Valg av PJ til bruk med HTPC, pris billigst mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av PJ til bruk med HTPC, pris billigst mulig?

Skal snart innrede et nytt kontor/filmrom, der jeg ønsker å benytte meg av PJ og lerret tilkoblet PCen.

Har veldig lite peiling på PJ, så det er sagt.

PJ kommer til å stå ca 3 meter fra lerret, rett over sitteplass. Takhøyde er ca 2,7m. Har ikke peiling på hvor stort bilde jeg kan få på denne avstanden, men er tillhenger av større desto bedre. (må selvsagt ikke gå ut over kvaliteten)

PJ må kunne festes i takfeste.

Skulle gjerne hatt full HD oppløsning, men tror ikke budsjettet holder til dette, kan evnt oppgraderes etter hvert.

Viktig! Støynivå er meget viktig da PJ kommer rett over sitteplass.

Den skal i brukes til film/tv, ingen spilling.

Max pris er 10k inkl takstativ og helst lerret.

Ønsker også tips til lerret, størrelse og type. Valget står mellom rammelerret eller motorisert. Billigst mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har lest litt forskjellige innlegg på avforum og funnet ut at et 200cm eller 170cm lerret er vel det mest aktuelle for min sitteavstand. Tror nok jeg kommer til å gå for et rammelerret pga prisen. Ser også at de selger lerret via avshop.

Har også kikket litt på PJ, der det ser ut som om både Panasonic PT-AX100 og Epson EMP-TW700 er et godt valg, sistnevnte noe dyrere. Vil jeg få problemer med avstanden og størrelse på lerret ved en av disse PJene.

Takfeste, ønsker billigst mulig og skjult kabelføring (hvis mulig), takfeste er vel også noe som er aktuelt å finne ut av så fort som mulig da jeg i disse dager er i gang med å skru gips i taket. Noen tips? Er vel greit med universal feste, slik at jeg slipper å bytte dette ved evnt oppgradering av PJ.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •