Amentio og Stretto butikkene? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 205
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Enig, men det er på denne måten de får det billigere... Sad but true som man sier i en sang...
    Greit nok, men det går an å informere kundene bedre da. På min ordre står det fremdeles at den er ventet inn 10/10.....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en tatung 42" lcd skjerm med Amentio. Det var på lager den dagen jeg bestilte det,men når jeg sjekket ordren dagen etter sto det utsolgt på min ordre!
    Og reg ringte og spurte hvorfor det var sann,da sa de at ordren min var på vent pga tomt for tv,men 2 dager etter kom det jaggu meg en varebil med tv`et.. så jeg tror de roter litt med å opdatere "min side" der en kan sjekke ordren..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var inne på min side i går og så men da stod det fortsatt 26\9 på 50" og 2\10 på 42" neb begge har blitt endret mange ganger på sidene deres bare ikkje på min side, men gjett hva.
    I dag kom det nemmen ein snill postmann med 42" tv til meg på jobb og leverte den
    Sweet, bare synd det ikkje var eg som skulle ha 42", jaja får nok vente ei stund til på 50" tenker eg, ikkje lett og si når den kommer hehe tragikomisk mener eg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var sikkert min 42 du fikk.
    Men det er tydelig at de har fått inn noen 42 så da er de å håpe at de kommer en hyggelig mann til meg og i løpet av neste uke. "krysse fingrer"

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte CPU, HK, Ram, GFX etc på Amention på tirsdag. Kabinettet var ikke på lager før på onsdag, men allikevel kom alt på døra mi torsdag formiddag. Var dessverre ikke hjemme da, så jeg må hente det på postkontoret. Veldig fornøyd, og de slo feks komplett sine priser på alle delene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt 2 harddisker og 1 pc-kabinett på Amentio. Ingen problemer og under 1 uke leveringstid. Fikk også alt tilkjørt. Har ikke ringt, sendt mail eller klaget på en vare så dette vet jeg ingenting om. Regner med at dette er mindre bra på slike nettsteder som har en mye lavere pris enn andre.

Har også erfaring fra Hificenter kjeden nettbutikk. Bestilte høyttalere der, ventet 3 uker men fortsatt ingen høyttalere og ingen info om noenting på mail ang. antatt leveringstid eller forsinkelse! Skrev en mail og fikk svar etter 8 dager! Etterhvert så avbestilte jeg HT. Det gikk heldigvis greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    jeg brukte min angrerett i dag.
    Veldig fornøyd med at det gikk så greit.
    Hvordan gjorde du det? Sendte du bare en epost til dem?
    Jeg har bestilt en PV70 der, men vil heller ha en PZ70

Men kan ikke se at det går an å kansellere ordren noen plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dal
    Hvordan gjorde du det? Sendte du bare en epost til dem?
    Jeg har bestilt en PV70 der, men vil heller ha en PZ70

Men kan ikke se at det går an å kansellere ordren noen plass.
    Dette bommet jeg på.Det står under salgsvilkår.Skal være avbestilling@amentio.no
    Jeg bestilte et par ting som de skulle ha flust av på lager.Fikk en dato som var langt uti skoddeheimen etter bestilling.
    Jeg så ikke postadressen over og sendte så en avbestilling til post@amentio.no. Fikk ikke noe svar på div eposter og etter 2 uker hadde det sendt varene.Brukte angrerettsskjemaet(som ikke er utfylt korrekt fra amentio)og returnerte varene.Har etter 4 uker enda ikke fått penger tilbake.
    Fornøyd?You bet

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av melle
    Dette bommet jeg på.Det står under salgsvilkår.Skal være avbestilling@amentio.no
    Jeg bestilte et par ting som de skulle ha flust av på lager.Fikk en dato som var langt uti skoddeheimen etter bestilling.
    Jeg så ikke postadressen over og sendte så en avbestilling til post@amentio.no. Fikk ikke noe svar på div eposter og etter 2 uker hadde det sendt varene.Brukte angrerettsskjemaet(som ikke er utfylt korrekt fra amentio)og returnerte varene.Har etter 4 uker enda ikke fått penger tilbake.
    Fornøyd?You bet
    Takker for tipset.
    Håper du får pengene dine tilbake snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av albester
    Syns det er snodig med disse enorme prisforskjellene da :
    Komplett.no - Panasonic 50" Plasma-TV TH-50PX70E
    AMENTIO / PANASONIC TH-50PX70 50# PLASMA-TV

same tven, og en himla prisforskjell..

Men lurer på om det er noe galt hos amentio, tven ligger jo under tilleggsutstyr, og man finner den heller ikke om man ser på plasma tv eller skjerm på menyen, der kommer ingen av panasonic sine 50 tommere opp? hmmm
    Synes det egentlig ikke er så veldig snodig, beviser bare at butikkene tar seg en god fortjeneste. Bestilte denne tv`n fra utlandet til 15000kr/m frakt og toll.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor da?

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt Amentio på flere ordrer i det siste og har vel etterhvert fått et visst inntrykk.

For det første så lurer jeg på om adressen post@amentio.no ikke er betjent eller er ute av funksjon.
    Har sendt en eller to e-poster som jeg ikke fikk noe tilbakemelding på.

Av den grunn har jeg valgt å ringe til dem. Litt ventetid for å komme gjennom, men ikke så mye at det har vært noe problem.
    Jeg har vært i kontakt med dem i 3-4 anledninger. Har byttet ut varer i bestillingen min, etterspurt status og fått dem til å dellevere bestilling pga. at en av delene var svært sene.
    I alle tilfellene har dette gått helt upåklagelig. De har sjekket opp ting og ringt tilbake som lovet. Jeg har fått endret ordren og dellevert ordren uten ekstra kostnader eller ekstra frakt.

1) De har såvidt jeg skjønner ikke eget lager. Datoene du ser på sidene er nok hentet direkte fra leverandørene/grossistene.
    Det samme tror jeg gjelder de fleste nettbutikkene. Sjekker du for eks. komplett/ps/amentio tror jeg du vil finne ut at lagerbeholdningen, ETA og eventuelt bekreftet leveringsdato er den samme for alle butikkene.

2) Varene sendes direkte fra leverandør/grossist. Leveringstid avhenger derfor av 100% av leverandøren/grossisten.
    Eksempel:
    Bestilte faktisk 2 varer 17. oktober 23:39.
    Fikk en av varene på døra 19. oktober 10:35 :-D
    Den andre ble innlevert postterminalen i Oslo 19. oktober.
    Dette vil nok også forklare at amentio står litt med skjegget i postkassa av og til dersom leverandøren/grossisten ikke klarer å levere som lovet.
    Det finnes rett og slett ingen buffer.

3) Av det jeg har funnet ut er amentio.no og ps.no langt foran for eks. komplett på å legge ut nye produkter.
    Eksempel på dette er nye Zalman HD160XT Plus og nye Thermaltake DH102. Begge disse har vært tilgjengelig for bestilling hos amentio.no og ps.no i lengre tid mens komplett.no fortsatt ikke har noe info om disse kabinettene.

4) Dersom du betaler med kort ser det ut til at de trekker beløpet med en gang, uavhengig av lagrestatus på varen.
    Dette er vel det eneste jeg opplever som direkte negativt.
    (det andre er manglende respons pr e-post, men der har jeg bare skrudd om litt i hue og slår på dem dersom jeg vil noe)

5) Når det gjelder tilgjengelighet vs. det som står på nettsidene så er det verdt å merke seg at min erfaring er at tilgjengelighet på nettsidene er det som er tilgjenglig på lager. Leverandøren kan altså ha din del på lager, men da er denne satt av til deg og det vil fortsatt stå på nettsidene at den ikke er på lager.

6) Nettsidene ser ut til å være bygget på samme lest som komplett, men vesentlig mye dårligere. Komplett er etter min mening overlegne her. Jeg endte med å finne ut hva jeg skulle ha hos komplett, men bestille fra amentio.
    Oversikt over ordrestatus er dårlig. Dersom du endrer ordren oppdateres ikke ordrestatus. Faktisk status for dine varer vises ikke og du får ikke se hvilke som blir dellevert ved hvilke ordrer.

En liten oppsummering:
    Positivt: Gode priser, svært bra utvalg, grei fraktpris, delleverer uten ekstra kostnad dersom fra flere leverandører, god service pr. telefon, fleksible vs. håndtering av ordren, jeg kan returnere varer i trondheim (her jeg er)
    Negativt: Dårlig respons pr. e-post, leveringstid kan variere avhengig av leverandør, dårlig nettside ang. ordrestatus, trekker fra kort for tidlig

Totalt: Anbefales

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrTiger
    Synes det egentlig ikke er så veldig snodig, beviser bare at butikkene tar seg en god fortjeneste. Bestilte denne tv`n fra utlandet til 15000kr/m frakt og toll.
    15000? Håper du linker til den butikken, der er det flere som kommer til å kjøpe..

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Amentio

Amentio er ganske kjappe til å sende ut varer hvis de er på lager. Problemene dukker opp hvis du får problemer. Bestillte et veggfeste for LCD/plasma som manglet fire plast cover. La inn vareretur/bytte på mine sider for ei uke siden. null respons hittil. Står "til behandling" enda på mine sider. For dårlig!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Først skulle jeg få tv 10/10. (lovd pr tlf) Så forandret de leveringstid til "ikke på lager". Tidligere i uken ble det til 26/10. I dag (26) er den forandret til 15/11. Begynner å spøke for Grevinnen og Hovmesteren......
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 42" Px70 som jeg bestillte for akkurat en måned siden er også nok engang blitt utsatt, nå til den 5/11.:evil:
    Er litt lei av å vente og sitter akkurat nå å vurderer om jeg rett og slett skal avbestille og bestille meg en PV70 hos Mpx som har den på lager.
    Blir 2k dyrere men da har jeg nå tvn her om en uke.

Ser forresten at Komplett har ubekreftet levering av 280 42" PX70 den 16/11 så det kan kanskje være et hint om hvor lenge man må vente.

Edit: Jeg avbestillte hos Amentio så får vi se om pengene kommer på konto over helgen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    15000? Håper du linker til den butikken, der er det flere som kommer til å kjøpe..
    Samme spørsmål. Jeg tipper det er tull fra MrTiger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det ser foreløpig ut som amentio ikke vil returnere pengene jeg innbetalte for tvn.
    Jeg har purret på avbestillingen en gang, men kommer til å vente til uken med å eskalere videre.
    Forøvrig er tvn jeg bestillte hos mpx passert bodø, så nå er de like før jeg rydder vekk den gamle

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. TH-42PV70F :

Produktet er ikke lenger i vårt sortiment. Ta kontakt om du trenger hjelp til å finne et erstatningsprodukt

Hilsen Amentio

Takk amentio etter 1 mnd. venting!!!

Ps: Snakket med dem nå og de mente at deres leverandør har lovt dem at alle bestillinger som ligger inne fra tidligere skal leveres i løpet av november!

Leverandør for amentio: Ingram Micro NO

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Amentio får de inn 25 stk. Panasonic-tv`er denne uken.
    Spent om det blir PX700 på denne karen, bestilte 20. september...

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •