeg fikk sms fra) og ville forandre leveringsadresse..ingen problemer det
    Ellers var kartongen/VW60 uskadd og fungerer som et skudd.
    Det var betryggende å høre for oss andre som har nettopp bestillt projector fra japan.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •