Amentio og Stretto butikkene? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 205
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tor 81 ikkje ver redd for at de har tatt bort fra sortemanget, (det tar bere lang tid) det var min tv og men ringte og spurte og da var det pga for stor pågang. har alldrig blitt oppdatert men fikk tven for ca 3 uker siden, (th-42px70e)
    Oppdatering på th-50px700 som eg bestilte er som følgende,
    når eg bestilte 16\9 stod det eta 26\9 vel det har bare blitt forskjøvet hele tida og nå på fredag stod det 15\11 da var eg lei. og siden elprice hadde tilbud på nesten samme tv så bestilte eg derfra, fikk ikkje tak i amentio i løpet av 4 telefonsamtaler som varte ca 25 min hver så ventet til i dag for å igjenn ringe amentio for å avbestille.
    Kom igjennom på første forsøk ventet bare ca 5 min, fikk avbestilt og pengene skulle vere på vei tilbake så snart VISA hadde gjort jobben sin fikk eg beskjed om.
    10 min etter ringte de tilbake TVen var sendt til meg på lørdag.
    hehe så nå sitter eg med 2 tver fordi amentio ikkje vet når de får tver, hehe.
    Men det beste var at han som ringte sa jo at det bare var 50" som var sendt så han kunne kreditere 42" om eg ville det, vel viser igjenn hvor stor kontroll de har, siden eg som sagt fikk den for 3 uker siden. Var ærlig nok til å si i fra om det.
    Så nå sitter eg her med 2 50" panasonic tver og lure på hvilken eg skal sende i retur :? kommer til å sende en av de i retur til helga om ikkje noen har vist interesse for å kjøpe den eg har til overs.
    Ligger foresten på avtorget til salgs.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå også omsider fått avbestillingsbekreftelse på min 42" som jeg bestillte i September.
    Gikk over en uke før dette gikk i orden.
    Har ikke fått noen penger tilbake på kontoen ennå, men regner med at dette går i orden i løpet av et par dager.
    Håper nå de får avbestillt den hos sin leverandør også men etter å ha lest innlegget ovenfor så er det ikke godt å si hva som vil skje.
    Det virker jo som om de ikke har noe lagerstyring og alt er overlatt til lykke og fromme når de gjelder leveranser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min erfaring har de 0 kontroll på lageret eller på når ting har blitt sendt eller når det er lagervare, nesten som eit lotteri :;D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å komme igjennom på telefon nå, men lyktes ikke. Den stemmen som konstant repeterer "ingen kundebehandlere er ledige, vennligst vent" er temmelig slitsom. Nesten som om de prøve å psyke ut de som venter, hehe.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for å ha litt is i magen. Hvertfall til rett over helgen. Men en ting er sikkert, det er første og siste gang jeg handler hos Amentio. Det burde ikke være lovlig å drive "butikk" på denne måten.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg har bestemt meg for å ha litt is i magen. Hvertfall til rett over helgen. Men en ting er sikkert, det er første og siste gang jeg handler hos Amentio. Det burde ikke være lovlig å drive "butikk" på denne måten.
    De er jo flinke til å sende varer hvis de er på lager.
    Det er jo ikke deres skyld at panasonic ikke klarer levere skjermer.
    Men når sant skal sies, så bør de bli flinkere på kundebehandling.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    De er jo flinke til å sende varer hvis de er på lager.
    Det er jo ikke deres skyld at panasonic ikke klarer levere skjermer.
    Men når sant skal sies, så bør de bli flinkere på kundebehandling.
    Men hvorfor i alle dager selger de varer som de ikke er sikker på at de kan levere???? Greit nok at det ikke er deres feil at Pana ikke klarer å levere varer, men hvorfor fortsetter de da å selge de modellene som de sikkert har 100 stk i minus på? Jeg syns det er en meget kritikkverdig måte å drive på. Folk låser opp pengene sine i varer som sannsynligvis aldri kommer. Ikke klarer de å svare på et eneste spm man har heller. Ja, dersom man kommer gjennom på tlf da. Jeg har fortsatt 2 mailer jeg aldri har fått svar på. Som jeg har nevnt før så merker man om en bedrift har god service eller ikke når slike ting oppstår.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Amentio!

snakket med de på tlf. i dag!

måtte vente 35min. alt for lenge.....
    har også bestilit meg en pana, bestilte 1okt. vil sansynlighvis ikke ha den før i slutten av nov. han sa de hadde folk på bestilingslistene på pana tver helt fra 25 sept. var vist over 700 bestillinger på panasonic tver bare hos amentio som fortsatt ikke hadde kommet til lager demmes. amentio sliter utrolig mye nå, er bra de har stoppet å ta imot bestillinger på disse tvene eller så hadde jo ikke folk fått de før etter nyttår... jeg er faktisk redd ikke min kommer før nyttår.

Amentio må vel bare godta så store bestillinger selvom de ikke klarer å levere for å tjene noe på de prisene de har. :-|

skal aldri handle rett over nett hos de mer. må ringe de først å spørre om de faktisk får sendt det jeg bestiller å så bestille etterpå. netthandel er ikke så lett hos amentio.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke modeller har dere bestilt? Jeg venter enda på min 42PX700 som ble bestilt den 20.09.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på en TH-50PV70. Bestilte 2.okt.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet om 2 som bestilte 42PX700 rundt 20.september...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42PV70F her, bestilt 18.10.

De mangler 700 tv'er? Steike, da tar det nok en stund før jeg får min. Så er spørsmålet om all denne ventingen er verdt de 2000 kronene man sparer i forhold til å kjøpe andre steder. Problemet er vel at ingen har tv'ene på lager lenger.

Nok et eksempel på at postordre/nettkjøp kan suge livskraften ut av et kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de har 700 tv'er i bestilling som de har tatt betalt for vil det si at de sitter på 7millioner kroner hvis snittprisen ligger på 10000,-. For en bedrift som i 2006 omsatte for ca 43 millioner totalt er det ganske mye... håper pengene er på konto og ikke bundet opp i nye varer...Jeg bestillte 42PV70 17.10, fikk tak i dem på tlf (etter mye venting) en uke etter at jeg bestillte, og da visste de ikke noe om hvor mange de fikk inn (på spørsmål antok han at det var ihvertfall mer en 1 (!!!) men ikke så mange som 100. De hadde da 2-300 bestillinger av den spesifikke tv'en, men det var de heller ikke helt sikker på.

Har også sendt tre mail uten å få svar på noen. Avbestillte onsdag i forrige uke pr. mail (da det nå er umulig å komme gjennom på tlf), har ikke hørt noe på den, og ordren står forsatt som "behandlet" på nett.

Går ikke an å skylde på pana her, det er Amentio som selger varer de ikke har den minste snøring på om de kan skaffe.

Blir ikke mer Amentio for min del, håper de ikke har brukt opp pengene mine...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oyvind__s
    snakket med de på tlf. i dag!

måtte vente 35min. alt for lenge.....
    har også bestilit meg en pana, bestilte 1okt. vil sansynlighvis ikke ha den før i slutten av nov. han sa de hadde folk på bestilingslistene på pana tver helt fra 25 sept. var vist over 700 bestillinger på panasonic tver bare hos amentio som fortsatt ikke hadde kommet til lager demmes. amentio sliter utrolig mye nå, er bra de har stoppet å ta imot bestillinger på disse tvene eller så hadde jo ikke folk fått de før etter nyttår... jeg er faktisk redd ikke min kommer før nyttår.

Amentio må vel bare godta så store bestillinger selvom de ikke klarer å levere for å tjene noe på de prisene de har. :-|

skal aldri handle rett over nett hos de mer. må ringe de først å spørre om de faktisk får sendt det jeg bestiller å så bestille etterpå. netthandel er ikke så lett hos amentio.
    Det som er problemet er at de ikke har sluttet å ta imot bestillinger på disse.
    man kan fortsatt bestille både PV og PX 70 på amentios sider.
    De ligger fortsatt inne med den billigste prisen på Hardware.no prisguide og med antatt levering den 15 November.
    Dermed kommer stadig flere til å bestille disse og ventelistene blir lengere og lengere.
    Hvis det stemmer at de har 700 i kø for disse så vil de som bestiller nå i den tro at de kommer på lager den 15 bare glemme å få disse før langt etter nyttår.
    Jeg hoppet heldigvis av karusellen i tide å fikk tak i en av de siste PV70 som Mpx hadde inne på lager.
    Sitter faktisk akkurat nå å venter på bilen med tvn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elprice har 50px720 (som er identisk med px700) på lager til 17.995,- og 42pz70 til 15.995,- .Har selv nettopp fått 50'' fra dem og er MEGET fornøyd! :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JonasH
    Elprice har 50px720 (som er identisk med px700) på lager til 17.995,- og 42pz70 til 15.995,- .Har selv nettopp fått 50'' fra dem og er MEGET fornøyd! :razz:
    Jeg og endte opp på denne, fikk den på fredag. Levert på døren samme dag som jeg bestillte, selv om jeg egentlig var 4 timer etter deadline for dagslevering. Kom også gjennom med en gang på telefon, og fikk god hjelp når jeg kontaktet dem for å høre om den virkelig var på lager, og de ringte opp etter et par minutt for å bekrefte.

Som det er påpekt tidligere, servicenivået får man ikke sjekket før man får problemer, men jeg fikk et overraskende godt inntrykk av Elprice...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I samme båt...

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Venter på en TH-50PV70. Bestilte 2.okt.

Hei jeg er i samme båt! Bestilte en 37" Plasma hos Stretto i slutten av oktoberer.. betalte samme dag... TV'en var ventet inn 10. november og jeg regnet med å få den da (syntes det var ganske lenge å vente allerede da....)

Nå, snart en måned senere har jeg fortsatt ikke fått TV'en. Stretto begrunner dette med at Panasonic ikke klarer å dekke etterspørselen.

Jeg har sendt noen mailer til dem ang. lang leveringstid - og de er raske til å gi tilbakemelding og begrunne horfor det tar så lang tid. Dette skal Stretto ha skryt for. Uansett, når datoen for forventet levering stadig blir forskyvd fremover kan dette lett gi Stretto et noe negativt rykte...

Jeg har is i magen og venter litt til - regner med at den dukker opp snart.

Hilsen "tålmodig" Stretto kunde

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt fra Amentio. Har tidligere tullet med at det spøker for Grevinnen og Hovmesteren, men jeg er ikke like sikker på at det er tull lenger.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere tråler rundt på nettbutikker så er det ikke mange som har denne inne

Grunnen til dette er jo at Panasonic ( i dette tilfellet med teddyTV ) ikke klarer å dekke etterspørselen, og de gir en antatt dato til leverandør og leverandør i dette tilfellet er jo da amentio..

Det er feil og trist og ikke etisk riktig men det er så mange ledd i dette at det er kun forbruker som kan tape på det, dessverre...

Hadde en samtale med en av vår forhandlere idag skjønner du

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått pengene på konto fra amentio etter at jeg avbestillte min PX70.
    Er ihvertfall positivt at når man først får avbestillt så kommer nå pengene greit tilbake på konto for min del ihvertfall.

Til dere som valgte å vente så kan jeg bare si at dere venter på noe bra.
    Sitter nemlig å ser på min PV70 som jeg fikk bestillt fra Mpx før de gikk tom og den var verdt hver krone 8-)

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •