Da har også Biltema fått HDMI-, DVI kabler og adaptere. Til Biltema priser :-) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte nå den 1,5m HDMI M/M kabelen på Biltema i går. Jeg fikk også kabelen jeg hadde bestilt fra dealextreme.com - denne virket å være av bedre kvalitet sånn sett utenfra med mine øyne. Har ikke prøvd kabelen fra Biltema ennå, men enn så lenge kan jeg ikke klage på den jeg fikk fra dealextreme.

På kabelen fra Biltema står dette, om noen får noe ut av det..:
    E166307 R (omvendt) AWM 20276 28AWG 80C 30V VW-I LOW VOLTAGE HDMI CABLE LIN SHIUNG

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg uttale meg om kvaliteten (har bestilt men ikke fått de enda), men et alternativ kan være å bestille hdmi kabler via utenlandske netshop'er. Evt som i dette tilfellet fra ebay

2 x 6FT PREMIUM HDMI-HDMI CABLE 1080p HDTV GOLD PLATED - (eBay item 140156692448 end time Sep-17-07 08:32:16 PDT)

Her får man 2 hdmi kabler på ca 1,8 meter for under 100kr inkl porto. Kan godt poste hva slags inntrykk jeg har når de ankommer.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke HDMI, men sannsynligvis sammenlignbart: En fyr som jobbet på "en av de store elektrosjappene" fikk kjøpe til innkjøpspris + moms. En firewirekabel som kostet 199,- i butikken betalte han 4 kroner og 50 øre for pluss moms som ansatt.

Så at det er mulig å få tak i billige HDMI-ledninger som funker fint, overrasker meg ikke så veldig. Har selv 1 og 2 meter fra Clahs, de funker i alle fall strålende opp til 1080p hos meg. Har ikke prøvd større lengder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en litt nærmere kikk på hva PS3'en egentlig serverte til TV'en min, fant jeg ut at jeg ikke fikk 1080p med kabelen fra dealextreme.com. Den ville rett og slett ikke.

Byttet derfor til kabelen fra Biltema, og voilá: 1080p

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mine 2 kabler som jeg kjøpte på ebay for noen dager siden og har nå testet disse en del. Sammenlignet med kabelen jeg har kjøpt i Norge til ca 300 kr kan jeg ikke si jeg kan se forskjell på bildet. På korte strekk 1-2 meter ville jeg ikke vært redd for å bruke slike billigkabler. Betalte jo en snau hundrelapp inkl porto for 2 kabler som hver var ca 1,8 meter lang. Leveringstiden var ca 1 uke, og de kom dumpende rett i postkassa (slapp å hente de på postkontoret). En enkel måte å få varene levert på, dersom man ikke har bråhast med å få de i hus.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tendenfan
    Fikk mine 2 kabler som jeg kjøpte på ebay for noen dager siden og har nå testet disse en del. Sammenlignet med kabelen jeg har kjøpt i Norge til ca 300 kr kan jeg ikke si jeg kan se forskjell på bildet. På korte strekk 1-2 meter ville jeg ikke vært redd for å bruke slike billigkabler. Betalte jo en snau hundrelapp inkl porto for 2 kabler som hver var ca 1,8 meter lang. Leveringstiden var ca 1 uke, og de kom dumpende rett i postkassa (slapp å hente de på postkontoret). En enkel måte å få varene levert på, dersom man ikke har bråhast med å få de i hus.
    Hadde du forventet deg forskjell?

Kvalitet teller bare om det er lengre strekk med kabel og det blir ikke da typisk kvalitetsforskjeller i bildet, men heller at signalet faller ut, får ikke bilde i det hele tatt eller masse pikselfeil. Hverken den ene eller den andre hdmi kabelen gir ett skarpere bilde eller bedre farger osv. Om signalet kommer helt frem så er bildet likt uansett kabel!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Hadde du forventet deg forskjell?

Kvalitet teller bare om det er lengre strekk med kabel og det blir ikke da typisk kvalitetsforskjeller i bildet, men heller at signalet faller ut, får ikke bilde i det hele tatt eller masse pikselfeil. Hverken den ene eller den andre hdmi kabelen gir ett skarpere bilde eller bedre farger osv. Om signalet kommer helt frem så er bildet likt uansett kabel!
    Er du sikker på at det kun er evnt pixelfeil eller ingen bildet i det hele tatt som kan bli resultatet. Alt blir jo på en måte sendt som 0 og 1, også farger, kontrast etc. Eller det skal vel kanskje noe til at det blir konstant dårlige farger pga dårlig kabel, det er vel heller random hvilke 0 og 1 som ikke kommer frem og det vil da kanskje oppfattes som pixel feil.
    Jeg spør fordi jeg har ikke peiling ops:

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, da ler jeg meg skakk om noen kommer og påstår at det blir forskjell i bilde og lyd med annen hdmi kabel!

Kanskje internett blir raskere om jeg kjøper cat5 kabel av gull? Og ikke minst blir bildet på pc'en bedre
    Faktisk vil du få en hastighetsforbedring dersom kabelen du bruker *er* godkjent for Cat5(e) kontra en kabel som er litt sånn i gråsonen - det som skjer med TP-kabel er at dersom et signal går tapt eller blir forstyrret av for mye støy sendes det på nytt til det kommer frem intakt (HDMI har ingen form for feilkorrigering så den viser rett og slett signalet den får frem).

Har testet noen Cat5e-kabeler på kabeltester, og min kabel som er ligget i klem i døra mi i 2 år elns klarer faktisk bare rundt 46-48mbps. La ny kabel opp på loftet med skikkelig bøyeradius uten klem osv. og da testet den fullt 1000/1000.

Blir jo akkurat samme som skjer med en HDMI-kabel som ikke takler båndbredden (1080p?) skikkelig, signalet blir feilaktig og mangler informasjon. Det som er fint med dette er at du ser det veldig godt med en gang.. Kontra en analog kabel for det kun er små, subtile forskjeller.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

10meter Biltema HDMI

Hei, kjøpte en 10metring av biltemas HDMI-HDMI kabel for å kjøre 1080 HD bilde fra PS3 til Projektor...

Fungerer knall, akkurat samme bilde som med den dyrere 5metringen jeg hadde før...

Jeg kjører da altså bare bilde gjennom HDMI, logisk å tro de fleste som kjøper så lang kabel skal bruke den til bare bilde.? Ikke prøvd HDMI 1.3, som kanksje er der tvilen kommer inn.?
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    Faktisk vil du få en hastighetsforbedring dersom kabelen du bruker *er* godkjent for Cat5(e) kontra en kabel som er litt sånn i gråsonen - det som skjer med TP-kabel er at dersom et signal går tapt eller blir forstyrret av for mye støy sendes det på nytt til det kommer frem intakt (HDMI har ingen form for feilkorrigering så den viser rett og slett signalet den får frem).

Har testet noen Cat5e-kabeler på kabeltester, og min kabel som er ligget i klem i døra mi i 2 år elns klarer faktisk bare rundt 46-48mbps. La ny kabel opp på loftet med skikkelig bøyeradius uten klem osv. og da testet den fullt 1000/1000.

Blir jo akkurat samme som skjer med en HDMI-kabel som ikke takler båndbredden (1080p?) skikkelig, signalet blir feilaktig og mangler informasjon. Det som er fint med dette er at du ser det veldig godt med en gang.. Kontra en analog kabel for det kun er små, subtile forskjeller.
    Hastighets forskjell på cat5 på nettverk er vel ikke helt det vi er ute etter her, men at en bedre kabel leder signaler bedre er det ikke tvil om, men hvor går grensen og hvilke praktisk betysning har det om man ikke er i nærheten av "grenseland". HAr man for dårlig hdmi kabel vil man så absoulutt merke det! Ingen grunn til å kjøpe dyr hdmi kabel på korte strekk for bildet sin del i allefall, man vil ikke få skarpere bilde eller bedre farger da, man vil få akkurat det samme bildet. Men på 10m kan det hende man får problemer med dårlige kabler. Og billig betyr ikke alltid dårlig!!!

Noen tror man får det man betaler for, men det er også noen luringer som vil tjene litt mere penger og derfor lager dyre produkter uten at de nødvendigvis rettferdigjør prisen!

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hastighets forskjell på cat5 på nettverk er vel ikke helt det vi er ute etter her, men at en bedre kabel leder signaler bedre er det ikke tvil om, men hvor går grensen og hvilke praktisk betysning har det om man ikke er i nærheten av "grenseland". HAr man for dårlig hdmi kabel vil man så absoulutt merke det! Ingen grunn til å kjøpe dyr hdmi kabel på korte strekk for bildet sin del i allefall, man vil ikke få skarpere bilde eller bedre farger da, man vil få akkurat det samme bildet. Men på 10m kan det hende man får problemer med dårlige kabler. Og billig betyr ikke alltid dårlig!!!

Noen tror man får det man betaler for, men det er også noen luringer som vil tjene litt mere penger og derfor lager dyre produkter uten at de nødvendigvis rettferdigjør prisen!
    Hehe vi er jo enige Er jo greit å legge i noen ekstra kroner slik at man får bra plugger som holder seg "tighte" lenge, som tåler litt strekk og selvfølgelig skal den klare 1080p brillefint. Men du trenger ikke betale stort for dette, tror nok Biltema klarer dette kjempebra. Skulle kontakten i pluggene bli litt dårlig etter 4 år kan du jo nesten spandere på deg en ny en :razz:

Blir jo samme som at jeg kun kjøper Verbatim-media når jeg skal brenne PS2-spill på CD, ikke fordi jeg får bedre grafikk i spillene og mer FPS ved å velge Verbatim men siden kvaliteten på mediet er bedre slites det mindre på laseren i PS2'en (denne er møkkdårlig). Hvis det er noe galt med mediet merker jeg jo det veldig fort uavhengig om jeg bruker Verbatim eller Clas Ohlsson CD-R.

Lyd&Bilde kan jo prøve å kjøpe en pakke med Verbatim CD-R og en pakke med "Rimi spesial" CD-R disker og prøve å brenne et bilde eller to og et word-dokument på begge CD'ene, og se hvem av CD'ene som gjengir bildet med mest mettede farger og hvem som har best rettskriving i word-dokumentet :shock: I tillegg kan de jo kjøpe to ulike USB-minnepenner og hive over den samme WAV-filen på begge og spille den av på en støttende receiver og se hvilken som gir mest åpen og luftig lyd. Etterpå kan de jo prøve å kopiere den tilbake på PC'n og se hvilken fil som har beholdt kvaliteten best under kopieringen?! Eller?

:wink:

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte en 10m biltema hdmi kabel for å bruke mellom tuneren fra nexttv til projektoren, og mens fargene ble klarere og bedre enn over videokabel, så er bildet skarpere på videokabelen enn hdmi hvor det er et slags "slør" over bildet...

Får vel prøve med en såkalt bedre kabel og se om det blir noen forskjell

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA har jeg kjøpt inn 10m hdmi-hdmi på biltema og en 1m hdmi-hdmi.
    Jeg satte kabelen mellom min AE700 og Denon 2910 = fikk bare masse grått støy
    Så satte jeg kabelen mellom min AE700 og PS3 = masse grått støy her oxo..
    Begge er satt til 720p60

Kan være PJ'n som er overfølsom.. ikke vet jeg.. den fungerte utmerket med min gamle 5m hdmi kabel

Så sier noen at denne kabelen fungerer helt opp til 1080p..
    PS! Fikk den til å synce på 576p... men det er en smule lite for min del...

Blir nok en retur til biltema

skofus

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Køpte HDMI 10meter fra Claes Ohlson. Ger støy och blackouts på 1080P men funkar på 720. Ska læmna tillbaka idag. Undrar om Någon kan rekomendera en billig 10 meters... bor i Oslo

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lude Sement
    Køpte HDMI 10meter fra Claes Ohlson. Ger støy och blackouts på 1080P men funkar på 720. Ska læmna tillbaka idag. Undrar om Någon kan rekomendera en billig 10 meters... bor i Oslo
    Jeg bruker en 10m fra RealCable jeg betalte ca en tusing for - funkerpå 720p hos med (Denon 2910 til Pana PT-AE700). PÅ alle korte strekk (opptil 2m) bruker jeg Clahs. Funker brillefint på 1080p

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siba har 10 meters supra hdmi kabel til litt over tusenlappen

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører 1080p over Clasern sin 5-meter.. Både lyd og bilde, fra pc til Samsung M86.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som har tid til å vente noen dager, finnes masse billige kabler her til noe få $:

http://monoprice.com/

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er litt interessant dette siden det for analoge audio signaler er meget stor forskjell på kabler. Det blir fort mye synsing i slike temaer og det er vanskelig å benytte god teori, derfor er det viktig å bruke øynene og sammenligne direkte.
    Er det flere som har sammenlignet HDMI kabler????
    Trenger ca 1,5 m HDMI mellom PS3 og snart ankommede 50pz70. Er det noe å hente på dyrere alternativ enn Biltema????

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruke øynene på digitalt overført bilde? enten får du bilde, eller så får du ikke, end of discussion.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •